×

انتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی

اولین نکته‌ای که قبل از انتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی حائز اهمیت است پیش زمینه‌ی فکری شما در مورد ساز و سبک مورد علاقه تان می‌باشد. باید با هم روراست باشیم؛ اگر والدین شما خیلی اصرار دارند بدون علاقه و پیش زمینه‌ی فکری به یادگیری موسیقی بپردازید ساز مورد علاقه ایشان بعد از مدت کوتاهی جزء دکوراسیون خانه خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید صدای ساز خاصی، روح شما را نوازش می‌دهد، قدم اول را برای یادگیری بصورت ناخودآگاه برداشته‌اید. همه چیز برای یک شروع رویایی آماده است؛ شما به یک استاد خوب و زمان و برنامه ریزی مناسب برای تمرین مستمر احتیاج دارید.

wDNimS42knbB7q62hLwPCd-1200-80

برای شروع یادگیری گیتار الکتریک و سبک راک موضوع کمی متفاوت است. آن‌چنان تنوعی در این سبک وجود دارد که شاید در ذهن شما هم نگنجد! بنابراین قبل ازانتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی باید از ویژگی‌های هر مدل آگاه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

همیشه گروه‌هایی هستند که موسیقی شان برای شما تازه و نو هست حتی اگر ۳۰ سال پیش آلبوم مورد نظر را رکورد کرده باشند. موسیقی راک همیشه در حال پیشرفت بوده و هست تعداد آرتیست‌ها و گروه‌های صاحب سبک در این ژانر آن‌چنان زیاد است که تا آخر عمرتان هم زمان برای شنیدن آثار فاخر کم دارید.

انتخاب گیتار الکتریک برای افراد مبتدی

به چه سبکی علاقه مندید؟ بلوز؟ هارد راک؟ جز؟ پروگرسیو؟ امبینت؟ متال؟

با خود مرور کنید به چه نوازنده یا گروهی بیشتر علاقه مندید؟ با سولو ها یا ریف های کدام نوازنده ارتباط خاصی برقرار می‌کنید؟

انتخاب یک ساز با شکل و شمایل و البته کاربرد معقول در سبک مورد علاقه تان حائز اهمیت است. برای مثال اگر به ریف‌های سنگین گروه Mega-death یا Slayer علاقه مندید خرید یک استروکستر یا تله کستر فندر اشتباه‌ترین انتخاب ممکن است! این دو مدل فندر آن‌چنان هوشمندانه طراحی شدند که در نگاه اول عاشقش خواهید شد ولی برای سبک‌های هوی آن‌چنان کاربردی نخواهند داشت مگر آنکه تغییرات زیادی در قسمت‌های مختلف آنها ایجاد کنید. اگر علاقه مند به آموزش گیتار می باشید، سازکالا این آموزش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است.

بهترین گیتار الکتریک برای شروع کدام است؟

هنگامی که می‌خواهید برای خرید اولین گیتار خود به فروشگاه‌های مختلف بروید، باید نکات بسیاری را مد نظر داشته باشید. یکی از این نکات، هزینه‌ای است که می‌خواهید به طور کلی برای ساز خود بپردازید. قیمت گیتار الکتریک برای مبتدی‌ترین نوازنده‌ها یک موضوع بسیار مهم است. شما باید در نظر داشته باشید که در کنار خرید گیتار، به امپلی فایر نیز نیاز خواهید داشت بنابراین بودجه خود را به گونه‌ای تقسیم کنید که بتوانید یک امپلی فایر نیز در کنار ساز خود تهیه کنید.

شرکت‌های مختلف و مشهور در زمینه تولید گیتار، سال هاست که به تولید گیتارهای ارزان قیمت برای نوازندگان مبتدی می‌پردازند. همچنین بسیاری از آن‌ها برای این که نوازندگان به سرعت و به راحتی بتوانند نوازندگی را آغاز کنند، گیتارهای خود را تحت پکیج های خاصی تولید کرده‌اند که این موضوع باعث شده تا این پکیج‌ها، مناسب افرادی باشد که می‌خواهند یک گیتار الکتریک مناسب برای شروع داشته باشند.

چه نکاتی را هنگام خرید باید در نظر داشته باشیم؟

هنگامی که می‌خواهید ساز جدیدی تهیه کنید، باید در نظر داشته باشید که گیتاری که خریداری می کنید برای چه ژانری از موسیقی راک مناسب است. به طور دقیق تر باید بدانید که با استفاده از گیتاری که تهیه می کنید می خواهید در چه سبکی فعالیت کنید و به نوعی سبک های گیتار الکتریک را به خوبی بشناسید. با استفاده از این گیتار ها می توانید در سبک هایی مانند پاپ، راک، بلوز، جز، کانتری و متال به نوازندگی بپردازید اما گیتار هایی که برای این سبک ها استفاده می شود، هر کدام ویژگی های خاصی دارد.

برای مثال گیتارهای استرتوکستر شرکت فندر بیشتر مناسب استفاده در سبک های مانند بلوز و راک می باشند. این در حالی است که گیتار هایی که از پیکاپ های هامباکر بهره می‌برند عموما در سبک های متال مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی یکی از مهم ترین کار هایی که قبل از خرید ساز باید انجام دهید، تصمیم گیری در مورد سبکی است که می‌خواهید در آن به یادگیری گیتار الکتریک بپردازید.

گیتار های الکتریک در چه مدل هایی تولید می شوند؟

گیتارهای الکتریک سازهایی هستند که در انواع مدلهای گوناگون طراحی می‌شوند و عموما صداهای متفاوتی را نیز تولید می‌کنند. همان‌طور که کمی قبل تر گفتیم، برای یادگیری گیتار الکتریک بهتر است ابتدا سبک‌های این ساز را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. اما انواع گیتار الکتریک را می‌توان به سه نوع Solid Body، Semi Hollow وHollow Body  تقسیم کرد. نوع اول که گیتارهای Solid Body هستند، همان‌طور که از اسمشان پیداست گیتارهایی هستند که بدنه آن‌ها از یک تکه چوب تو پر ساخته شده است.

برای نوازندگی با این گیتارها نیاز است تا ساز خود را با استفاده از یک امپلی فایر بنوازید. نوع دوم و سوم که گیتار های Semi Hollow Body و Hollow Body به شمار می‌روند، گیتارهایی هستند که هنگام ساخت آن‌ها از بدنه‌هایی استفاده می‌شود که در قسمت‌هایی، حفره‌هایی صدایی دارند.

این موضوع از طراحی گیتارهای آکوستیک الهام گرفته شده و در برخی از مواقع می‌توانید این گیتارها را بدون نیاز به امپلی فایر نیز بنوازید. اما نکته جالبی که در مورد این گیتار ها وجود دارد این است که عموما آن‌ها نیز دارای پیکاپ هستند که همین موضوع باعث می‌شود تا همچنان بتوانید از آن‌ها به عنوان گیتارهای الکتریک استفاده کرده و آن‌ها را به امپلی فایرهای مختلف متصل کنید.

استایل Stratocaster

استراتوکستر یکی از معروف‌ترین گیتارهای الکتریک در جهان به شمار می‌رود. مهم‌تر از همه، تنوع، راحتی و سبک نواختن این مدل گیتارهاست و برای نوازندگان تازه وارد به حوزه گیتار الکتریک گزینه مناسبی است. در طول سال‌ها، گیتارهای استراتوکستر توسط هنرمندان مشهوری از جیمی هندریکس تا اریک کلپتون مورد استفاده قرار گرفته و تاثیرگذاری زیادی روی سبک‌های راک و بلوز داشته است. این گیتارها دارای ۳ پیکاپ سینگل کویل می‌باشند که طیف متنوعی از صداها را در اختیار نوازنده قرار داده و یکی از راحت‌ترین گیتارها برای آموزش و نواختن می‌باشد.

گیتار-stratocaster-2

برای نوازندگان سبک‌های راک، بلوز، پاپ، ایندی، کانتری و فانک پیشنهاد می‌شود.

از جمله گیتارهای مناسب برای مبتدیان: Squier Bullet Strat SSS Brown Sunburst

استایل Les Paul

این استایل دومین استایل مشهور در بین نوازندگان گیتار الکتریک است. Les Paul که توسط کمپانی گیبسون در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد، تجربه نوازندگی متفاوتی با توجه به چوب ماهاگانی که به طور معمول در این گیتارها استفاده می‌شود را ارائه می‌کند و تن صدای گرم تر برای مدت زمان بیشتر از جمله ویژگی‌های این سبک به شمار می‌رود.

گیتار های Les Paul به طور معمول دارای دو پیکاپ هامباکر هستند که باعث افزایش حجم صدا و گردتر شدن تن صدای ساز شما می‌شود و برای نوازندگانی که به دنبال سبک‌های هوی تر می‌گردند کاملا ایده آل است.

گیتار Les paul

برای نوازندگان سبک‌های راک، متال و بلوز مناسب می‌باشد.

اگر به دنبال خرید گیتار الکتریک با این استایل می‌گردید مدل‌های LTD EC256 ، LTC EC1000 ، CORT CR250 را بررسی کنید.

CR250VBگیتار

استایل جز

تخصصی تر، گیتارهایی به سبک نیمه آکوستیک با بدنه ای بزرگتر، تن صدای گرم و رزونانس طبیعی بدنه ساز از جمله ویژگی‌های این سبک به شمار می‌رود. به دلیل اینکه معمولا دارای بدنه‌هایی توخالی به منظور دوام بیشتر هستند به این دسته از گیتار نیمه آکوستیک نیز می‌گویند و بیشتر در سبک‌های ایندی و بلوز از آن‌ها استفاده می‌شود. Noel Gallagher یکی از کاربران مشهور این سبک از گیتارها است.

برای نوازندگان سبک‌های جز، ایندی و بلوز مناسب می‌باشد.

گیتارهای حرفه‌ای این سبک: Gibson ES-335

gibson-es-335 گیتار

استایل Telecaster

شکل دیگری از گیتار های فندر می‌باشد و به طور معمول برای سبک‌های کانتری و ایندی مناسب هستند. این گیتار ها دارای دو پیکاپ سینگل کویل، همراه با نزدیک‌ترین فاصله بین پیکاپ و بریج به منظور دریافت صدایی شفاف و پانچی می‌باشند در حالی که پیکاپ نک این سبک از گیتار، صدایی کاملا گرد را در اختیار شما قرار می دهد.

گیتار تله کستر

این گیتارها برای سبک‌های کانتری ، بلوز و ایندی مناسب می‌باشند.

از جمله گیتارهای Telecaster Squier Affinity :Telecaster برای افراد مبتدی و Fender Jimmy Page Mirror Telecaster برای افراد حرفه‌ای است.

استایل SG

یکی دیگر از گیتارهای Les Paul می‌باشد. این گیتارهای برای سبک‌های راک و بلوز مناسب هستند و از جمله گیتاریست‌هایی که از این سبک استفاده می‌کنند می‌توان به Angus Young گروه AC/DC و Tony Iommi گروه Black Sabbath اشاره کرد. بدنه۸ این سبک نازکتر از Les Paul بوده و با به صورت double cutaway طراحی می‌شود تا دسترسی به فرت‌های بالاتر بهتر باشد.

این استایل برای نوزاندگان سبک‌های راک و بلوز مناسب است.

از جمله گیتارهای این سبک  Epiphone SG Special VE برای افراد مبتدی و Gibson SG Standard  برای افراد حرفه ای را می‌توان نام برد.

gibson-sg-standard-گیتار

استایل Metal

طراحی این سبک از گیتار برای نوازندگانی است که به دنبال سبک‌های سنگین تر مانند متال و پانک می‌گردند. گیتارهای این سبک به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا سرعت نواختن و حجم صدای بالاتری را در اختیار نوازنده قرار دهند.

از جمله گیتارهای این سبک  ESP LTD M-Black Metal و ESP LTD EC-Black Metal – Black Satin را می‌توان نام برد که می‌تواند قیمت این گیتارها و قیمت انواع گیتار الکتریک را در فروشگاه اینترنتی سازکالا ملاحضه کرده و بر اساس سبک نوازندگی مدل مد نظر خود را انتخاب کنید.

ESP LTD EC-Black Metal

شروع نوازندگی با گیتار الکتریک در سبک های Heavy

فرض را بر این گرفته‌ایم که شما عاشق موسیقی سنگین متال هستید. شک نکنید که به پیک آپ های هامبوکر احتیاج دارید و به یک نکته توجه بیشتری داشته باشید با شکل و فرم ساز به لحاظ روانی باید ارتباط برقرار کنید. حتی رنگ هم در انتخاب شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر آن‌ها شما باید به قطر سیم‌های گیتار خود توجه کنید. سیم‌های کلفت تر صدایی بم تر تولید می‌کنند.

انواع گیج‌های مختلف سیم در بخش لوازم جانبی گیتار الکتریک سازکالا موجود هستند. اگر به سبک‌های دارک و متال علاقه مند هستید، حتما سری به لیست گیتار الکتریک ESP بزنید! شرکت ESP-LTD به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان سازهای مدرن در دنیا شناخته می‌شود.

برای مشاهده قیمت گیتار الکتریک برای افراد مبتدی در سبک‌های دارک و متال برندهایی مثل Ibanez, ESP-LTD, Jackson, BC Rich, Cort و Gibson گزینه مناسبی هستند. در زیر می‌توانید ویدیو تست Cort X2 را مشاهده کنید.

انتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی در سبک بلوز

بیایید آن طرف سکه را هم ببینیم شاید شما عاشق سولوهای دیوید گیلمور و یا اریک کلاپتون هستید تمرین سولوهای این دو نوازنده بزرگ با یک ساز مدرن با شکلی عجیب غریب قاعدتا منطقی به نظر نمی رسد!

شک نکنید که باید یک استرتوکستر فندر بخرید. این نکته را به یاد داشته باشید، پیکاپ‌های سینگل کویل صدایی شفاف و گرم دارند که برای نوازندگی سبک‌های لایت مناسب هستند. در کنار آن‌ها پیکاپ‌های هامباکر صدایی شلوغ و بم تولید می‌کنند که بیشتر مناسب متال است.در انتخاب گیتار الکتریک برای افراد مبتدی برای سبک‌های بلوز یا کانتری، باید سازهایی را انتخاب کنید که از پیکاپ‌هایی با صدای گرم، شفاف و عمیق بهره مند باشند.

اگر به سبک‌هایی مثل جز، فیوژن و یا بلوز علاقه مندید خرید یک گیتار بدنه تو خالی (Semi Hollow Body, Hollow Body) به نظر منطقی‌ترین حالت ممکن هست. بعضی از مدل‌های PRS هم برای این سبک‌ها واقعا مناسب هستند. اما داشتن یک گیتار هالوبادی که عکس آن را در زیر مشاهده می‌کنید برای این سبک الزامیست. برای معرفی مشهورترین برند فعال در این زمینه باید به فندر اشاره کرد که سال‌هاست برند آن در میان نوازندگان جا افتاده است.

همچنین شما باید در انتخاب امپلیفایر نیز سبک موردنظرتان را درنظر داشته باشید. شرکت‌های Fender و VOX بهترین صداهای گرم و غنی را تولید می‌کنند و اسپیکرهای مناسبی برای صداهای شفاف دارند. همچنین برندهای Marshall, Blackstar و Cort برای سبک‌های Heavy بهترین صداها را در اختیار شما خواهند گذاشت.


در ادامه پرفروش‌ترین گیتار الکتریک مبتدی و آماتور برای شروع نوازندگی را در مقاله گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی معرفی می‌کنیم.

گیتار الکتریک Ibanez GRG170DX

گیتار GRG170DX، همچنین با نام GRG170D نیز شناخته می‌شود، این مدل یک گیتار الکتریک سالید بادی از سری RG می‌باشد که توسط کمپانی Ibanez معرفی شده است. سری RG بخشی از سری گیتارهای سطح مبتدی GIO می‌باشد که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد.

گیتار GRG170DX دارای یک بریج ترمولو سینک شده و فینگربرد رزوود به همراه صدف کاری‌های Sharktooth (طرح دندان کوسه) می‌باشد. این گیتار هم در کشور چین و هم اندونزی برای بازارهای متفاوت ساخته شده و با توجه به نیاز بازار طراحی شده‌اند.

Ibanez_grg170dx-گیتار

برای سال ۲۰۱۸، فرت برد رزوود به مدل New Zealand pine در آسیا تغییر پیدا کرد. فرت برد رزوود برای مدل‌های اروپایی به مدل جابوتا تغییر یافت. و برای سال ۲۰۱۹، جنس بدنه گیتار به صنوبر (Poplar)، ترمولو Fat-10 به T102 و فرت برد به New Zealand pine تغییر پیدا کردند. 

ویژگی‌های گیتار الکتریک Ibanez سری Gio مدل GRG121DX

  • این گیتار دارای بدنه ای محکم و سخت افزار کروم می‌باشد.
  • جنس بدنه این گیتار بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ از بیسوود، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ صنوبر (Poplar) و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از جنس ماهاگانی بوده است.
  • نک این گیتار یک تکه می‌باشد.
  • کانفیگ در نظر گرفته شده برای پیکاپ‌ها، HSH است.
  • کنترل‌های این گیتار شامل مستر ولوم، اهرم ۵ مسیره و مستر تن است.

گیتار الکتریک Yamaha مدل ERG121

اگر به دنبال یک گیتار با کیفیت و همه کاره همراه با برچسب قیمت مناسب هستید، گیتار الکتریک Yamaha مدل ERG121 در صدر لیست انتخاب‌های شما جای خواهد گرفت. کمپانی Yamaha به دلیل تولید گیتارهای با کیفیت و قیمت مناسب از شهرت بالایی در میان خریداران گیتار الکتریک برخوردار است.

گیتار Yamaha مدل ERG121 دارای قالب سوپر استرت می‌باشد، این گیتار همچنین با دارا بودن بدنه‌ای از جنس بیس وود با برش‌های دبل کات همراه شده تا دسترسی آسان به فرت‌های بالاتر را برای نوازندگان ممکن کند. 

yamaha-erg121-گیتار

بدنه این گیتار به خوبی محصور شده است که این امر باعث شده تا گیتار به راحتی در دستان شما قرار گیردو نوازندگی با آن کار راحت و لذت بخشی باشد. این گیتار وزن خیلی سنگینی نداشته و از وزنی مناسب در کنار کیفیت بالا برخوردار است.

ویژگی های گیتار الکتریک Yamaha مدل ERG121

  • ۳ پیکاپ همراه با کانفیگ HSH.
  • سلکتور پیکاپ ۵ مسیره.
  • فرت برد رزوود.
  • سیستم بریج ترمولو.
  • برای افراد مبتدی ایده آل است.

گیتار الکتریک Squier Bullet Strat HSS HT

هنگامی که شما به دنبال احساس، ظاهر، و صدای یک گیتار استرت کلاسیک می‌گردید، گیتار Squier Bullet HSS HT Stratocaster یک انتخاب عالی همراه با رنج قیمتی مناسب می‌باشد. این گیتار همراه با بدنه بیس وود سبک، یک گیتار استرت راحت برای نوازندگی در حالت نشسته و ایستاده می‌باشد.

نک C شکل این گیتار از جنس میپل بوده و همراه با فینگربرد  Indian Laurel، قابلیت نوازندگی و پاسخ پذیری عالی را برای شما ممکن می‌کند. گیتار الکتریک Squier Bullet Strat HSS HT همراه با پیکاپ‌های سینگل کویل (تک سیم پیچ) و یک هامباکر، شما به آرایه ای از تن و اکتشافات صوتی دسترسی خواهید داشت.

Squier Bullet Strat HSS HT گیتار

ویژگی های کیتار الکتریک Squier Bullet Strat HSS HT

  • یک گیتار الکتریک عالی همراه با تمام ویژگی‌های یک گیتار استرت.
  • بدنه بیسوود، صدایی بالانس را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ۲ پیکاپ سینگل کویل (تک سیم پیچ) همراه با کیفیت Bell-Like.
  • پیکاپ هامباکینگ بریج، دنیای از تونال را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • بریج هاردتیل، ساستین و دوام تیونینگ را افزایش می‌دهد.
  • نک میپل همراه با فینگربرد ۲۱ فرت Indian Laurel، پاسخ پذیری و راحتی عالی ارائه می‌دهد.
  • این گیتار دارای نک C شکل راحت، همراه با نوازندگی نرم و راحت می‌باشد.

گیتار الکتریک Fender American Special Stratocaster

آیا به دنبال یک گیتار استرت هستید؟ اگر این چنین است، گیتار استراتوکستر American Special برای شما طراحی شده است. ساستین طبیعی، شفافیت و صدای پاپ میان رده در یک بدنه از جنس Ash حتما شما را مجذوب این گیتار خواهد کرد. طرح استرت ده ۷۰ به زیبایی هر چه تمام تر توسط نک و فینگربرد این ساز برجسته شده است.

Fender American Special Stratocaster

تن‌های استرت کلاسیک را به لطف پیکاپ‌های سینگل کویل (تک سیم پیچ) دهه ۵۰ در اختیار داشته باشید. از قابلیت پخش عالی که به لطف نک C شکل راحت و شعاع ۹.۵ اینچی فینگر برد این گیتار ممکن می‌شود لذت ببرید. گیتار American Special Strat دارای  ترمولو ۶ پین کلاسیک فندر و هد استاک بزرگ طرح دهه هفتاد همراه با تیونرهای استاندارد Fender می‌باشد.

ویژگی های گیتار الکتریک Fender مدل  American Special Stratocaste

  • دارای رنگی مخصوص گیتارهای سری American Special.
  • بدنه از جنس Ash، ساستین، شفافیت و تن های پاپ میدرنج عالی را برای شما فراهم می‌کند.
  • نک میپل ۱ تیکه همراه با برش عمیق C شکل مدرن و راحت.
  • فینگربرد از جنس میپل و رزوود همراه با ۲۲ فرت جامبو.
  • ترمولو ۶ پین طرح کلاسیک فندر.
  • هد استاک سنتی دهه هفتاد همراه با تیونرهای استاندارد Fender.

گیتار Ibanez RG550

کمپانی Ibanez گیتار هارد راک را که در سال ۱۹۸۷ ساخته شد، مجددا توسط Ibanez عنوان RG550 طراحی شد که مورد تایید گیتاریست‌های راک و متال قرار گرفت. سری Genesis مجدد طراحی کلاسیک را برای این مدل در نظر گرفت و نکات مدرن جدیدی را به این گیتار اضافه کرد. نک ۱ تیکه به ترکیب نک میپل گردو ۵ تیکه لمینیت شده ارتقا یافت. کانفیگ پیکاپ HSH همراه با هامباکر های مدل V7 و V8 بازسازی شد.

Ibanez RG550 گیتار

گیتار RG550 دارای یک بدنه بیسوود محصور و راحت با رزونانس صدایی گرم و میدرنج کافی، یک گیتار کامل است. شما می‌توانید دایو بمب‌های انفجاری را به لطف ترمولو  Edge locking در اختیار داشته باشید. این گیتار دارای ظاهری خشن، قابلیت نوازندگی سریع و مناسب برای سبک هارد راک می‌باشد.

ویژگی های گیتار Ibanez سری Genesis Collection مدل RG550

  • بدنه بیسوود این گیتار، تنی گرم همراه با تعریفی مناسب از اکتاوهای میانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • نک Super Wizard 5 تیکه گردو/میپل این گیتار، قابلیت نوازندگی راحتی را برای شما فراهم می‌کند.
  • اتصالات کلاسیک نک همراه با صفحه فلزی تعبیه شده، احساس گیتارهای RG را تداعی می‌کند.
  • کانفیگ پیکاپ HSH، دامنه گسترده ای از تن‌های دارای هارمونیک غنی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • ترمولو Edge locking کمپانی Ibanez، کنترل کامل و تکیه صدایی محکم ایجاد می‌کند.
  • ماشین هدهای Gotoh MH-T، تیونینگ با دوامی فراهم می‌کند.
  • سخت افزار مشکی زیبا و با کیفیتی برای این گیتار در نظر گرفته شده است.

گیتار الکتریک Gibson Lespaul Studio

این گیتار مدرن، محدوده صدایی گسترده تر همراه با پیکاپ‌های هامباکر ۴۹۰R/498T ایجاد می‌کند. گیتار Studio همچنین دارای بدنه اولترا مدرن سبک می‌باشد، و این کاهش وزن باعث شده تا در حین جلسات طولانی تمرین و اجرا احساس راحتی کاملی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های مخصوص این گیتار برای انگشتان شما، طراحی نک ماهاگانی SlimTaper می‌باشد، که قابلیت نوازندگی و سرعت گیتارهای Les Paul دهه ۵۰ را بازسازی می‌کند. تیونر Grover Rotomatic، گیتار Gibson Les Paul Studio را در گام مورد نظر شما نگه داشته و شما آماده نوازندگی به سبک راک خواهید بود.

gibson-les-paul-studio-گیتار

ویژگی های گیتار الکتریک Gibson سری Les Paul مدل Studio

  • یک گیتار مناسب برای استودیو و استیج.
  • بدنه سبک مدرن، نوازندگی راحتی را برای جلسات تمرین و اجرا فراهم می‌کند.
  • نک SlimTaperماهاگانی، نوازندگی شبیه به گیتارهای دهه ۶۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • فینگربرد رزوود، ساستین کلاسیک گیتارهای سری Les Paul را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • تیونر روماتیک برای استودیو مناسب می‌باشند.
  • بریجTune-o-matic سبک بوده و از لحاظ تونال با گیتار کاملا مچ هستند.

برای انتخاب بهترین برند گیتار الکتریک در دنیا نیز می‌توانید کلیک کنید.


تاثیر نوع چوب در صدای گیتار الکتریک

همان‌طور که گفتیم، گیتارهایی که برای نوازنده‌های مبتدی تولید می‌شوند عموما قیمت‌های مناسبی دارند تا بسیاری از افراد بتوانند این گیتارها را خریداری کنند. اما در بازار شلوغ گیتار‌های الکتریک، به خصوص گیتارهای مبتدی، چه نکاتی را درباره متریال باید در نظر داشت؟ کدام چوب‌ها صدای بهتری به ما می‌دهند و هنگام مطالعه مشخصات فنی هر کدام از این سازها باید به چه نکاتی توجه کنیم.

چوب‌هایی که برای گیتارهای الکتریک استفاده می‌شوند، تنوع بسیاری دارند و دلیل این تنوع صداهای مختلفی است که می‌توانید از این گیتارها دریافت کنید. برای مثال گیتاری که از بدنه‌ای با چوب ماهون ساخته شده است صدایی به مراتب گرم تر از گیتاری با چوب بیس وود تولید می‌کند.

شما همچنین باید به شکل دسته و چوب دسته توجه ویژه‌ای داشته باشید. با این که در گیتارهای ارزان قیمت عموم شرکت‌ها از چوب میپل برای ساخت دسته استفاده می کنند، اما شکل دسته می تواند در نحوه اجرای تکنیک و یا سرعت نوازندگی شما تاثیر چشم گیری داشته باشد.
طول دسته یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. گیتار هایی همانند لس پاول های شرکت گیبسون از طول دسته ای برابر با ۲۴.۷۵ اینچ بهره می برد. این در حالی است که گیتار های شرکت فندر دارای دسته هایی به طول ۲۵.۵ اینچ هستند. این تفاوت در طول دسته این گیتار ها در انتخاب گیج سیم های شما تاثیر مستقیم دارد. برای مثال برای داشتن کشش سیم های یک گیتار لس پاول با گیج سیم ۱۰، باید بر روی استرتوکستر خود از گیج سیم ۹ استفاده کنید تا همان حس و کشش برای شما تداعی شود.

بهترین گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی

برای خرید گیتار الکتریک می‌توانید از محصولات فروشگاه سازکالا دیدن کنید. نکته حائز اهمیت در انتخاب یک گیتار برای شروع یادگیری انتخاب یک ساز مبتدی یا استیودنت می‌باشد. باید به این نکته توجه داشته که شاید در مسیر یادگیری خسته شوید یا قصد عوض کردن ساز خود را داشته‌باشید. بنابراین انتخاب یک ساز ارزان قیمت می‌تواند گزینه منطقی‌تری باشد. پس عجله نکنید با کمی تحقیق حتما به گزینه مورد نظرتان خواهید رسید.

کلام پایانی

در این گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا همه چیز درباره گیتار الکتریک را به شما آموزش دهیم. از انواع گیتار ها تا معرفی مدل‌های مشهور تا راهنمای خرید گیتار الکتریک را می‌توانید در این متن پیدا کنید. با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد می‌توانید گیتار مورد نظر خود را تهیه کنید و از مسیر یادگیری با ساز جدید خود نهایت لذت را ببرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
11 thoughts on “انتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی
  • بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    سلام میخواستم بدونم گیتار الکتریک یاماها Yamaha ERG121 برای مبتدی ها گرینه خوبی هست ؟
    ومیشه ی گیتار که تقریبا بشه تو بیشتر یا همه سبک ها کارایی داره رو معرفی کنید

    پاسخ
    • بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۰ ب٫ظ

      سلام میخواستم بدونم که گیتار الکتریک کورت مدل X250 برای مبتدی ها مناسبه

      پاسخ
      • اسفند ۳, ۱۳۹۸ at ۲:۵۶ ب٫ظ

        بله یکی از گیتار های با کیفیت برای نوآموز هاست.

        پاسخ
    • خرداد ۶, ۱۴۰۰ at ۹:۱۶ ب٫ظ

      مشکلی نیس وقتی صفر صفر هستم از گیتار الکتریک شروع کنم؟

      پاسخ
    • تیر ۶, ۱۴۰۰ at ۰:۲۵ ق٫ظ

      ببین برای اینکه بتونی سبک های مختلفی رو بزنی باید گیتاری بگیری که پیکاپ هاش HSS باشه

      پاسخ
  • تیر ۲۰, ۱۳۹۹ at ۱۰:۵۳ ب٫ظ

    ببخشید برای کسی علاقه مند به سبک کار های جان پتروچی و پروگرسیو متال هستش برای شروع کدوم گیتار رو مناسب میدونید؟

    پاسخ
  • مهر ۱۳, ۱۴۰۰ at ۲:۰۷ ب٫ظ

    حتما باید آمپلی فایر داشته باشیم یا با کارت صدا و از طریق هدفون و pc هم میشه صدای ساز رو شنید؟

    پاسخ
  • مهر ۱۷, ۱۴۰۱ at ۱۰:۰۷ ق٫ظ

    سلام و خسته نباشید
    ممکنه راهنمایی کنید بهترین گیتار برای سبک بلوز با رده مبتدی و قیمت مناسب کدوم مدل مطلوب هست؟چوب بدنه و پیکاپ‌ها ترجیحآ چه چیزی صرفآ مناسب برای بلوز هست؟
    ممنون میشم از پاسختون

    پاسخ
    • آبان ۹, ۱۴۰۱ at ۲:۰۴ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      گیتارهای squier گزینه های خوب و قیمت مناسب برای افراد علاقه مند به یادگیری سبک بلوز می باشد.
      میتونه پیکاپ ها و چوب های مختلفی مناسب باشه صرفا یکی دو گزینه نیست!

      پاسخ
  • آذر ۱۹, ۱۴۰۱ at ۱:۴۵ ب٫ظ

    سلام اگه برای شروع، گیتار الکتریک ارزون بخریم بعدا به مشکل میخوریم؟ پیشنهاد شما چه گیتاریه؟

    پاسخ
    • اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ at ۱:۴۸ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      خب هر چی هزینه بیشتر پرداخت کنید گیتار چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ متریال با کیفیت تر خواهد شد که بی تاثیر بر روند یادگیری نیست
      ولی گیتارهای ارزان قیمت برندهای معتبر هم گزینه های خوبی میتونن باشن برای افراد تازه کار

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *