×

پنج دلیل برای امتحان نرم افزار میزبان استودیویی لونا

 شرکت یونیورسال آدیو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات استودویی است. محصولات این شرکت توسط بسیاری از مهندسان صدا استفاده می‌شود و بسیاری از استودیوهای مطرح جهان، با استفاده از تجهیزات این شرکت به تولید موسیقی می‌پردازند. این شرکت همچنین به تولید پلاگین‌هایی معروف است که تجهیزات بسیار گران قیمت آنالوگ را شبیه سازی می‌کنند. حال این شرکت محبوب، در اقدامی هیجان انگیز، به تولید نرم افزار میزبان استودیویی لونا پرداخته است.

در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

مشخصات نرم افزار میزبان استودیویی لونا

مزیت های نرم افزار میزبان استودیویی لونا

نرم افزار میزبان LUNA، به گفته مهندسین شرکت یونیورسال آدیو، یک نرم افزار میزبان کاملا جدید است. آن‌ها ادعا می‌کنند که این نرم افزار میزبان، صدای به خصوصی دارد که تا کنون تجربه نکردید. اما چند نکته درباره این نرم افزار میزبان وجود دارد که باید بدانید. یکی از آن‌ها، این است که این نرم افزار میزبان تنها برای سیستم عامل Mac OS عرضه شده است.

به این ترتیب، تنها کاربران کامپیوترهای شرکت اپل قادر هستند تا از این نرم افزار میزبان استفاده کنند. و نکته دیگر، این است که برای اجرای این نرم افزار میزبان، نیازمند کارت صداهای Thunderbolt این شرکت هستید. اما خبر خوب این که اگر این امکانات را دارید، LUNA یک نرم افزار میزبان رایگان است که می‌توانید آن را بدون هیچ پرداختی از سایت این شرکت دانلود کنید.

اما به واقع، LUNA چیست و چه چیزی باعث می‌شود تا این نرم افزار میزبان را از رقبای خود متمایز کند؟ شرکت یونیورسال آدیو ادعا می‌کند که این نرم افزار میزبان، تمامی امکاناتی که شما برای ضبط، ادیت، میکس و مستر آهنگ‌های خود نیاز دارید را به راحت‌ترین و بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

از دیگر صحبت‌های آن‌ها، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مهندسین این شرکت، تمام تلاش خود را کرده اند تا در این نرم افزار میزبان، بتوانید با استفاده از پلاگین‌های فوق العاده این شرکت، صدایی کاملا آنالوگ به دست بیاورید. حال از ویژگی‌هایی صحبت کنیم که باعث می‌شود تا بخواهید نرم افزار میزبان استودیویی لونا را امتحان کنید.

نرم افزار لونا

ویژگی های نرم افزار میزبان لونا

در قدم اول، LUNA بر خلاف دیگر نرم افزارهای میزبان رایگان موجود در بازار، هیچ محدودیتی ندارد و می‌توانید بی شمار ترک را با استفاده از این نرم افزار میزبان ضبط ادیت و یا میکس کنید. این موضوع، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این محصول وجود دارد زیرا که بسیاری از شرکت‌ها، هنگامی که نرم افزارهای میزبان رایگان خود را عرضه کردند، کاربران را با محدودیت‌های بسیاری در شمارش ترک‌ها و حتی استفاده از پلاگین‌ها روبرو کردند.

همچنین هنگامی که با استفاده از لونا شروع به ادیت فایل‌های ضبط شده خود می‌کنید، متوجه می‌شوید که این محصول با استفاده از تکنولوژی‌های بسیار فوق العاده، کار ادیت را بسیار آسان‌تر از دیگر نرم افزارهای میزبان می‌کند.

برترین اپلیکیشن های میزبان استودیویی را در این مقاله بهتر بشناسید.

در کنار این که این نرم افزار میزبان با استفاده از کارت صداهای شرکت یونیورسال آدیو کار می‌کند و می‌توانید از پلاگین‌های بسیار با کیفیت این شرکت استفاده کنید، این نرم افزار میزبان از پلاگین‌های Third Party نیز بهره می‌برد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، صدای مورد نظر خود را در این نرم افزار میزبان تولید کنید.

اکستنشن های لونا

بسیاری از ویژگی‌های ذکر شده، پس از دانلود LUNA ارائه می‌شود. کاربرانی که به دنبال تجربه کامل هستند، می‌خواهند بسته نرم افزاری Luna Creator را انتخاب کنند. این بسته به شما امکان دسترسی به میکسر قدرتمند Neve Summing، نوار Studer A800، Moog Minimoog و Ravel Grand Piano را می‌دهد. می‌توانید این بسته را با هر کارت صدا جهانی Thunderbolt از Vintage King خریداری کنید.

فرمت پلاگین های لونا

فرمت پلاگین‌ها و نرم افزارهایی که باید در این محصول استفاده کنید، فرمت AU است و بسیاری از شرکت‌ها، پلاگین‌های خود را به این فرمت نیز عرضه کرده اند، پس در این مورد نیز نگرانی ای وجود ندارد. این یونیورسال آدیو نرم افزار میزبانی را طراحی کرده است که با پلاگین‌هایی که این شرکت تا کنون تولید کرده است، بسیار هماهنگ است، یکی از خوشحال کننده‌ترین خبرهایی است که طرفداران این شرکت از آن مطلع شدند.

به این دلیل که، پلاگین‌های این شرکت از کیفیت بسیار فوق العاده ای بهره می‌برند و دقیق‌ترین صدا به تجهیزات آنالوگ را دارند. از همین رو، می‌توانید در این نرم افزار میزبان، آهنگ‌هایی را تولید کنید که صدایی کاملا آنالوگ دارند.

یکی از ویژگی‌های بسیار فوق العاده ای که LUNA در اختیار دارد، قابلیت Auto Save است. این ویژگی به صورت خودکار، بعد از هر تغییری، پروژه شما را ذخیره می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، پروژه شما خراب و یا تغییراتتان از بین نرود.

تمامی این ویژگی‌های در ورژن رایگان نرم افزار میزبان استودیویی لونا موجود است، اما کاربرانی که با خرید کارت صداهای جدید شرکت یونیورسال آدیو، پکیج Creators Bundle را نیز خریداری کنند، می‌توانند تجربه ای فوق العاده را از کار با این نرم افزار میزبان داشته باشند.

از امکانات اضافی ای که تنها با خرید پکیج Creators Bundle می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید می‌توانیم به Neve Summing، و A800 Studer Tape اشاره کنیم. همچنین با خرید این پکیج می‌توانید از سینتی سایزر Moog Minimoog و پیانو گرند Ravel نیز در آهنگ‌های خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *