×

بهترین قطعات موسیقی پیانو در تمام دوران

در میان سازهای مختلف دنیا، ساز پیانو را شاید بتوانیم یکی از محبوب‌ترین سازهای دنیا در نظر بگیریم. با این که این ساز در تمامی سبک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سبک کلاسیک را می‌توانیم از جمله محبوب‌ترین سبک‌ها برای این ساز در نظر بگیریم. در این مقاله قصد داریم تا بهترین قطعات موسیقی که برای ساز پیانو ساخته شده را با هم بررسی کنیم تا نه تنها بتوانید این قطعه‌ها را گوش داده و از آن‌ها لذت ببرید، بلکه بتوانید آن‌ها را نواخته و از آن‌ها برای تمرین استفاده کنید.

در ادامه با سازکالا همراه باشید.

۱- قطعه Canon D – Johann Pachlbel

در موسیقی، یک Canon در واقع قطعه ای است که از چند صدای مختلف ساخته می‌شود و این صداها بر روی یک دیگه همانند لایه‌های مختلف عمل می‌کنند. این قطعه یکی از این قطعات است که ملودی‌های بسیار حرفه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

در نظر داشته باشید که این قطعه در هر هشت میزان تکرار می‌شود که این موضوع را می‌توانیم در بسیاری از آهنگ‌های سبک راک و پاپ امروزی نیز مشاهده کنیم. این قطعه در بسیاری از عروسی‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- قطعه Prelude No.1 in C – Johann Sebastian Bach

تمامی نوازندگان پیانو با باخ و معروف ترین قطعه های پیانو او آشنا هستند. او نه تنها یکی از خوش تکنیک‌ترین نوازندگان ساز پیانو به شمار می‌رود، بلکه موسیقی را به شکل امروزی برای اولین بار او خلق کرد.

این قطعه نه تنها یکی از زیباترین قطعات پیانو است که توسط او نوشته شده است، بلکه هنگامی که آن را بر روی پیانو خود تمرین کنید، حس ریتم بهتری را دریافت می‌کنید و می‌توانید انگشت گذاری خود را نیز بهبود ببخشید.

۳- قطعه Moonlight Sonata – Ludwig van Beethoven

از جمله دیگر نوازندگان مشهور در ساز پیانو می‌توانیم به بتهوون اشاره کنیم. نکته جالبی که در مورد او وجود دارد این است که او بسیاری از معروف ترین قطعات پیانو خود را هنگامی تولید کرد که کاملا ناشنوا شده بود و این موضوع باعث می‌شود تا افراد بیشتر به وجد بیایند.

یکی از نکاتی که باید در مورد این قطعه در نظر داشته باشید، استفاده درست از پدال‌های ساستین در این قطعه است. شما باید در این قطعه از تکنیک Half Pedaling استفاده کنید زیرا در غیر این صورت، صدایی که به دست می‌آورید صدایی بسیار دیسونانس و نامناسب خواهد بود.

۴- قطعه Fur Elise – Ludwig van Beethoven

در این مقاله یک قطعه دیگر از بتهوون نیز برای شما در نظر گرفته ایم و دلیل آن این است که قطعات او در دوران رمانس و کلاسیک، تفاوت چشمگیری با یکدیگر داشته اند، اما قطعات او در هر دو دوره بی نظیر بوده است.

این قطعه یکی از محبوب‌ترین قطعاتی است که توسط بتهوون ساخته شده است و احساس فوق العاده ای را به نوازنده منتقل می‌کند. در نظر داشته باشید که این قطعه، برای معشوقه او نوشته شده و ۴۰ سال پس از مرگ بتهوون از آن رونمایی شده است.

۵- قطعه Prelude in Em – Frederic Chopin

یکی از استادان انتقال احساس در قطعات موسیقی پیانو، قطعا شوپین بوده است. این قطعه یک قطعه بسیار زیبا و در عین حال اندوهگین است که برای بسیاری از نوازندگان و افرادی که به ساز پیانو علاقه دارند، یک قطعه محبوب به شمار می‌رود.

نکته جالب در مورد این قطعه این است که شخص شوپین در وصیت نامه خود گفته است که یک نوازنده، این قطعه را در مراسم ختم او بنوازد. در بسیاری از مراسم ختم در برخی از کشورها، از این قطعه برای منتقل کردن احساس اندوه استفاده می‌شود.

۶- قطعه Brahms’ Lullaby – Johannes Brahms

این قطعه برای بسیاری از افراد، یکی از آشناترین قطعه‌هایی است که برای ساز پیانو ساخته شده است. از این قطعه در سراسر دنیا برای خوابیدن کودکان استفاده می‌شود و همین نکته باعث شده تا افراد در سراسر دنیا این قطعه را به این ویژگی بشناسند.

نکته ای که باید در مورد این قطعه در نظر داشته باشید این است که این قطعه برای دوست زمان کودکی Brahms نوشته شده است. همچنین یک ملودی در این قطعه وجود دارد که ملودی ای است که او با دوست خود در زمان کودکی زمزمه می‌کرده است.

۷- قطعه Swan Lake – Pyotr Tchaikovsky

چایکوفسکی یکی از بهترین نوازندگان و تنظیم کنندگان پیانو بوده است که بسیاری از قطعات او برای افرادی که می‌خواهند به یادگیری پیانو بپردازند، قطعاتی آشنا به شمار می‌رود. در نظر داشته باشید که او این قطعه را در مورد یک قو نوشته است که طول روز در یک برکه پر از اشک زندگی می‌کند و شب‌ها به یک انسان تبدیل می‌شود.

ملودی‌هایی که برای این قطعه ساخته شده است در نوع خود بی نظیر است و در مقایسه با دیگر قطعات موجود، قطعه ای بسیار گوش نواز به شمار می‌رود.

۸- قطعه In the Hall Of the Mountain King – Edvard Grieg

این قطعه یکی از قدرتمندترین قطعاتی است که تاکنون برای ساز پیانو ساخته شده است. هنگامی که این قطعه را می‌شنوید، سراسر وجود شما را حس قدرت فرا می‌گیرد و یکی از حماسه آفرین‌ترین قطعه‌هایی است که تاکنون برای ساز پیانو ساخته شده است.

نکته مهم در مورد این قطعه، این است که نوازندگی آن نسبتا آسان است و می‌توانید به راحتی آن را یاد گرفته و در شرایط مختلف آن را تمرین کرده و یا آن را اجرا کنید.

۹- قطعه Clair de Lune – Claude Debussy

این قطعه بر پایه یک شعر توسط Paul Verlaine ساخته شده است و معنای بسیار پر باری دارد. نکته ای که باید در مورد این قطعه در نظر داشته باشید این است که با این که این قطعه در ابتدا آرام شروع می‌شود، اما در ادامه اوج می‌گیرد و یک قطعه شور انگیز را تولید می‌کند.

مطلب پیشنهادی : شروع آهنگسازی با پیانو

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا زیباترین، معروف ترین و بهترین قطعات پیانو که در دوران‌های مختلف نوشته شده بود را برای شما گرد آوری کنیم که در صورت علاقه به آن‌ها گوش دهید و یا اگر نوازنده هستید، آن‌ها را تمرین کنید. مشاهده لیست قیمت پیانو در فروشگاه معتبر سازکالا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *