×

قابلیت های جدید در کیوبیس نسخه ۱۰.۵

نرم افزار میزبان کیوبیس، یکی از پر طرفدار ترین نرم افزار های میزبان در دنیاست. بسیاری از آهنگ ساز ها، تنظیم کننده ها و مهندس های میکس و مسترینگ در دنیا با استفاده از این نرم افزار میزبان به تولید موسیقی می پردازند. شرکت اشتاینبرگ، همواره تلاش کرده است تا با عرضه به روز رسانی هایی، باعث شود تا این نرم افزار میزبان را بهتر از گذشته کند و تجربه استفاده از آن را برای طرفداران این محصول لذت بخش تر کند. با همراه باشید تا آخرین ویژگی ها و قابلیت هایی که شرکت اشتاینبرگ در کیوبیس نسخه ۱۰.۵ قرار داده است را مرور کنیم.

قابلیت های جدید در کیوبیس-07

۱- اکولایزر Spectral Comparison

استفاده از اکولایزر ها یکی از متداول ترین کار هایی است که هنگام میکس باید انجام دهید و حذف تداخل فرکانسی، یکی از مهم ترین کار ها برای رسیدن به میکسی شفاف. شرکت اشتاینبرگ در نسخه جدید نرم افزار میزبان خود، قابلیتی تحت عنوان Spectral Comparison EQ را معرفی کرده است که با استفاده از آن می توانید تداخل فرکانسی دو ترک را بر روی آن مشاهده کنید. این قابلیت نه تنها این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید تداخل های فرکانسی را مشاهده کنید، بلکه این امکان را می دهد تا با استفاده از این اکولایزر، آن ها را رفع و میکسی شفاف تر داشته باشید.

قابلیت های جدید در کیوبیس-02

۲- Video Export Render

یکی از ویژگی هایی که درباره کیوبیس وجود داشت، این بود که می توانستید موسیقی هایی را برای عکس ها تولید کنید. حال شرکت اشتاینبرگ از این نیز فرا تر رفته و حالا می توانید موسیقی متن برای ویدئو ها تولید و آن را همراه با ویدئو در کیوبیس رندر و اکسپورت بگیرید. این موضوع می تواند برای افرادی که به تولید محتوا علاقه دارند یک ویژگی فوق العاده باشد. می توانید ویدئو ها را با استفاده از فرمت MP4 رندر بگیرید و صدا و یا موسیقی ای که برای آن تولید کردید را با کیفیت ۱۶ bit / 44.1 kHz و یا ۱۶ bit / 48 kHz اکسپورت بگیرید. همچنین می توانید کل ویدئو و یا قسمتی از آن را به عنوان تیزر اکسپورت بگیرید که امکانی فوق العاده به شمار می رود.

Video Export Render

۳- MultiTap Delay

دیلی ها یکی از کاربردی ترین ابزاری است که می توانید از آن ها استفاده کنید. در کیوبیس نسخه ۱۰.۵، دیلی جدیدی به نام MultiTap Delay قرار گرفته است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن، انواع دیلی ها از دیلی های وینتیج تا دیلی های مدرن و دیجیتال را در اختیار داشته باشید. این پلاگین جدید، قابلیت بهره مندی از ۸ تپ در هر لوپ دیلی را به شما می دهد.

قابلیت های جدید در کیوبیس-04

۴- Padshop 2

سینتی سایزر بسیار با کیفیت پد شاپ ۲ که شرکت اشتاینبرگ مدت هاست آن را برای کیوبیس تولید کرده است، در نسخه ۱۰.۵ این نرم افزار میزبان به روزرسانی شده است تا صدا و امکانات آن بهتر از گذشته شود. با استفاده از پارمتر های مختلف این سینتی سایزر می توانید صدا های بسیار فوق العاده ای را برای آهنگ های خود تولید کنید. همچنین وجود ۱۰۰ پریست جدید کمک می کند تا بتوانید صدای مورد نظر خود را پیدا کنید.

 Padshop

۵- قابلیت رنگ آمیزی میکسر چنل

این امکانی است که شرکت اشتاینبرگ به تازگی به کیوبیس افزوده و با استفاده از این ویژگی می توانید هنگامی که پروژه های بسیار بزرگی را میکس می کنید، در طول میکس ترک ها را گم نکرده و به سرعت آن ها را پیدا و شروع به میکس کردن کنید. این امکان یکی از قابلیت های جدید بوده است که طرفداران این نرم افزار میزبان سال هاست که آن را درخواست می کردند و حال شرکت اشتاینبرگ آن را در نسخه ۱۰.۵ کیوبیس اضافه کرده است.

۶- قابلیت ایمپورت ترک ها از پروژه ها

یکی دیگر از ویژگی هایی که این نسخه برای کاربران دارد این است که می توانند ترک های مختلف پروژه های قبلی را ذخیره و آن را برای پروژه های جدید خود ایمپورت کنند. این ویژگی باعث می شود تا سرعت شما هنگام میکس بسیار بیشتر باشد و بتوانید به راحتی Template ها و ترک هایی را که برای پروژه های قبلی استفاده کردید را در پروژه های جدید خود نیز استفاده کنید. از دیگر امکانات فوق العاده این ویژگی می توانیم به ویژگی Auto Map اشاره کنیم که باعث می شود تا ترک ها جایگزین ترک های هم نام شوند. به این ترتیب، نیازی به بارگذاری دوباره پلاگین ها ندارید.

قابلیت ایمپورت ترک ها از پروژه ها

۷- Retrospective MIDI Record

برای همه ما اتفاق افتاده است که هنگامی  بهترین اجرای خود را داریم که مشغول ضبط نیستیم. حال شرکت اشتاینبرگ برای این این اتفاق چاره ای اندیشیده است و باعث شده است تا هنگامی که با استفاده از میدی کنترل خود به نواختن ایده های خود می پردازید، بتوانید آن را به شکل ضبط شده بازیابی کنید. این قابلیت که Retrospective MIDI Record نام دارد، ورودی میدی شما را همواره ضبط می کند، حتی هنگامی که شما در حال ضبط نیستید. به این ترتیب می توانید تنها با یک کلیک تمام اجرا خود را در قالب یک فایل میدی بازیابی کنید و آن را برای آهنگ های خود ادیت کنید.

۸- ترکیب Select Tool ها

Select Tool ها قابلیتی است که باعث می شود تا بتوانید با استفاده از آن ها به ادیت پروژه خود بپردازید.  حال در نسخه ۱۰.۵ نرم افزار میزبان کیوبیس، این امکان برای تنظیم کننده ها فراهم شده است تا بتوانند این Select Tool ها را با یکدیگر ترکیب کنند و به این ترتیب، می توانند روند ادیت کردن خود را سرعت ببخشند. تنها کافی است تا موس خود در قسمت های مختلف ترک قرار دهید تا به این ترتیب، به سرعت به ادیت کردن بپردازید.

دیگر قابلیت های جدید نسخه ۱۰.۵ نرم افزار میزبان کیوبیس عبارتند از :

  • به روزرسانی Score Editor
  • به روزرسانی قسمت Macro ها
  • اضافه شدن قابلیت LUFS Normalization
  • اضافه شدن قابلیت Safe Start Mode
  • اضافه شدن پلاگین های De-Esser، Stereo Delay و Roomworks برای نسخه Elements
  • بهبود جلوه های گرافیکی
  • بهبود Workflow

مقاله پیشنهادی: ویژگی‌های جدید نرم افزار میزبان کیوبیس ۱۱

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دوازده =