×

بیوگرافی (Yiannis Chryssomallis (Yanni

بیوگرافی Yanni

Yiannis Chryssomallis ( به زیان یونانی Γιάννης Χρυσομάλλης متولد ۱۴ نوامبر سال ۱۹۵۴) که به Yanni  شهرت دارد، یک آهنگساز ، کیبوردیست،پیانیست و تهیه کننده موسیقی است. Yanni در ساخت قطعه های جز، کلاسیک ، سافت راک یک اعجوبه است. کنسرت موفقیت آمیز وی در Acropolis ، بعنوان دومین کنسرت پرفروش ویدیویی شناخته می شود. مکان های تاریخی دیگری که Yanni در آن ها کنسرت اجرا کرده شامل تاج محل هند، شهر ممنوعه چین، برج خلیفه امارات ، کرملین روسیه ، قلعه El Morro پورتوریکو ، شهر بابل لبنان، تئاتر کارتاژ رومی تونس، کاخ Laxmi Vilas هند ، اهرام مصر می باشد.

 

بیوگرافی Yanni

 

اوایل زندگی

Yanni در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۵۴ در شهر Kalamata یونان بدنیا آمد. وی فرزند یک پدر بانکدار و مادری خانه دار بود. وی استعداد موسیقیایی خود را در سنین جوانی به معرض نمایش گذاشت و در ۶ سالگی پیانو آموخت. والدین وی او را تشویق به یادگیری پیانو به صورت خود آموز کردند. Yanni در سن ۱۴ سالگی رکورد شنای ۵۰ متر آزاد را در یونان جابجا کرد. در دوران مدرسه ، به همراه یک گروه محلی سبک راک به نواختن پرداخت و به تحصیل در زمینه پیانو و سایر ساز های کیبوردی ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی، او یکسال از زندگی خود را منحصرا به موسیقی اختصاص داد و تصمیم گرفت تا موسیقی را به عنوان حرفه خود ادامه دهد.

 

زندگی Yanni

 

حرفه موسیقیایی Yanni

در سال ۱۹۷۷ ، Yanni به گروه راک Minneapolis که درامر و پنیان گذار آن Charlie Adams بود پیوست و تا سال ۲۰۱۰ با وی همکاری کرد. همچنین Yanni زمانی که در گروه Minneapolis بود، با تهیه کننده ای به نام Loyce Houlton کار تنظیم موسیقی برای اجراهای رقص در آمفی تئاتر Minnesota را انجام می داد. پس از برگذاری تور به همراه Chameleon از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ ، Yanni به Los Angeles برگشت تا روی موسیقی متن فیلم ها کار کند.

 

حرفه موسیقیایی Yanni

 

بیوگرافی Yanni از ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰

در سال ۱۹۸۰ ، Yanni اولین آلبوم خود به نام Optimystique را ساخت، که توسط Atlantic Records در سال ۱۹۸۴ انتشار داده شد. Yanni در سال ۱۹۸۷ گروهی تشکیل داد و در سال ۱۹۸۸ با این گروه که شامل پیانیست/خواننده John Tesh و درامر Charlie Adams بود، تور خود را آغاز کرد. نکته برجسته این تور ، اجرایی با ارکسترا سمفونیک دالاس بود که نظرات مثبتی را به دنبال داشت، و به شناخت Yanni در ذهن طرفداران بسیاری منتهی شد. در March سال ۱۹۹۷ ، Yanni به یکی از معدود آرتیست هایی تبدیل شد که در تاج محل هند به اجرا و ضبط پرداخته اند. Yanni در May سال ۱۹۹۷ با اجراهای خود در شهر ممنوعه چین ، به اولین هنرمند غربی تبدیل شد که اجازه ی اجرا در مکان های تاریخی داشت. پخش زنده دو کنرست وی توسط ۱۰۰ میلیون بیننده تلویزیونی در سراسر جهان دیده شد.

 

از 1980 تا 1990

 

بیوگرافی Yanni از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

چشم انداز های جدیدی در سال ۲۰۰۰ توسط این هنرمند ازائه شد. Yanni اولین آلبوم استودیویی خود را بعد از یک وقفه دو ساله تحت عنوان If I Could Tell You منتشر کرد. این آلبوم در هفته اول چیزی بالغ بر ۵۵۰۰۰ نسخه فروخت و در جدول بیلبورد شماره ۲۰ را به خود اختصاص داد.

 

از 2000 تا 2010

 

۲۰۱۰: طراحی صدایی جدید ، و بازگشت به تور های جهانی

تور هایی که توسط Yanni در سال ۲۰۱۰ برگذار شد شامل ووکالیست های جدید و متمایز از صدای ووکالیست های سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ بود. Yanni در March سال ۲۰۱۴ هفتمین آلبوم استودیویی خود تحت عنوان Inspirato را با همکاری tenor Plácido Domingoو تهیه کننده Ric Wake منتشر کرد. در سال ۲۰۱۵ ، Yanni یک موسیقی متن برای مستند Hexi Corridor منتشر کرد. Yanni در ۳۰ و ۳۱ October دو کنسرت در

هرام مصر و ابولهول گیزا اجرا کرد که اولین اجرای وی در مصر بود. این کنسرت ها شامل آتش بازی و پخش ویدیویی بودند. در December سال ۲۰۱۵ ، Yanni آهنگ “Seven Billion Dreams,” را برای ویدیوی ناسا ساخت که به مناسبت پانزدهمین سالگرد استگاه فضایی بین المللی بود. در January سال ۲۰۱۶ ، Yanniهجدهمین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد که با سینت سایزر ها ، ریتم های برنامه ریزی شده و صداهای الکترونیکی مختلف ساخته شده بود. اجرای زنده Yanni در February سال ۲۰۱۹ در فستیوال Al-`Ula عربستان صعودی، میراث جهانی یونسکو برگذار شد. و در نهاین تک آهنگ وی با عنوان “Ladyhawk” در احترام به دخترش در August سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

 

Yanni طراحی صدایی جدید (2)

 

 

تاثیرگذاری ، موسیقی و کنسرت های Yanni

Yanni از کودکی طیف گسترده ای از سبک های موسیقی را فرا گرفتو همواره به ایستگاه های رادیویی در شمال افریقا ، کشور های عربی و اروپا گوش میداد. وی متوجه شد هیچ ایستگاه رادیویی برای سبک راک و کلاسیک وجود ندارد. موسیقی Yanni برگرفته شده از برخورد های وی با فرهنگ های مختلف در سراسر جهان است و فلسلفه ی او جهانی یکپارچه و به اصطلاح خودش One world One people می باشد.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *