×

Eric Patrick Clapton

خلاصه ای در رابطه با اریک کلپتون ( Eric Patrick Clapton )

Eric Patrick Clapton : وی در ۳۰ ام مارس سال ۱۹۴۵ در خانه ی پدربزرگ و مادربزرگ خود در انگلستان متولد شد. وی پسر Patricia Molly Clapton 16 ساله و سرباز ۲۴ ساله کانادایی Edward Walter Fryer بود. وی قبل از تولد اریک به کانادا و پیش همسرش بازگشت. برای یک جوان ۱۶ ساله مجرد بسیار دشوار بود که در اواسط دهه ۱۹۴۰ فرزند خود را به تنهایی بزرگ کند. اریک بر این باور بود که Patricia خواهرش است. پدربزرگ و مادربزرگ اریک هرگز به طور قانونی او را به فرزندی قبول نکردند. مادر اریک سرانجام ازدواج کرد و به دلیل زندگی نظامی همسرش به کانادا و آلمان سفر کرد. حاصل این ازدواج دو دختر و یک پسر بود. برادر ناتنی اریک ، برایان ، در سال ۱۹۷۴ در ۲۶ سالگی در یک تصادف جان خود را از دست داد.

اریک در یک خانه موسیقی بزرگ شد. مادربزرگ وی نوازنده پیانو بود و مادر و عمویش عاشق گوش دادن به موسیقی گروه های بزرگ بودند. وی فردی مودب و آرام ، و دانش آموزی بالاتر از حد متوسط با ذوق هنری بسیار بود. در سن ۹ سالگی به حقیقت این موضوع که Patricia خواهرش نیست پی برد و بعد از با خبر شدن وی به فردی بدخلق تبدیل شد و از مدرسه فاصله گرفت.

 

خلاصه ای در رابطه با اریک کلپتون ( Eric-Patrick )

 

اریک و کشف ریشه های موسیقی راک در سبک بلوز آمریکایی

تا سال ۱۹۵۸ ، سبک راک اند رول ( Rock and Roll ) جهان را منفجر کرد. اریک برای سیزدهمین سالگرد تولد خود، درخواست خرید یک گیتار کرد. پیدا کردن گیتار ارزان قیمتی به اسم Hoyer ساخت آلمان با استرینگ های فلزی کار سختی بنظر می رسید. در سال ۱۹۶۱ وقتی ۱۶ سال داشت، اریک مشغول تحصیل در کالج هنر Kingston شد اما به دلیل عدم پیشرفت کافی او را اخراج کردند.

به دلیل شخصیت درون گرایش ، اریک به دنیال ریشه های سبک راک و بلوز می گشت. در سال ۱۹۶۲ ، بعد از شنیدن سبک بلوز الکتریک توسط نوازندگانی همچون Freddie King, B.B. King, Muddy Waters, Buddy Guy ، از پدر بزرگش درخواست خرید یک گیتار دابل کاتوی ۱۰۰ پوندی Kay (a Gibson ES-335 clone) کرد. اریک روز های ابتدایی خود را با وقت گذراندن اطراف Richmond و Kingston گذراند. در اوایل سال ۱۹۶۳ ، در سن ۱۷ سالگی، اریک به اولین گروه موسیقی خود یعنی گروه Roosters پیوست. پس از جدایی گروه از هم ، وی بعنوان کارگر ساختمانی تمام وقت کار می کرد تا مخارج خود را تامین کند.

در اکتبر سال ۱۹۶۳ Keith Relf و Paul Samwell-Smith وی را به عضویت گروه The Yardbirds در آوردند. وی در طول مدت ۱۸ ماه حضور در گروه The Yardbirds ، نام مستعار خود را Slowhand گذاشت و اولین آلبوم های خود را با نام های Five Live Yardbirds و Sonny Boy Williamson و The Yardbirds را ضبط کرد. این گروه همچنین تک آهنگ “Good Morning Little Schoolgirl” را ضبط کرده است.

در آوریل سال ۱۹۶۵ ، John Mayall از اریک دعوت کرد تا به گروه او یعنی Bluesbreakers ملحق شود. شهرت کلاپتون بعنوان یک گیتاریست در این گروه به اثبات رسید و دومین لقب خود یعنی “God” را بدست آورد. اوقالت اریک با این گروه موسیقی آشفته بود و وی مدتی بعد این گروه را ترک کرد تا با دوستانش به یونان سفر کند. پس از بازگشت از یونان ، اریک دوباره به گروه Bluesbreakers بازگشت. بعد از ترک این گروه برای آخرین بار در سال ۱۹۶۶ ، اریک به همراه Jack Bruce و Ginger Baker گروه Cream را تشکیل دادند. تور های زیاد و ۳ آلبوم خوب به نام های Fresh Cream ، Disraeli Gears و Wheels of Fire باعث تحسین جهانی این گروه شد.

 

اریک و کشف ریشه های-موسیقی راک در سبک بلوز آمریکایی

 

 

اریک به یک ووکالیست و آهنگساز افسانه ای تبدیل شد

در فوریه سال ۱۹۹۸ ، اریک کلپتون مرکزی به نام Crossroads ، یک مرکز ترک اعتیاد در Antigua تاسیس کرد. یکی از اصول اولیه این مرکز مراقبت از فقیرترین مردم بود که توانایی هزینه های درمان نداشتند. در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۹۹ ،اریک ۱۰۰ گیتار خود از جمله “Brownie” را در حراج خانه نیویورک به حراج گذاشت. در ۴ ام ، ۵ام ژوئن سال ۲۰۰۴ ، وی میزبان اولین جشنواره نوازندگان گیتار بیماران مرکز Crossroads در دالاس بود. در دومین حراجی وی مبلغ ۶ میلیون دلار برای بنیاد جمع آوری کرد که در لیست فروش گیتار هایی نظیر “Blackie ، legendary Fender Stratocaster و گیتار قرمز رنگ Gibson ES335 است. سومین حراج گیتار در مارس ۲۰۱۱ ، ۱.۷۵ میلیون دلار اضافه کرد. اریک همچنین در سه جشنواره گیتار Crossroads در سال ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ نیز حضور داشت.

شما می توانید بیوگرافی هنرمندان محبوبتان را در بخش بیوگرافی وبلاگ سازکالا مطالعه بفرمایید.

 

اریک به یک ووکالیست و آهنگساز افسانه ای تبدیل شد

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =