×

بیوگرافی متالیکا

بیوگرافی متالیکا :‌ متالیکا یک گروه هوی متال آمریکایی است. این گروه فعالیت خود را از سال ۱۹۸۱ در لس آنجلس ایالات متحده همراه با ووکالیست/گیتاریست James Hetfield و درامر Lars Ulrich شروع کرد، و بیشتر دوران حرفه ای خود را در سانفرانسیسکو گذراند.

تمپوهای سریع و سازها و موسیقی‌های خشن این گروه، آن‌ها یکی از بنبان گذاران “big four” گروه‌های thrash metal، در کنار سبک Megadeth، Anthrax و Slayer بودند. اعضای گروه متالیکا در حال حاضر شامل خواننده و نوسینده Hetfield و Ulrich، گیتاریست اصلی Kirk Hammett و بیسیست Robert Trujillo می‌باشند.

گیتاریست Dave Mustaine که بعد از ترک گروه متالیکا تصمیم به راه اندازی یک گروه Megadeth گرفت و بیسیست  Ron McGovney، Cliff Burton طی تصادف اتوبوس در سال ۱۹۸۶ جان باختند. در ویکی پیدیا سرگذشت کامل این بند بزرگ متال را بخوانید.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با سبک متال

بیوگرافی بند متالیکا

دلایل موفقیت و محبوبیت متالیکا

متالیکا عضو انجمن موسیقی زیر زمینی بوده و با ارائه ۵ آلبوم اول خود برنده جایزه‌های بسیاری شده است. سومین آلبوم این گروه، Master of Puppets که در سال ۱۹۸۶ انتشار داده شد، به عنوان یکی از سنگین‌ترین و تاثیرگذارترین آلبوم‌های سبک thrash metal نام گذاری شده است.

پنجمین آلبوم آن‌ها با عنوان متالیکا در سال ۱۹۹۱، اولین آلبومی بود که سبک هوی متال این گروه را برای شنوندگان بیشمارش ارائه کرد، و باعث دستیابی به موفقیتی تجاری و فروش بیش از ۱۶ میلیون نسخه در ایالات متحده تا به امروز شده و همچنین تبدیل به پر فروش‌ترین آلبوم تاریخ SoundScan شده است.

بعد از آزمایش ژانرها در نسخه‌های بعدی، این گروه با انتشار آلبوم نهم خود با عنوان Death Magnetic در سال ۲۰۰۸ به سبک thrash metal همیشگی خود بازگشت و افتخار دیگری ساخت. متالیکا موضوع اصلی یک فیلم مستند در سال ۲۰۰۴ بود که با عنوان Some Kind of Monster منتشر شد. موضوع این فیلم مشکلات بوجود آمده در حین تولید آلبوم هشتم با عنوان St. Anger در سال ۲۰۰۳ و کشاکش‌های بین اعضای گروه در آن سال بود.

موزیک های معروف گروه متالیکا

یازدهمین آلبوم استودیویی متالیکا از سال ۲۰۱۹ تا کنون

متالیکا در مارچ ۲۰۱۹ در شهر میلان در یک مصاحبه با مجله استرالیایی The Music’s official podcast، اظهار داشت که متالیکا آلبوم بعدی استودیویی خود را شروع کرده و به شکلی جدیدتر آن را ضبط کرده است. جیمز پیش بینی کرده که ای آلبوم زودتر از دو نسخه قبلی منتشر خواهد شد و گفت: زمان سپری شده باعث شده تا فکر کند که خیلی سریع‌تر می‌تواند آلبوم خود را شروع و عرضه کند.

در این مصاحبه، Hammett گفت که گروه برنامه‌های آزمایشی را برای ورود به استودیو بعد از تور جهانی را در نظر گرفته و اجرا کرده است. در مارچ ۲۰۱۹ متالیکا اعلام کرد که تور جهانی WorldWired خود را با پشتیبانی گروه Slipnot  در استرالیا و نیوزلند ادامه می‌دهد.

نمایش‌های یابود با عنوان S&M2، در تاریخ ۹ اکتیر در بیش از ۳۰۰۰ تئاتر در سراسر جهان به نمایش در می‌آید. این رویداد شامل تنظیماتی برای کنسرت‌های اصلی S&M و همچنین تنظیمات جدیدی برای ضبط موزیک‌ها می‌باشد.

بیوگرافی معروف ترین و محبوب ترین هنرمدان موسیقی ایران و جهان را در اینجا بخوانید.

میراث و تاثیرگذاری گروه متالیکا بر موسیقی جهان

متالیکا یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های سبک هوی متال موجود در تمام دوران تبدیل شده است و به عنوان یکی از ۴ گروه بزرگ سبک thrash metal به ثبت رسیده است. این گروه بیش از ۱۲۵ میلیون نسخه از موزیک‌های خود را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

نویسنده دایره المعارف Rock & Roll در ارتباط با متالیکا می‌گوید که این گروه نیروی کامل مورد نیاز برای پیش بردن سبک هوی متال را به ارمغان آورده است.

Stephen Thomas Erlewine و Greg Prato می‌گویند: متالیکا محدودیت‌های موسیقی Trash را با استفاده از سرعت و ولوم از بین برده اند، اما برای ترکیب ساختارهای پیچیده و تبدیل گروه به بهترین، گروه‌های هوی متال دهه ۸۰ مشوق پیشرفت این گروه پر طرفدار و حرفه ای شده اند.

محبوب ترین آهنگ های Metallica

  • Unforgiven I
  • Unforgiven II
  • Unforgiven III
  • Nothing else matters
  • Creeping Death
  • One
  • Ride the lightening
  • Hit the light
  • Whiplash
  • Fade to black
  • Sad but true
  • Memory remains
برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بیوگرافی متالیکا
  • بهمن ۶, ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    GOD

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *