×

بیوگرافی کریس لورد-الجی

کریس لورد الجی یکی از مشهورترین مهندسین میکس، صدابرداران و مهندسین صدا است که دهه هاست میکس بهترین گروه‌های راک و پاپ را بر عهده داشته است. به او لقب Lord of Mixing یا پادشاه میکسینگ را داده‌اند.

او بیش از ۲۰ سال تجربه حرفه‌ای در زمینه میکس، ضبط و ساخت آلبوم‌های موسیقی را دارد و ۵ جایزه گرمی در کارنامه خود دارد. او برادر تام لورد-الجی است که او نیز یکی از مشهورترین مهندسین صدای دنیا می‌باشد.

بیوگرافی کریس

زندگی نامه

کریس لورد کار خود را به عنوان دستیار در استودیو H&L در Englewood Cliffs آغاز کرد. او پس از کار کردن با Steve Jerome، به استودیو Sugarhill نقل مکان کرد و در آنجا نیز به عنوان دستیار شروع به کار کرد. او پس از دهه ۸۰ میلادی، پس از چند سال دستیار بودن، شروع به میکس کردن و ضبط آلبوم‌های مختلف کرد و کیفیت صدای بسیار شفاف و کوبنده او، باعث شده تا پس از مدت کوتاهی نام او به سرعت سر زبان‌ها بیفتد و بسیاری از آرتیست‌ها کریس را برای میکس آلبوم‌های خود استخدام کنند.

از آلبوم‌هایی که او در ابتدای کارهای حرفه‌ای خود میکس کرده می‌توانیم به آهنگ‌های فیلم راکی ۴، Living in America از James Brown، آلبوم Gravity از James Brown، آلبوم Unchain my Heart از Joe Cocker، آلبوم Foreign Affair از Tina Turner، آلبوم Flash از Jeff Beck که همراه با برادرش، تام لوزد الجی میکس کرد و بسیاری دیگر از آلبوم‌ها اشاره کرد.

از آرتیست‌های مشهوری که تا کنون کریس آهنگ‌های آن‌ها را میکس کرده می‌توانیم به مدونا، گروه The Rolling Stones، گروه U2، گروه Green Day و بسیاری دیگر از گروه‌های مشهور راک اشاره کنیم.

او در سال ۱۹۸۸ به لس آنجلس نقل مکان کرد و بر روی آلبوم‌هایی از Eddie Money، Tina Turner، Prince، Stevie Nicks، Jude Cole و بسیاری دیگر از افراد کار کرد.

در سال ۲۰۰۰، کریس لورد اولین جایزه Emmy خود را برای میکس آهنگ‌هایی برای یک سریال موسیقی در شبکه HBO دریافت کرد. طی این چند سال، او با گروه‌های بسیاری کار کرد و کیفیتی را در میکس‌های خود ارائه داد که هیچکس مانند او را تا کنون نشنیده بود. میکس‌های شفاف، واضح و در عین‌های کوبنده و پر انرژی، امضای میکس‌های کریس لورد بوده است.

استودیوی-کریس-لورد

در سال ۲۰۰۸، او استودیوی شخصی خود در لس آنجلس تاسیس کرد و نام آن را Mix LA قرار داد. از سال ۲۰۰۸ تا کنون، تمامی پروژه هایی که کریس لورد آن ها را میکس کرده در این استودیو میکس شده است که تعدادی از آن ها شامل آلبوم هایی از Carrie Underwood، James Blunt، Sugarland، All Time Low، John Miles، Muse، Skillet، Underoath، LP، Aerosmith و Slipknot می باشد.

بسیاری از افراد، او را بخاطر پلاگین‌هایی می‌شناسند که توسط شرکت Waves Audio تولید شده است و نام او بر روی آن‌ها حک شده است. نکته‌ای که در مورد کریس لورد و استودیوی او یعنی Mix LA وجود دارد، این است که استودیوی او استودیویی تماما آنالوگ است. این به این معناست که استودیویی که او تاسیس کرده است کاملا از تجهیزات آنالوگ بهره می‌برد.

کمپرسورهای آنالوگ، کنسول SSL سری ۴۰۰۰ که یکی از افسانه‌ای ترین کنسول‌های دنیا به شمار می‌رود، و بسیاری دیگر از تجهیزات او مانند ریورب‌ها و دیلی‌ها، کاملا به صورت آنالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و او هنگام میکس آهنگ‌های خود از کامپیوترها و پلاگین‌ها استفاده نمی‌کند.

اما شرکت Waves Audio با همکاری کریس لورد، پلاگین‌هایی را تولید کرده‌اند که شبیه سازی شده تجهیزات آنالوگی است که او در استودیوی خود از آن‌ها استفاده می‌کند. اولین پلاگین‌هایی که توسط این شرکت تولید شد، پلاگین‌های CLA بودند که برای ۶ کار مختلف تولید شدند. CLA Bass، CLA Drums، CLA Guitars، CLA Unplugged، CLA Effects و CLA Vocals.

در سال ۲۰۱۶ اما، شرکت Waves از پلاگین‌های جدیدی رونمایی کرد که که شبیه سازی شده کمپرسورهایی است که کریس لورد از آن‌ها در استودیوی خود استفاده می‌کند. کمپرسور CLA-76 که شبیه سازی شده دو کمپرسور مشهور ۱۱۷۶ Blue Face و ۱۱۷۶ Black Face می‌باشد، کمپرسور CLA-3A که شبیه‌سازی شده کمپرسور LA-3A و کمپرسور CLA-2A که شبیه سازی شده کمپرسورLA-2A  می‌باشد توسط این شرکت تولید شد.

در سال ۲۰۲۰ نیز، پلاگین‌هایی توسط این شرکت رونمایی شد که صدای ریورب و دیلی‌ای که توسط کریس لورد استفاده می‌شود را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین در سال ۲۰۱۸ این شرکت از پلاگین های جدیدی تحت نام CLA Mixhub رونمایی کرده است که می توان آن را شبیه سازی شده کنسول SSL 4000 کریس لورد دانست.

همچنین کریس لورد در ۱۰ سال گذشته به آموزش تکنیک‌ها و دانش خود در میکسینگ در پلتفرم‌های مختلف پرداخته است. او کلاس‌ها و وبینار‌های بسیاری را با پلتفرم‌هایی نظیر Mix with the Masters، PureMix و حتی Waves Audio برگزار کرده است که در آن‌ها، شما می‌توانید از ۰ تا ۱۰۰ میکس کردن یک ترک را با او تجربه کنید و از اطلاعات او بهره مند شوید.

او در سال ۲۰۱۲ همکاری خود را با شرکت Slate Digital آغاز کرد و پکیج درام سمپلی را برای این شرکت تولید کرد که با استفاده از آن می‌توانید صدای درامزهایی که او در آهنگ‌های خود استفاده می‌کند را در اختیار داشته باشید.

همچنین همکاری او با شرکت Avantone در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا اسپیکرهایی به نام CLA 10 به بازار عرضه شوند که در واقع باز تولید یکی از مشهورترین اسپیکرهای دنیا، یعنی اسپیکرهای NS10 شرکت یاماها می‌باشد. همچنین همکاری کریس با شرکت Black Lion Audio باعث شده تا کمپرسورهای آنالوگی به نام Bluey تولید شود که این کمپرسورها، با الهام از کمپرسور ۱۱۷۶ Blue Face کریس لورد تولید شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷، کریس برنده جایزه CMA “بهترین سینگل ترک سال” برای آهنگ Blue Ain’t Your Color از Keith Urban شد.

کریس برنده جایزه CMA

شهرت کریس، آموزش‌های او و صدای بی نظیری که او طی دهه های گذشته از خود به یادگار گذاشته، همواره جاودان خواهد ماند. امیدواریم که از این مقاله سازکالا نیز لذت برده باشید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *