×

بیوگرافی Eminem

Eminem کیست؟

Eminem یک رپر، بازیگر و تهیه کننده موسیقی است که نسخه آهنگ‌های وی از جمله پرفروش‌ترین‌های قرن ۲۱ شناخته می‌شود و یکی از تاثیرگذارترین رپرهای تمام ادوار محسوب می‌شود. این رپر متولد سال ۱۹۷۲ شهر Missouri می‌باشد که کودکی پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است. Eminem مدرسه را وقتی کلاس نهم بود رها کرد و سرانجام با انتشار آلبوم The Slim Shady LP در اوایل سال ۱۹۹۹ به عنوان یک خواننده سبک رپ شناخته شد. همراه سازکالا باشید با سری مقالات معرفی بزرگان موسیقی تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در سال ۲۰۰۰، وی با انتشار آلبوم The Marshall Mathers LP بعنوان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ رپ، به شهرت جهانی رسید. دو سال بعد، او برای آهنگ Lose Yourself که مربوط به فیلم ۸ Mile بود اسکار گرفت. در سال ۲۰۱۰، آلبوم Recovery او برنده جایزه گرمی شد. آلبوم Marshall Mathers LP 2 در سال ۲۰۱۳ نیز افتخارات بی شماری کسب کرد.

Eminem

سابقه حرفه ای Eminem

نام هنری او M&M است. در سال‌هایی که موسیقی رپ تنها توسط سیاه پوستان ارائه می‌شد، Eminem که سفید پوست با چشمان آبی رنگ بود به عنوان رقیبی در نبردهای رپ ( rap “battles” ) وارد صحنه رپ دیترویت شد. مسابقاتی که دو رپر شروع به توهین از طریق بداهه خوانی می‌کنند. Eminem در این نبردها بسیار موفق بود و به سرعت به یکی از معتبرترین چهره‌های رپ زیر زمینی دیتوریت تبدیل شد.

آلبوم و آهنگ ها

‘Infinite’ سال ۱۹۹۹

Eminem با الهام از تولد دخترش Hailie، اولین آلبوم رپ خود با عنوان Infinite را در سال ۱۹۹۹ منتشر کرد. اگر چه این آلبوم جلوه‌هایی از قدرت لفظی، شوخ طبعی و استعداد Eminem در داستان سرایی را نشان می‌داد، به دلیل بودجه کم موفق به سودآوری نشد و بیشتر از نظر افراد محلی را به خود جلب نکرد.

Eminem-Infinite-min

‘The Slim Shady EP’ سال ۱۹۹۷ و ‘The Slim Shady LP’ سال ۱۹۹۹

Eminem در سال ۱۹۹۷ آلبوم Slim Shady EP را منتشر کرد که توسط رپر و تهیه کننده افسانه‌ای Dr. Dre کشف شد. بعد از این‌که Eminem به لس آنجلس سفر کرد و در مسابقات MC Battle در سال ۱۹۹۷ شرکت کرد. Dre به کاست‌های ضبط شده در زیرزمین خانه مدیر اجرایی Jimmy Iovine گوش داد. خوانندگی Eminem وی را تحت تاثیر قرار داد و تصمیم گرفت او را در لیبل Interscope Records قرار داد. در سال ۱۹۹۹، بعد از ۲ سال کار با Dre، Eminem آلبوم The Slim Shady LP را منتشر کرد. این ضبط به شدت مورد توجه قرار گرفت و توانست بیش از ۳ میلیون نسخه به فروش برساند.

Eminem-The-Slim-Shady-LP-min

‘The Marshall Mathers LP’ سال ۲۰۰۰

Eminem دومین آلبوم استودیویی خود با عنوان Marshall Mathers LP را در مه سال ۲۰۰۰ منتشر کرد. این آلبوم استعداد‌های شعر و همچنین محدوده احساس و هنر این خواننده را نشان داد. آهنگ‌های او انواع مختلفی دارد از جمله “The Real Slim Shady” تا “Stan”، “Kim” و “The Way I Am”. آلبوم Marshall Mathers LP بیش از ۱۹ میلیون نسخه در جهان فروخت و برنده جایزه گرمی بعنوان بهترین آلبوم شد و در بین بزرگترین آلبوم‌های رپ تمام ادوار قرار گرفت.

با این وجود، آلبوم Marshall Mathers LP همچنین به دلیل خشونت، زن ستیزی و مواد مخدر مورد انتقاد شدید قرار گرفت. وی یک اجرا همراه با Elton John در Grammy Awards سال ۲۰۰۱ ذهن باز خود در برابر مسائل مختلف را به همگان نشان داد.

‘Devil’s Night’ سال ۲۰۰۱

در سال ۲۰۰۱، Eminem با چند تن از دوستان خود از صحنه رپ زیرزمینی دیترویت مجددا ارتباط گرفت و گروه D12 را شکل داد و آلبومی با نام Devil’s Night که شامل تک آهنگ Purple Pills بود را ضبط کرد.

‘The Eminem Show’ سال ۲۰۰۲

در سال ۲۰۰۲، Eminem یک آلبوم سولو جدید به نام Eminem Show منتشر کرد، که یکی دیگر از آلبوم‌های محبوب و مورد استقبال منتقدان که دارای آهنگ‌های Without Me ،Cleaning Out my Closet و Sing for the Moment بود. در همان سال، آهنگ Lose Yourself فیلم ۸ Mile را ارائه کرد که برنده اسکار بهترین آهنگ شد.

The-Eminem-Show

‘Recovery’ سال ۲۰۱۰ و ‘MMLP2’ سال ۲۰۱۳

در سال ۲۰۱۰، Eminem آلبوم دیگری به نام Recovery منتشر کرد که تلاشی برای کنار آمدن با اعتیاد و تجربه توانبخشی بود. Recovery از جمله تحسین برانگیزترین آلبوم‌های وی در سال‌های گذشته بود، و آهنگ محبوب Love the Way You Lie لحن ملایم‌تر و الهام بخشی به نسبت موسیقی قبلی وی داشت. این آلبوم Eminem را برنده جایزه گرمی کرد. Eminem هشتمین آلبوم خود با عنوان MMLP2 را در نوامبر ۲۰۱۳ و این آلبوم با عنوان رسمی Marshall Mathers LP 2 منتشر شد. در مراسم اهدای جوایز، Eminem تکه ای از آهنگ Berzerk را فاش کرد و با آهنگ The Monster که ریحانا نیز در آن حضور داشت به اوج رسید.

Eminem-MMLP2-min

پیشنهاد ما به شما مطالعه ی بیوگرافی بیلی آیلیش، خواننده ی محبوب و مردمی می‌باشد.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =