×

معرفی ۱۰ تا از بهترین سیستمهای ترمولو

سیستم های ترمولو

 سیستم ترمولوی فلوید رز FLOYD ROSE

فلوید رز به عنوان یک سیتم ترمولوی کلاسیک از اوایل ده ۱۹۸۰ یک عنصر اصلی در فرهنگ لغات نوازندگان گیتاریست بوده است که یکی از بهترین سیستمهای ترمولو میباشد.. طراحی نوآورانه آن دارای مکانیزمی برای قفل کردن سیمها در قسمت سَدل و نات است و در عین حال امکان کوک کردن سیمها را پس از قفل شدن ، به وسیله پیچهای فاینال تیونینگ FINAL TUNING فراهم می کند. انواع بسیاری از این نوع سیستم تولید شده است که در بین نوازندگان گیتار الکتریک طرفدار دارد از جمله خود فلوید رز اصلی ، IBANEZ EDGE ، و مدلهای تولید GOTOH و  SCHALLER را می توان نام برد. مقاله ایی تحت عنوان آشنایی با بریج فلوید رز و تیونوماتیک را از سازکالا مطالعه فرمایید.

 سیستم ترمولوی فلوید رز FLOYD ROSE
FLOYD ROSE

سیستمهای ترمولو با ۶ نقطه اتکا :۶ POINT  WILKINSON VSVG  و  CALLAHAM 6 POINT VINTAGE

CALLAHAM با هدف ایجاد یک کپی وفادارانه است از سیستم ترمولوی LEO FENDER که برای اولین برای برای گیتارهای استرتوکستر با سدلهای فولادی خمیده و دسته فولادی سخت شده در دهه ۱۹۵۰ طراحی شده بود. نتیجه سیستم بریج ترمولویی بود که تا حد زیادی از لحاظ حس و صدا دهی ، شبیه به سیستمهای ترمولوی دهه ۱۹۵۰ بود. از سوی دیگر WILKINSON از همان طراحی وام می گیرید با این تفاوت که ویژگی های مدرن به آن اضافه می کند.

سیستم ترمولو 6 نقطه ایی اتکا
Wilkinson VSVG 6 POINT

سیستم HIPSHOT 2-POINT ROLLER BEARING

بلبرینگهای غلتکی تعبیه شده در این سیستم عملکرد بسیار روان را تضمین می کنند و در عین حال بسیار با ثبات می باشد. یک مزیت خوب این سیستم دو نقطه ای بودن آن است که باعث می شود بتوانید به راحتی بریج دو نقطه ای قدیمی خود را با این مدل تعویض نمایید.

مقاله اختراع اولین گیتار الکتریک را مطالعه نمایید تا با اولین دستگاه این سبک بیشتر آشنا شوید.

سیستم فلوید رز  FLOYD ROSE FRX

بزرگترین مزیت سیستم  FLOYD ROSE FRX نصب آن بدون نیاز به سوراخ کاری گیتار است. سیستم FLOYD ROSE FRX جایگزینی عالی برای سیستمهای TUNE-O-MATIC  می باشد با تمام ویژگیهایی که از یک  فلوید رز انتظار دارید (به علاوه چند مزیت بیشتر!).

اگر تصمیم دارید این سیستم را بر روی گیتار خود نصب کنید بدون نگرانی از سوراخ کاری یا حتی خراش دادن سطح گیتارتان ( برای قسمت قفل در نات نیاز به دو سوراخ هست ولی در قسمت بریج نیاز به سوراخ نیست) می توانید اقدام به نصب آن کنید.

سیستم فلوید رز  FLOYD ROSE FRX
FLOYD ROSE FRX

سیستم BIGSBY

سیستم BIGSBY TREMOLO اولین بریج WHAMMY BAR بود که بر روی گیتار نصب شد و به عبارتی قبل از BIGSBY هیچ سیستم ترمولویی وجود نداشت. درست است که BIGSBY به اندازه سایر سیستمهای ترمولوی امروزی که میشناسیم با فناوری آشنا نیست ، اما در زمان خود بهترین چیزی بود که می توانستید روی گیتار خود داشته باشید و امروزه همچنان طرفداران زیادی دارد.

سیستم BIGSBY
BIGSBY TREMOLO SYSTEM

سیستم KAHLER 2200,2300

در دوره ای که سیستمهای ترمولو BIGSBY،  WONDERBAR  و  FLOYD ROSE  وجود داشتند ، KAHLER 2200 و ۲۳۰۰  تنها سیستمهای ترمولوی دیگری بودند که به صورت گسترده تولید میشدند و می توانستند تقریبا روی همه گیتارها نصب شوند.

این سیستم ترمولو به خودی خود یک ترمولوی دو قفلی نیست، اما مکانیزمی که در داخل آن تعبیه شده از حرکت سیم در داخل بلاک جلوگیری می کند. همچنین طیف گسترده ای از انواع فلزات و گزینه های قابل تنظیم که در آن وجود دارد از زمان خود جلوتر بوده است.

مکانیزمی که باعث می شود KAHLER کار کند به این صورت است که به جای چرخش روی دو لبه اتکا ، کل مجموعه به کمک بلبرینگ غلتکی حرکت می کنند.

پیشنهاد سازکالا برای مطالعه انواع افکتهای  MODULATION  برای گیتار می باشد که می توانید از اطلاعات کاملی که در این بخش برایستان در نظر گرفته ایم، استفاده نمایید.

سیستم KAHLER 2200,2300
KAHLER 2300

سیستم ترمولوی  ESG TREMOLO  STRANDBERG

کمپانی STRANDBERG  را می توانیم یکی از خلاق ترین و مبتکرترین گیتارسازان عصر حاضر بنامیم. گیتارهای ساخت این کمپانی سبک وزن ، همه کاره و پر طنین هستند و همچنین دارای ویژگیهای ارگونومیک ENDUR NECK و ترمولوی منحصر به فرد آن می باشند.

STRANDBERG تصمیم گرفت از بلبرینگ های سوزنی به جای تکیه گاه های سنتی برای ترمولو استفاده کند که باعث ایجاد حرکتی نرم و بی نظیر در این سیستم ترمولو میشود.

علاوه بر این استفاده از آلومینیوم (از نوع به کار رفته در ساخت هواپیما ) که در تمامی قطعات استفاده شده است و همچنین سدلها و تیونرهای بسیار یکپارچه از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این برند می باشد.

ESG TREMOLO  STRANDBERG
ESG TREMOLO  STRANDBERG

سیستم ترمولوی  SUPER VEE

SUPER VEE یک تازه وارد در زمینه WHAMMY BAR است. طراحی اولیه آنها شامل استفاده از یک فنر فولادی یک تکه به عنوان نقطه محوری ، که به جای تکیه گاه عمل می کند. اولین مدلهای آن دارای یک سیستم قفل دوگانه مجهز به تنظیم کننده دقیق است.

نسخه دوم آن BLADERUNNER با اینکه یک نسخه بدون قفل می باشد، اما بسیار با ثبات و پایدار بوده و با خیال راحت می توانید به اجرای ویبره هایتان بپردازید.

هر دو نسخه SUPER VEE را می توان با ابزارهای ساده مانند پیچ گوشتی و انبردست نصب کرد و نیازی به تغییر مسیر حفره ترمولوی موجود نیست.

SUPER VEE
SUPER VEE

سیستم ترمولوی  TREM KING

سیستم ترمولوی TREM KING یکی دیگر از طراحی های عالی است که در سالهای اخیر تولید شده که در واقع ترکیبیست از سیستمهای  HARDTAIL و  TREMOLO  . این سیستم از فنرها و یک نوار نگهدارنده برای نگه داشتن بلوک لرزشگیر در جای خود استفاده می کند که باعث ایجاد پایداری تنظیم به خصوص در هنگام پاره شدن یکی از سیمها می شود.

سیستم ترمولوی SCHALLER 3801

این سیستم ترمولو یکی از منحصر به فرد ترین ترمولوهای ساخته شده است. این ترمولو دارای تمام مواردی است که می توان از این برند انتظار داشت: بازوی ترمولوی دوست داشتنی ، سدلهای غلتکی ، بلوک فولادی بزرگ ، پایه ساخته شده از فولاد سخت. امیدواریم از مقاله سیستمهای ترمولو توسط سازکالا لذت برده باشید.

SCHALLER 3801
SCHALLER 3801
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *