×

بیوگرافی Freddie Mercury

فردی مرکوری خواننده، آهنگساز و موزیسین مشهور سبک راک است که عمده شهرت خود را با گروه کویین به دست آورده است. آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی که او با کویین به بازار عرضه کرد، به طور مداوم در تاپ چارت‌های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بریتانیا و آمریکا حضور داشت. همواره از او به عنوان یکی از افسانه ای ترین خوانندگان سبک راک یاد می شود. فردی مرکوری نیز بخشی از تاریخ موسیقی راک می باشد.

او که نام اصلی او، فرخ بلسارا می باشد، در تانزانیا به دنیا آمد و ساز پیانو را در مدرسه ای در هندوستان یاد گرفت. او بعدها با موزیسین‌های مختلفی در کالج Ealing شهر لندن آَشنا شد. مرکوری به دلیل ابتلا به بیماری ایدز، در سال ۱۹۹۱ و در ۴۵ سالگی از دنیا رفت.

زندگی ابتدایی فردی مرکوری

فردی مرکوری

نام اصلی فردی مرکوری، فرخ بلسارا می باشد. او در تاریخ ۵ سپتامبر سال ۱۹۴۶ در شهر زنزیبار کشور تانزانیا به دنیا آمد. پدر و مادر او، Bomi و Jer، زرتشتی بودند که آیینی است که در کشور پارس (ایران) ظهور کرده است. پس از آن که پدر و مادر مرکوری ازدواج کردند، به شهر زنزیبار رفتند. جایی که پدر او به عنوان صندوقدار در یکی از دادگاه‌های تحت نظر دولت بریتانیا مشغول به کار شد. خواهر فردی، کشمیر، در سال ۱۹۵۲ به دنیا آمد.

یادگیری موسیقی

هنگامی که فردی ۸ سال سن داشت، خانواده او، او را به یک مدرسه در بمبئی (مومبای کنونی) فرستادند. او در هند شروع به یادگیری ساز پیانو کرد و بیشتر وقت خالی خود را نیز با عمه و مادربزرگ خود می گذراند. تنها پس از گذشت مدت کوتاهی، مرکوری اولین گروه موسیقی خود را با نام The Hectics ساخت. اما در سال ۱۹۶۳، او به شهر زنزیبار بازگشت.

انقلاب تانزانیا

پس از آن که در سال ۱۹۶۴، یک انقلاب خونین در کشور تانزانیا شروع شد، مرکوری به همراه خانواده اش به کشور انگلستان رفتند و در شهر لندن به زندگی پرداختند. او در کالج Ealing College of Art این شهر ثبت نام کرد و در دوران تحصیل در این کالج، با موزیسین‌های مختلفی آشنا شد.

در سال ۱۹۶۹، مرکوری وارد یک گروه موسیقی به نام Ibex شد که در آن زمان، به عنوان خواننده در آن به فعالیت می پرداخت. او همچنین با گروه‌های دیگر نیز در طول زندگی خود فعالیت کرد تا در نهایت، گروه افسانه ای کویین شکل گرفت. بررسی آلبوم کویین در سازکالا را مشاهده فرمایید.

کویین ، افسانه ای در تاریخ موسیقی

گروه کویین

مرکوری در دهه ۱۹۶۰ هنگامی که تازه به لندن آمده بود، با درامر راجر تیلر و گیتاریست برایان می آشنا شد. آن‌ها پس از مدتی با بیسیستی به نام جان دکان آشنا شدند. سپس در سال ۱۹۷۱ این چهار نفر گروه موسیقی ای را تشکیل دادند که مرکوری نام آن را کویین گذاشت و اولین کنسرت این گروه در ماه ژوئن همان سال برگزار شد.

آلبوم Queen

در سال ۱۹۷۳، گروه کویین اولین آلبوم خود با نام Queen را به بازار عرضه کرد. پس از این آلبوم، این گروه به سرعت آلبوم دوم خود را نیز به بازار عرضه کرد که با نام Queen II عرضه شد. این آلبوم شاید یکی از اولین آلبوم‌های این گروه بود که در آن ساختار آهنگسازی و هارمونی‌های خاص این موزیسین‌ها به خوبی در آن به نمایش گذاشته شده بود. نکته جالب دیگر آن بود که این گروه با الهام از سبک‌های مختلف، اقدام به ساخت آهنگ‌های خود می کرد. در بسیاری از آهنگ‌های این آلبوم می توانید المان‌هایی از سبک‌های Ballad، Folk، Blues، Rock و Pop مشاهده کرد.

اما نکته ای که در مورد این گروه وجود دارد، این است که موسیقی آن‌ها تنها پس از عرضه آلبوم سوم آن‌ها به نام Sheer Heart Attack به گوش عموم مردم رسید و بسیاری از افراد با این البوم توانستند با این گروه ارتباط برقرار کنند.

بسیاری از افراد، سبک گروه کویین را تلفیقی از هارد راک و گلم راک می دانستند. در سال ۱۹۷۵، این گروه با انتشار آلبوم چهارم خود با نام A Night at the Opera، توانستند غوغایی را در موسیقی ایجاد کند.

انتشار دیگر آلبوم های موسیقی

این گروه در ادامه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی با انتشار آثاری همانند A Day at the Races در سال ۱۹۷۶، News of the World در سال ۱۹۷۸، The Game در سال ۱۹۸۰ و After the Works در سال ۱۹۸۴، توانست به یکی از بزرگترین گروه‌های موسیقی در دنیا تبدیل شود. فروش آلبوم‌های آن‌ها سرعت گرفت و کنسرت‌های این گروه با انبوهی از جمعیت برگزار می شد.

مرکوری نه تنها خواننده و آهنگساز فوق العاده ای بود، بلکه در اجرا نیز استعدادی خارق العاده داشت. او به خوبی راه ارتباط با طرفداران را می دانست و می توانست به خوبی آن‌ها را سرگرم کند.

در سال ۱۹۸۹ اما موضوع کمی تغییر پیدا کرد. او نه تنها آلبوم بعدی کویین را تبلیغ نکرد، بلکه اعلام کرد که در تور این گروه شرکت نخواهد کرد. در اینجا بود که بسیاری از افراد حس کردند که او ممکن است از بیماری خاصی رنج ببرد.

او پیش از مرگش، در استودیو بر روی آلبوم بعدی گروه کویین کار می کرد. تمامی تلاش‌های بر روی این آلبوم در سال ۱۹۹۵ با انتشار آلبوم Made In Heaven به ثمر نشست، آخرین آلبومی که تمامی اعضای اصلی گروه در آن حضور داشتند.

در سال ۲۰۰۱، مرکوری و گروه او، کویین، به تالار مشاهیر راک ان رول وارد شدند. در ادامه می خواهیم شما را به مطالعه بیوگرافی Kurt Cobain از دیگر خوانندگان سبک راک دعوت نماییم.

مرگ فردی مرکوری

مرکوری در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۱۹۹۱، هنگامی که ۴۵ سال سن داشت، به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داد.

روز قبل، در ۲۳ نوامبر او نامه ای نوشت که آن این جملات نوشته شده بود:

“من با این نامه می خواهم اعلام کنم که تست HIV من مثبت بوده و من به بیماری ایدز مبتلا هستم. من تا کنون سعی داشتم تا این مسئله، یک مسئله شخصی باقی بماند اما اکنون حس می کنم که وقت آن است که دوستان و تمامی طرفدارانم در دنیا حقیقت را بدانند. امیدوارم تمامی افرادی که این نامه را مطالعه می کنند، به من، دکترها و بسیاری دیگر در دنیا بپیوندند تا در کنار هم با این بیماری سخت مبارزه کنیم.”

در سال ۱۹۹۲ بسیاری از خوانندگان و گروه‌های مشهور راک برای گرامی داشت او کنسرتی را به نام Concert for AIDS Awareness برگزار کردند که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + ده =