×

Hans Florian Zimmer

Hans Zimmer Biography : آهنگساز آلمانی به عنوان یکی از خلاق ترین استعداد های موسیقی هالیوود شناخته می شود. موزیک ویدیو The Buggles’ single “Video Killed the Radio Star” ، که به یکی از موفق ترین آثار در موسیقی جهان تبدیل شد، ساخت این آهنگساز بنام است. Hans Florian Zimmer در شهر فرانکفورت چشم به جهان گشود و سپس در آلمان غربی رفت. وی طی همکاری طولانی با آهنگساز مشهور Stanley Myers که شامل فیلم My Beautiful Laundrette سال ۱۹۸۵ ، در لندن وارد دنیای موسیقی شد. او به زودی کار در چندین پروژه انفرادی از جمله  A World Apart را آغاز کرد که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

 

Hans Zimmer Biography

 

فعالیت های Hans Florian Zimmer

Hans Florian Zimmer از همان سنین نوجوانی به موسیقی علاقه داشت. وی از ۳ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. وقتی فقط ۶ سال داشت، تصمیم گرفت که آهنگساز شود. وقتی ۱۴ سال داشت، به انگلستان نقل مکان کرد. در تمام دوران کودکیش ، وی از چندین مدرسه ی مختلف اخراج شد، زیرا ترجیح میداد به جای کار های مدرسه به موسیقی بپردازد.

وقتی سرانجام مدرسه را به پایان رساند، کار موسیقی خود را با نوشتن آهنگ های کوتاه برای تبلیغات و گروه های راک آفاز کرد. Zimmer در سال ۱۹۷۹ ، همراه با Trevor Horn و Geoff Downes گروهی بنام Buggies تشکیل داد. این گروه آلبومی بنام The Age of Plastic ضبط کردند که شامل آهنگ معروف “Video Killed the Radio Star” بود.  ویدیوی این تک آهنگ، اولین ویدیویی بود که در MTV نمایش داده شد.

 

فعالیت های Hans Zimmer

 

 Zimmer و گروه Buggies

علی رغم موفقیت این گروه، Zimmer از روند ضبط با این گروه لذت نمی برد، و علاقه ای به نوشتن تنها یک سبک از موسیقی نداشت. بعد از اینکه Zimmer گروه Buggies را ترک کرد، به سراغ Stanley Myers آهنگساز رفت تا برای او کار کند، و در آنجا شروع به آموزش در زمینه امتیازدهی فیلم ها پرداخت.

 

جوایز و افتخارات Hans Zimmer

در سال ۱۹۸۷ ، Zimmer با همکاری David Byrne و Ryuichi Sakamoto موسیقی متن فیلم The Last Emperor را تولید کردند. در اواسط دهه ۱۹۸۰ ، کار حرفه ای وی به عنوان آهنگساز فیلم در مسیر شکوفایی خود افتاده بود، اما در سال ۱۹۸۸ بود که کار او اوج گرفت. Zimmer برای فیلم کم بودجه ای بنام A World Apart ، که در بازه با کشور آفریقای جنوبی بود، موسیقی متن نوشت. همسر تهیه کننده Barry Levinson موسیقی متن فیلمی برای شوهرش نوشت که در آن زمان به دنبال شخصی بود تا بر روی موسیقی متن فیلم Rain Man کار کند. Levinson چنان تحت تاثیر کار Zimmer قرار گرفته بود که وی را برای نوشتن موسیقی فیلمش استخدام کرد.

Zimmer نامزد Academy Award برای کاز وی در فیلم Rain Man شد. Zimmer در سال ۱۹۸۹  نامزد دریافت جایزه Grammy برای کار وی در فیلم Driving Miss Daisy شد. همچنین برای فیلم Thelma & Louise در سال ۱۹۹۱ به خوبی در ذهن مخاطبان شناخته شد. در سال ۱۹۹۴ ، Zimmer موفق ترین امتیاز خود را وقتی به دست آورد که بر روی فیلم Lion King کار کرد. موسیقیمتن این فیلم با فروش ۱۲ میلیون نسخه در سراسر جهان به موفق ترین موسیقی متن در تاریخ Walt Disney Records تبدیل شد. سال بعد ، Zimmer برنده جایزه Golden Globe برای بهترین موسیقی متن ، جایزه ی منتقدان غیلم شیکاگو برای بهترین موسیقی متن، یک جایزه موسیقی آمریکایی برای بهترین آلبوم سال، دو جایزه Grammy، یک جایزه اسکار و یک نامزدی جایزه Tony را برای موسیقی متن فیلم Lion King کسب کرد.

 

جوایز و افتخارات Hans Zimmer

 

Zimmer و تجارت آهنگسازی او

Zimmer علاوه بر کار خود به عنوان یک آهنگساز، در سال ۱۹۸۹ با شریک خود یعنی Jay Rifkin کسب و کاری به نام Media Ventures را راه اندازی کرد. این شرکت به عنوان مجموعه ای از آهنگسازان فعالی می کند و می تواند هر چیزی که مربوط به موسیقی رسانه ای باشد را تولید و ضبط کند.

این تجارت همچنین راهی برای کمک به اتعدادیابی آهنگسازان جدید کمک بسیاری کرد. وی توانسته صداها و متن های موسیقی بسیاری تولید کند که قبلا هرگز در موسیقی فیلم شنیده نشده بود. Zimmer با وجود همه ی تقدیر هایی که نسبت به کازش دیافت کرده، همچنان یکی از ستخگیرترین منتقدان در رابطه با کارهای خودش به شمار می رود. از جمله کارهایی که در لیست مورد تایید وی می باشند می توان به A World Apart, Driving Miss Daisy, Drop Zone, True Romance, The Fan, Crimson Tide, Prince of Egypt, و Two Deaths اشاره کرد.

 

Zimmer و تجارت آهنگسازی او

 

معروفترین فیلم هایی که Zimmer موسیقی متن آن ها را نوشته است

 

  • Rain Man, Capitol, 1989.
  • Thelma & Louise, MCA, 1991
  • A League of Their Own, Columbia, 1992
  • K2—Music Inspired by the Film, Varese, 1992
  • True Romance, Morgan Creek, 1993
  • Cool Runnings, Sony, 1993
  • The Fan, TVT Records, 1996
  • The Preacher’s Wife, BMG/Arista, 1996
  • As Good As it Gets, Sony, 1998
  • Prince of Egypt, UNI/DreamWorks, 1998
  • Millennium: Tribal Wisdom, Narada, 1999
  • Thin Red Line, RCA Victor, 1999
  • Gladiator—Music from the Motion Picture, Decca, 2000
  • Mission: Impossible 2, Hollywood Records, 2000
  • The Wings of a Film, Decca, 2001
  • Hannibal, Decca, 2001
برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *