×

David Guetta

Pierre David Guetta متولد ۷ نوامبر ۱۹۶۷، یک دی جی، تهیه کننده و ترانه سرای فرانسوی است. وی بیش از ۹ میلیون تک آهنگ در سراسر جهان فروخته است. Guetta در سال ۲۰۱۱  به عنوان DJ شماره یک در نظرسنجی DJ Mag Top 100 DJs در نظر گرفته شد. در سال ۲۰۱۳ ، بیلبورد آهنگ “When Love Takes Over” را به عنوان آهنگ شماره یک dance-pop انتخاب کرد.

وی متولد شهر پاریس بوده و اولین آلبوم خود با عنوان Just a Little More Love را در سال ۲۰۰۲ منتشر کرد. سپس آلبوم Guetta Blaster در سال ۲۰۰۴ و Pop Life را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد.

David Guetta با آلبوم One Love که شامل تک آهنگ های “When Love Takes Over” ، “Gettin’ Over You” و “Memories” در سال ۲۰۰۹ به موفقیت اصلی خود دست یافت. آلبوم Nothing but the Beat در سال ۲۰۱۱ با تک آهنگ های “Where Them Girls At”, “Little Bad Girl”, “Without You”, “Titanium” و “Turn Me On” موفقیت Guetta را ادامه دادو لقب “grandfather of EDM” را از آن خود کرد. با ادامه بیوگرافی دیوید گتا با ما در سازکالا  همراه باشید.

 

بیوگرافی David Guetta

 

اوایل زندگی

David Guetta متولد شهر پاریس فرانسه است. پدر او یعنی Pierre Guetta ، یک جامعه شناس فرانسوی_ایتالیایی از خانواده ای یهودی مراکشی و مادرش بلژیکی بود. Guetta برادر کوچکتر Bernard Guetta روزنامه نگار برجسته فراسنوی و بازیگر فرانسوی_ایتالیایی Nathalie Guetta بود.

 

david guetta اوایل زندگی

 

سابقه هنری Guetta از ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰

David Guetta در کلوب Broad شهر پاریس شروع به DJ کرد. وی ابتدا آهنگ های مشهور را می نواخت، و وقتی در سال ۱۹۸۷ آهنگ Farley “Jackmaster” را از رادیو شنید، از سال بعد میزبانی کلوب های شبانه خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۹۰ ، آهنگ هیپ هاپ “Nation Rap” را با همکاری Sidney Duteil رپر فرانسوی منتشر کرد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، Guetta در کلوب هایی از جمله Centrale, the Rex, Le Boy و Folies Pigalle به اجرا پرداخت. دومین تک آهنگ Guetta در سال ۱۹۹۴ ، با همکاری ووکالیست آمریکایی Robert Owens آهنگ “Up & Away” را منتشر کرد. در سال ۱۹۹۴ ، Guetta بعنوان مدیر کلوب شبانه Le Palace تعیین شد و همچنان به برنامه ریزی پارتی ها و کلوب های دیگر از جمله پارتی های “Scream” در Les Bains Douches ادامه داد.

 

سابقه هنری Guetta از 1984 تا 2000

 

 

۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ : آهنگ “Just a Little More Love”

در سافل ۲۰۰۱ ، David Guetta به همراه Joachim Garraud ، Gum Productions را تاسیس کرد و در همان سال اولین آهنگ محبوب خود یعنی “Just a Little More Love” ، با حضور خواننده آمریکایی Chris Willis را منتشر کرد. Willis موقعی با Guetta ملاقات کرد که وی در تعطیلات فرانسه بسر می برد. اولین آلبوم Guetta یعنی Just a Little More Love در سال ۲۰۰۲ توسط Virgin Records منتشر شد و بالغ بر ۳۰۰۰۰۰ نسخه به فروش رساند. تک آهنگ های بعدی ،  (“Love Don’t Let Me Go”, “People Come People Go” و “Give Me Something”) نیز در سال ۲۰۰۲ منتشر شدند.

 

2001-تا-2003-آهنگ-Just-a-Little-More-Love

 

۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹

در سال ۲۰۰۷ ، سومین آلبوم وی بنام Pop Life منتشر شد. این آلبوم در انگلیس، ایرلند و همچنین در کشور های اصلی اروپایی به موفقیت بالایی دست یافت. طبق اطلاعات EMI در سال ۲۰۱۰ ، این آلبوم در مجموع ۵۳۰۰۰۰ نسخه در سراسر جهان فروخته است. تک آهنگ اصلی “Love Is Gone” به رتبه ۱ در جدول American Dance رسید و در Billboard Hot 100 نیز رتبه اول را از آن خود کرد. آلبوم “Delirious” دارای ووکال های Tara McDonald بود که نویسنگی این رکورد را نیز بر عهده داشت. این آهنگ در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۸ به عنوان چهارمین تک آلبوم وی منتشر شد.

این آهنگ در جدول Austrian singles رتبه ۲۷ ام ، جدول Belgian رتبه ۱۷ ، Belgian (Wallonia) singles رتبه ۲ ام ، Dutch singles رتبه ۱۲ام ، French singles رتبه ۱۶ام ، Swiss singles رتبه ۱۶ام ، Hungary singles رتبه ۳۶ام ، Romanian singles رتبه ۲۹ ام و در جدول Swedish singles رتبه ۵۱ ام را کسب کرد.

ریمیکس های این آهنگ شامل میکس های ، Fred Rister, Marc Mysterio, Laidback Luke ، Arno Cost و Norman Doray نیز منتشر شد. در سال ۲۰۰۹ ، وی در نظرسنجی ۱۰۰ دیجی برتر توسط مجله DJ در چایگاه سوم قرار گرفت و همچنین توسط DJ Awardsبرنده جایزه “Best House DJ” در سال ۲۰۰۸ شد. از آوریل ۲۰۰۹ ، Guetta برنامه رادیویی هود را در ایستگاه رادیویی RauteMusik در عصر شنبه آغاز کرد. پس از آن، این برنامه به Radio 538 منتقل شد.

 

2007 2009 David Guetta

 

۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲

پنجمین آلبوم استودیویی Guetta ، بنام Nothing but the Beatدر ۲۶ آگوست سال ۲۰۱۱ منتشر شد. به عنوان یک آلبوم دابل دیسک بود که یک دیسک بصورت ووکال و دیگری به صورت الکترونیک منتشر شد. Guetta با الهام گرفتن از گروه های راک نظیر Kings of Leon و Coldplay ، از این موسیقی در پروداکشن های dance خود استفاده کرد. Where Them Girls At”  با حضور Flo Rida و Nicki Minaj بصورت جهانی در ۲ می سال ۲۰۱۱ منتشر شد. “Little Bad Girl” ، همراه با Taio Cruz و Ludacris، بعنوان دومین تک آهنگ در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

سومین تک آهنگ بنام “Without You” همراه با Usher  ، در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. Guetta همچنین ۴ تک آهنگ تبلیغاتی برای Nothing But the Beat which were “Titanium” را همراه با Sia ، “Lunar” را همراه با Afrojack و “Night of Your Life” را همراه با Jennifer Hudson منتشرد کرده است. Guetta با همکاری Afrojack و Tara McDonald ، آهنگ “Pandemonium” را در مجموعه FMIF Ibiza Mix سال ۲۰۱۱ منتشر کرد. همچنین در اوایل ژوئن سال ۲۰۱۲ در کنار Nicky Romero و Nervo در کاخ Alexandra در انگلیس به نوازندگی پرداخت.

 

David Guetta سال 2011 تا 2012

 

۲۰۱۴ _ ۲۰۱۶ : UEFA Euro 2016

در ۳۰ ام ژوئن سال ۲۰۱۴ ، آهنگ “Lovers on the Sun”بعنوان اولین تک آهنگ رسمی از ششمین البوم استودیویی Guetta بنام Listen منتشر شد. دومین تک آهنگ از آلبوم “Dangerous” ، در ۵ ام اکتبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد. در ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۵ ،  سومین تک آهنگ خود از آلبوم “What I Did for Love” با حضور Emeli Sandé را منتشر کرد.

در ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۵، این آهنگ بعنوان یک نسخه ویژه با آواز خواننده ژاپنی یعنی Namie Amuro در آلبوم استودیویی Genic این خواننده به ثبت رسید. در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ ، Guetta برای تبلیغ آهنگ ها و تک آهنگ های اخیر خود، آهنگ های “Sun Goes Down”, “Pelican”, “The Death of EDM”, “Clap Your Hands” و ورژن جدید “Bang My Head” را دوباره منتشر کرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۵ UEFA اعلام کرد که Guetta سفیر موسیقی بازی های UEFA Euro سال ۲۰۱۶ خواهد بود. همچنین UEFA اعلام کرد که آهنگ This One’s for You” وی در طول مسابقات از جمله سکانس های افتتاحیه و اختتامیه پخش مسابقات تلویزیونی و همچنین در در طول یک کنسرت رایگان Champ de Mars زیر برج ایفل پخش خواهد شد.

در ۳۰ ام سپتامبر سال ۲۰۱۶ ، Guettaآهنگ جدیدی را به همراه Cedric Gervais و Chris Willis تحت عنوان “Would I Lie to You” منتشر کرد. این ترانه دارای ووکال ها / لیریک های آهنگ “Would I Lie to You?” از Charles & Eddie در سال ۱۹۹۱ بود. در سال ۲۰۱۶، Guetta بهمراه دی جی آلمانی Robin Schulz در سومین تک آهنگ از سومین البوم یعنی Uncovered همکاری داشت.

مشاهده بیوگرافی هنرمندان ایران و جهان در مجله اینترنتی سازکالا

 

UEFA Euro 2016

 

۲۰۱۸ تا حال حاضر

در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۸ ، Guetta در مصاحبه ای با Billboard China اعلام کرد که کار روی آلبوم استودیویی هفتمش را به پایان رسانده و البوم وی در تابستان همان سال منتشر می شود. در ۲۳ آگوست، Guetta عنوان البوم هفتم خود را تعیین کرد و لیست آهنگ های خود از جمله تک آهنگ های “۲U”, “Like I Do”, “Flames” و “Don’t Leave Me Alone” را مشخص کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۹ ، Guetta رهبری مجموعه ای از دی جی ها در کنسرتی به احترام Avicii را بر عهده داشت. به گفته خود Guetta ، او برای اولین بار و احتمالا آخرین بار در طول کنسرت آهنگ “Before I Say Goodbye” را اجرا کرده است.

 

2018 تا حال حاضر

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *