×

تاریخچه پیانو یاماها

صد سال از ارائه محصولات با کیفیت و نوآورانه یاماها می‌گذرد و در طول یک قرن صدای خاص و عالی این پیانوها در سالن‌های کنسرت، استودیو‌های ضبط و تمرین یا در آموزشگاه های به گوش می رسد. اما این موفقیت ناگهانی نبوده و در حقیقت، بیش از صد سال تجربه در پس این پیشرفت است. در اینجا تاریخچه پیانو یاماها در طول این سال‌ها برای شما عزیزان و همراهان سازکالا گرد آوری شده است که امیدواریم مورد توجه شما هنرمندان عزیز قرار گیرد. سازکالا مرجعی برای خرید پیانو می باشد و شما می توانید با مشاهده قیمت پیانو و مشخصات فنی کامل محصول اقدام به خرید نمایید.

تاریخچه پیانو یاماها در سالهای ۱۹۰۰ – ۱۹۴۹

در سال ۱۹۰۰ اولین پیانو دیواری در ژاپن ساخته شد. این پیانو توسط «توراکوسو یاماها» بنیانگذار شرکت Nippon طراحی و پیاده سازی شد. دو سال بعد، کارخانه Nippon Gakki از اولین پیانو گرند خود رونمایی کرد. در طول این دوره، تمرکز شرکت بر بازار ژاپن بود. علاقه به موسیقی کلاسیک غربی در ژاپن نسبتا ناشناخته بود. با این حال توراکوسو یکی از پیانو‌های خود را به نمایشگاه جهانی سنت لوئیس ۱۹۰۴ فرستاد، جایی که او جایزه افتخاری ساخت پیانو دریافت کرد.

در دهه ۱۹۲۰، سازندگان یاماها به طور منظم به خارج از کشور سفر می کردند تا از آخرین تکنیک‌های تولید پیانوهای اروپایی مطلع شوند. در سال ۱۹۲۶ کمپانی تصمیم به دعوت از تکنسین‌های متخصص پیانو از کشور آلمان گرفت. تا با صنعتگران Nippon Gakki ژاپن، در رابطه با جزئیات ساخت پیانو صحبت کنند.

تاریخچه پیانوهای یاماها

تاریخچه یاماها ۱۹۵۰ – ۱۹۵۹

یاماها در سال ۱۹۵۰ مدل گرند CF مخصوص کنسرت را تولید کرد. در پی موفقیت این مدل، این شرکت تلاش جدیدی برای ساخت یک پیانو بهتر کرد. در سال ۱۹۵۶، این شرکت کار خود را بر روی اولین اتاق کنترل کامپیوتری برای خشک کردن چوب در ژاپن را تکمیل کرد. در این تکنولوژی رطوبت چوب (که یک عامل حیاتی برای هر پیانو است) پس از اتمام روند خشک کردن طبیعی، به سطح مطلوب تنظیم می شود. در سال ۱۹۵۸، یاماها یک خط مونتاژ پیانو گرند را در مرکز شهر هاماماتسو برای خود ایجاد کرد.

تاریخچه یاماها در دهه ی ۶۰ میلادی

برند یاماها در آغاز دهه ۱۹۶۰، گام مهمی برداشت و یک شرکت جدید در ایالات متحده آمریکا برای واردات و توزیع پیانو‌های خود تاسیس کرد. در سال ۱۹۶۵، سزار تالون، یکی از مشهورترین تکنسین های پیانو در اروپا، به ژاپن رفت و از کارخانه یاماها دیدن کرد. او به شدت تحت تأثیر امکانات و کارکنان یاماها قرار گرفت و با شرکت در توسعه و ساخت یک پیانو گرند کنسرت در سطح جهانی شروع بکار کرد.

CF Grand Yamaha

در طول دو سال آینده، نمونه های اولیه ای از این پیانو ساخته شد و توسط چندین پیانیست برجسته مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نهایت، در نوامبر سال ۱۹۶۷، پیانو کنسرت CF در طی یک مهمانی در هتل اوکوآا توکیو پرده برداری شد. ویلهلم کمپف، که پیانو را در این مراسم نواخت و این مدل را بعنوان “یکی از پیانوهای برتر در جهان” معرفی کرد.

یاماها به یکباره با مدل‌های CF و C3 بازار جهان را به تسخیر خود درآورد. اولین برخورد سیفاتوسلاو ریچرث با یک پیانو CF در کنسرت شهر پادوا ایتالیا ژانویه ۱۹۶۹ رخ داد. وی تصمیم گرفت دوباره  در جشنواره موسیقی مونتون فرانسه، پس از آزمایش چندین پیانو از تولید کنندگان مختلف برای  تمرین های خود  از مدل CF استفاده کرد.

تاریخچه پیانوهای یاماها در ۱۹۷۰ – ۱۹۷۹

Richter در طی اولین تور در ژاپن سال ۱۹۷۰، در نمایشگاه جهانی اوزاکا با یک پیانو CF اجرا کرد. و بعد از آن همیشه از پیانوهای یاماها حمایت می کرد.

تاریخچه پیانو های کمپانی یاماها

کمپانی یاماها در ۱۹۸۰ – ۱۹۸۹

یکی دیگر از پیانیست‌های افسانه ای که در سال ۱۹۸۰ به این پیانو علاقه مند شد «گلن گلد» بود. او در سال ۱۹۸۰ دو پیانو CF را خریداری کرد و در سه آلبوم نهایی که او در سن ۵۰ سالگی منتشر کرد از آنها استفاده کرد.

سازندگان و مهندسان یاماها از پیانوهای گرند قدیمی برای تولید نسل جدیدی از یک پیانو گرند کسنرت دیگر الهام گرفتند و با تکیه بر موفقیت CF، آنها دوباره نمونه های اولیه ی خود را بهبود بخشیدند.

کریستین زیمرمن از این پیانو بسیار راضی بود بطوری که از این ساز در تور اروپایی خود استفاده کرد. بعد از پیشرفت های بیشتر، صنعتگران یاماها در سال ۱۹۸۳ CFIII را معرفی کردند. این پیانو به عنوان پیانو رسمی مسابقه ی بین المللی یوهان سباستین باخ در شرق آلمان، رقابت بین المللی شوپن در لهستان و مسابقه بین المللی چایکوفسکی اتحاد جماهیر شوروی تعیین شده بود.

یاماها یک نوع جدید از پیانو در دهه ۱۹۸۰ با تکنولوژی Disklavier تولید کرد که اولین بار در سال ۱۹۸۷ در ایالات متحده ساخته شد (یک مدل پیشین به نام Piano Player در سال ۱۹۸۲ در ژاپن معرفی شد). این پیانو به عنوان یک پیانو آکوستیک یاماها با کنترل های الکترونیکی برای ضبط طراحی شد و سپس ارتقا پیدا کرد.

CFIII-Yamaha

تاریخچه پیانوهای یاماها در دهه ی ۹۰

در سال ۱۹۹۱، یاماها به رکورد ساخت پنج میلیون پیانو دست یافت. این شرکت همچنین CFIIIS به عنوان جانشین پیانو‌ کنسرتو CF و CFIII خود معرفی کرد. در Conservatory مسکو در ژوئیه ۱۹۹۸، یک پیانیست جوان روسی به نام دنیس ماتسوف، جایزه بزرگ مسابقه بین المللی چایکوفسکی را با CFIIIS از آن خود کرد. میتوانید این پیانو را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

صدمین سالگرد پیانوهای یاماها

Ayako Uehara در سال ۲۰۰۲ با کسب مقام اول در مسابقه بین المللی چایکوفسکی، باعث افتخار ژاپن شد. او اولین برنده ژاپنی و اولین برنده زن در تاریخ مسابقه بود، او با یاماها CFIIIS توانست مقام نخست در معتبرترین مسابقه پیانو جهان را ازآن خود کرد. در صدمین سالگرد تولید پیانو یاماها، پیانو گرند CFIIIS تبدیل به پیانو رسمی در بیش از ۲۰ مسابقه بین المللی مهم شد.

تاریخچه یاماها در دهه ی اخیر

پس از ۱۹ سال تحقیق و توسعه، پیانو گرند سری YAMAHA CF نخستین بار در ماه مه ۲۰۱۰ آغاز بکار کرد. در آن سال برندگان مسابقات ملی (ایالات متحده) و  شوپن، با اجرا همراه پیانو CFX تاریخ ساز شدند. Yamaha با انتشار نسخه هفتم خود،  سی امین سالگرد Disklavier را جشن گرفت. در همان سال، یاماها برای سومین سال متوالی برنده جایزه معتبر “Top 100 Global Innovator” را از Thomson Reuters شد.

 پیانو دیجیتال یاماها

پیانوهای دیجیتال برند یاماها از جلمه با کیفیت ترین و خوش صداترین پیانوهای جهان به شمار می روند. از نمونه سمپل صداهای CFX برای پیانوهای خود استفاده می کند که یکی از بهترین پیانوهای گرند آکوستیک جهان به شمار می رود. این سمپل صدا با دقت ضبط شده و بر روی پییانوهای دیجیتال این برند اعم از سری YDP و CLP قرار داده شده است. سری پیانوهای YDP از جمله پرفروشترین و بهترین گزینه برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای به شمار می روند.

در این بین پیانو دیجیتال یاماها YDP 144 و YDP 164 دارای پوشش کلاویه ، خروجی صدا ، طراحی و ظاهری زیبا می باشند که اساتید آموزش پیانو نیز این مدل ها را برای هنرجویان خود تایید می کنند. اگر نوازنده ی با اشتیاقی هستید که به دنبال ارتقای سطح نوازندگی و خلق اثر های خاص و منحصر بفرد می گردید، سری CLP برند یاماها با پلیفونی بالا ، خروجی اسپیکر بهتر نسبت به سری YDP ، نمونه صداهای بیشتر ، اتصالات مختلف و بدنه هایی پرتر و زیباتر از سری YDP بسیار مناسب است. قیمت پیانو یاماها بر اساس کیفیت و سری متفاوت می باشد.

 پیانو دیجیتال یاماها

پیانو های آکوستیک یاماها

پیانوهای سری U یکی از موفق ترین خط تولید های پیانو به شمار می روند. این پیانو برای چندین دهه جزء پیانوهای منتخب در میان کنسروانتوار های موسیقی، اساتید، پیانیست و تکنسین های پیانو بوده است. از زمانی که اولین مدل ها در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، سری U یاماها روز به روز با کیفیت تر شده اند.

پیانوهای با کیفیت تماما ساخت ژاپن

تولیدات ژاپن به دلیل زیبایی خاص، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و کنترل کیفی مناسب بر روی کیفیت این سری از پیانو های آکوستیک، پیانیست های زیادی را به سمت خود جلب کرده است. پیانوهای U1 و U3 تحت یک سری تست های کنترل کیفی دقیق قرار گرفته است، از چوب گرفته تا ساخت بخش های مکانیکی ، استفاده از بهترین قطعات ممکن باعث شده تا این سری از جمله پیانوهای محبوب در انواع بازار های آسیایی و اروپایی باشند. لازم به ذکر است که پیانوهای سری U در حال حاضر با عنوان U1J در اندونزی تولید می شوند و از لحاظ کیفیت، همان کیفیت مطلوب سابق را دارا می باشند و تعداد کمی از نسخه ژاپن این مدل موجود است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “تاریخچه پیانو یاماها
  • خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۹ ب٫ظ

    جالب بود ممنون از مطلب جامع و کاملتون

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *