×

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

اگر در مورد تجهیزات استودیویی و یا تجهیزات اجرای زنده اطلاعات داشته باشید، به خوبی این نکته را می‌دانید که داشتن یک میکروفون با کیفیت و حرفه‌ای، تاثیر بسیار زیادی بر روی صدای نهایی شما خواهد داشت. خوشبختانه در سال‌‎های اخیر، بسیاری از شرکت‌های دنیا با تولید محصولات با کیفیت و به صرفه، این امکان را برای مهندسان صدا و نوازندگان فراهم کرده اند تا افراد بتوانند با هزینه ای مناسب، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم تا با برخی از ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی و همینطور با کیفیت ترین آن‌ها در دنیا بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی :  بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک


میکروفون Audio-Technica AT2020

کمپانی Audio Technica به این معروف است که محصول بد ندارد! در واقع حتی محصول متوسط هم ندارد. تمام محصولات این شرکت درجه یک و دارای بهترین کیفیت می‌باشند! میکروفون AT2020 یکی از این محصولات درجه یک این کمپانی است. این میکروفون یک میکروفون کاندنسر است که نیازمند منبع فانتوم پاور ۴۸ ولت می‌باشد. کیفیت و وضوح صدای بی‌نظیر، راحتی در استفاده و زیبایی ظاهری از مزایای این مدل است. از مهم‌ترین نکات این مدل می‌توان به SPL بالای آن اشاره نمود. این مسئله باعث می‌شود تا این میکروفون برای رکورد انواع ساز مناسب باشد. در نتیجه با AT2020 می‌توانید وکال، سازهای اکوستیک و …. را ضبط نمایید. دیگر ویژگی این مدل نویز فوق العاده کم آن است. AT2020 دارای الگوی قطبی کاردیوییدی است و به عنوان یک میکروفون استودیویی ارزان، می‌توانید از هر لحاظ روی آن حساب کنید!

ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی AT2020

میکروفون Lewitt LCT 240 Pro

میکروفون Lewitt LCT 240 Pro نیز یکی از آن دسته محصولاتی است که با یک بار استفاده مجذوب آن می‌شوید. این میکروفون کاندنسر از الگوی قطبی کاردیوییدی برخوردار است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای رکورد وکال و انواع ساز می‌باشد. این میکروفون از رابط XLR استفاده می‌کند و نیازمند منبع ۴۸ ولت فانتوم پاور است. LCT 240 Pro از وضوحی بی‌نظیر برخوردار است که صدا را به بهترین شکل رکورد می‌کند. LCT 240 Pro یک میکروفون حرفه‌ای است که با استفاده از آن کیفیت ضبط استودیویی را به خانه خود می‌آورید. کاربردهای مختلف از جمله استریم، تولید محتوا، موسیقی و …. باعث شده تا این مدل برای اکثر فعالیت‌ها قابل استفاده باشد. از دیگر مزایای این مدل می‌توان به SPL بسیار بالا آن اشاره نمود. این امر باعث می‌شود تا اکثر سازها را با کیفیت بالایی بتوانید رکورد نمایید.

میکروفون Lewitt LCT 240 Pro

میکروفون MXL 990

برای آن که بتوانید صدای وکال، گیتارهای آکوستیک و یا پیانو را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، به نوع خاصی از میکروفون نیاز دارید تا تمامی جزئیات موجود در یک اجرا را به بهترین شکل ممکن ضبط نماید. در این چنین مواقعی، استفاده از میکروفون‌های کاندنسر با کپسول‌های دیافراگم بزرگ بهترین گزینه خواهند بود و یکی از ارزان ترین و با کیفیت‌ترین میکروفون‌های استودیویی که با این نوع طراحی تولید شده است، میکروفون ۹۹۰ MXL می‌باشد. این میکروفون یک پری امپ FET و دیافراگم بزرگ دارد که برای رکورد انواع سازها و به ویژه وکال مناسب است. الگوی قطبی این مدل کاردیویید بوده و از فانتوم پاور ۴۸ ولت به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌نماید. مقدار نویز داخلی این مدل ۲۰ دسی‌بل بوده و نهایت تحمل فشار صوتی ۱۳۰ دسی‌بل دارد. علی رغم تمام این ویژگی‌های متنوع و جذاب، این مدل از قیمت مناسب و به صرفه‌ای بهره مند است. صدای بالانس و با کیفیت این مدل برای رکورد صدای وکال و سازهای اکوستیک بسیار مناسب است. MXL 990 یک رسپانس Flat بین ۳۰Hz-20kHz دارد. در واقع MXL 990 یکی از بهترین مدل‌هایی است که از آن در استودیو خانگی خود می‌توانید استفاده نمایید.

 میکروفون MXL 990 ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی

میکروفون IK Multimedia iRig Mic Studio

میکروفون iRig Mic Studio XLR یک میکروفون کامپکت و جمع و جور است که در هر فعالیتی، اعم از انواع رکورد و … بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. این مدل برای رکورد حرفه‌ای با سیستم iOS، اندروید و کامپیوتر ساخته شده است و صدایی واضح را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. کپسول این مدل unidirectional و یک اینچ می‌باشد. این مدل از منبع تغذیه فانتوم پاور ۴۸ ولت استفاده می‌کند. کافی‌ست iRig Mic Studio XLR را به دیوایس خود متصل نمایید، فانتوم پاور را روشن کنید و کلید رکورد را بزنید. از این مدل می‌توانید برای رکورد یک ساز یا یک بند کامل استفاده کنید. این مدل یک میکروفون حرفه‌ای استودیویی با دیافراگم بزرگ است. در نتیجه برای رکورد وکال و انواع ساز، به ویژه سازهای اکوستیک بسیار عالی عمل می‌کند. به خاطر سایز جمع و جور و کامپکت این مدل، هنگام سفر و یا جا به جایی به راحتی می‌توانید این میکروفون را با خود حمل نمایید. در نتیجه هرجایی می‌توانید از iRig Mic Studio XLR استفاده نمایید. به خاطر الگوی دیزاین unidirectional هنگام رکورد هیچ نویزی نخواهید داشت و خیالتان از نویز پس زمینه کاملا راحت است.

میکروفون IK Multimedia iRig Mic Studio

میکروفون Rode NT1 5th Gen

پنجمین نسل از سری میکروفون‌های کاندنسر NT1 اپدیت‎‌‌های فوق العاده‌ای دارد. این مدل دارای خروجی هیبرید است. این نوع خروجی از دو رابط XLR و USB پشتیبانی می‌نماید. در نتیجه می‌توانید میکروفون را به میکسر و کارت صدا متصل نمایید، یا به طور مستقیم به کامپیوتر خود وصل و شروع به رکورد کنید. این میکروفون دارای نویز نزدیک به صفر بوده و یک پری امپ کاملا بدون نویز دارد. ویژگی DSP داخلی این میکروفون دسترسی کاملی به Compression ،Gating ،Highpass Filter و تنظیمات بیشتر را می‌دهد. همچنین می‌توانید تنظیمات دیگری را با استفاده از کنترل APHEX تغییر دهید. NT1 همراه با یک شاک مونت SM6، پاپ فیلتر و چند کابل عرضه می‌گردد. کمپانی Rode می‌داند چگونه یک میکروفون عالی بسازد! NT1 ساکت‌ترین و بدون نویزترین میکروفون دنیا می‌باشد. این مدل دارای پری امپ بدون نویز است تا از ورود/خروج هرگونه نویز جلوگیری گردد. الگوی قطبی کاردیوییدی و دیافراگم بزرگ، به همراه کپسول کاندنسر طلا اندود ۱ اینچی صدایی کاملا استودیویی و با بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

میکروفون Rode NT1 5th Gen

میکروفون Rode M5

اگر به دنبال یک جفت میکروفون کاندنسر با دیافراگم کوچک و قیمت مناسب هستید، Rode M5 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این میکروفون کاردیوییدی کاندنسر فراتر از انتظار شما عمل می‌کند. این میکروفون‌ها با گیتار، پرکاشن، سازهای زهی و بادی و … بهترین عملکرد را دارند. این میکروفون مدلی ایده‌آل برای استودیو و استیج است. همچنین این میکروفون برای رکورد استریو نیز بسیار مناسب است. این مدل دارای یک جفت بادگیر و Stand Mount بوده و بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورند. کپسول این میکروفون ۱/۲ اینچ بوده و از منبع تغذیه فانتوم پاور ۴۸ ولت استفاده می‌کند. حداکثر SPL این مدل ۱۴۰ دسی‌بل می‌باشد و از کانکتور XLR استفاده می‌کند.

میکروفون Rode M5

میکروفون ESI cosMik 10

cosMik 10 یک میکروفون کاندنسر کاردیوییدی است که می‌تواند برای وکال، گیتار اکوستیک، امپلی فایر و …. استفاده گردد. cosMik 10 ساخته شده‌است تا تمامی جزئیات، هارمونی و نوانس‌های صدا را که در میکروفون‌های دیگر به راحتی گم می‌شود، رکورد نماید. نویز پایین این مدل این امکان را به شما می‌دهد تا تمامی رنج داینامیکی را با جزئیات کامل ضبط نمایید. استایل و دیزاین خوش ساخت و در عین حال کامپکت cosMik 10 این امکان را به شما می‌دهد تا در هر جایی از این مدل استفاده نمایید. این مدل دارای الگوی قطبی کاردیوییدی بوده و سایز دیافراگم آن ۱ اینچ می‌باشد. رنج پاسخ گویی فرکانسی آن ۳۰Hz-18kHz و حداکثر SPL آن ۱۳۵dB است. امپدانس خروجی این میکروفون ۱۰۰ اهم بوده و یک self-noise 5dB دارد. همچنین cosMik 10 از فانتوم پاور ۴۸ ولت به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌نماید.

میکروفون ESI cosMik 10

سخن آخر

در این مقاله راجع به ارزان ترین میکروفون‌های استودیویی صحبت شد و انواع میکروفون‌های استودیویی با بهترین قیمت و کیفیت معرفی شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *