×

چگونه یک کامپیوتر بی نقص برای آهنگسازی بخریم

وقتی که شما در ضبط و ساخت موسیقی خود جدی تر می‌شوید، ثبات کامپیوتر و سیستم کاربری شما بسیار مهم خواهد بود. اگر کامپیوتر شما به سختی صدابرداری با تاخیر کم را انجام می‌دهد یا زیر فشار بارگذاری تعداد زیادی پلاگین دچار مشکل می‌شود، شما از حال خلاقانه خود به خاطر این مسائل کلافه کننده، خارج خواهید شد. و این مشکلات فقط زمانی که تنها هستید برای شما به نظر خواهد آمد. اگر در کار با هنرمندان و افراد دیگری هستید ممکن است برای اعتبار و درآمد شما نیز مشکلاتی ایجاد کند. در کلامی دیگر، انتخاب کامپیوتر استودیوی شما از مهم‌ترین تصمیماتی است که شما به عنوان یک آهنگساز خواهید گرفت. این مقاله را بخوانید تا راههای ارتقا کامپیوتر استودیو خود را بیاموزید.

چرا هر کامپیوتری را برای ساخت موسیقی نمی شود استفاده کرد؟

زمانی‌که شما به دنبال مشخصات فنی کامپیوترهای موجود در بازار هستید، شما تمام داستان را در مورد این‌که آن کامپیوتر چگونه در فضای استودیو شما کار می‌کند نخواهید دانست و این مسئله مهمی است که باید به خاطر بسپارید. بله، سرعت پردازنده، میزان رم، تعداد پورت‌های یو اس بی و دیگر فاکتورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند- اما فقط اعداد و ارقام به شما تمام ماجرا را نخواهد گفت. برخی از فاکتورهای اساسی که در مورد موسیقی مدرن وجود دارد را در نظر بگیرید:

– شما به احتمال زیاد از تعداد زیادی از تجهیزات خارجی به غیر از نرم افزار آهنگسازی و کامپیوتر خود بهره می‌برید، از جمله کارت صدا، کنترلرهای متنوع، میدی کیبورد و پد کنترلر، هارد اکسترنال و موارد دیگر.

-شما باید مطمئن شوید که نیازهای اساسی مانند سرعت پردازنده، رم و حافظه آنبورد برآورده شده است، و این امکان نیز وجود دارد که در آینده آن‌ها را بهبود بخشید.

با توجه به نکته اول، تمام مادربوردهای کامپیوترها به صورت مساوی ساخته نمی‌شوند. برخی از کامپیوترها به شما این امکان را به شما می‌دهند که پردازنده را ارتقا دهید، در حالی‌که برخی دیگر چنین امکانی را ندارند. برخی اجازه می‌دهند که رم خود را بهبود بخشید برخی دیگر خیر. دو کامپیوتر متفاوت ممکن است ورودی تاندربولت برای سرعت بالا، اتصال با پهنای باند بالا را ارائه دهند، اما ممکن است فقط یکی از آنها برای کار با کارت صدای شما مناسب باشد.

نگاهی به آن از نقطه نظر گسترش دادن استودیو، می‌تواند به روشن شدن موضوع در این‌جا کمک کند. وقتی سازنده دستگاه صوتی مانند Avid ،MOTU ،Focusrite یا هر شخص دیگری می‌خواهد محصولی را تولید کند، باید انواع سیستم‌هایی را که ممکن است استفاده کنید پیش بینی کرده و امتحان کند تا محصول خود را تا حد ممکن در همه سیستم عامل‌ها پایدار کنند. و با شیوع رایانه‌های DIY و همچنین طیف گسترده ای از رایانه‌های کم هزینه در بازار، پیش بینی تمام ترکیب‌های قابل تصور از مادربردها، چیپ ست‌ها و سیستم عامل‌هایی که کاربران نهایی می‌توانند داشته باشند، تقریباً غیرممکن است.

به عبارت دیگر، اجتناب ناپذیر است که بسیاری از رایانه‌ها به راحتی به دلیل این‌که از ترکیب خاصی از اجزای سازنده استفاده می‌کنند، با تجهیزات صوتی شما – حتی اگر مشخصات اولیه به یک ماشین قدرتمند اضافه می‌شوند – عملکرد خوبی نخواهند داشت. برای بازی یا استفاده از اینترنت می‌تواند خوب باشد اما برای کار صدا مناسب نیست.

 کامپیوتر آهنگسازی

آیا مقابله مک و کامپیوتر ویندوز هنوز وجود دارد؟

به نظر می‌رسد بسیاری از افراد این‌گونه فکر می‌کنند، اما واقعیت این است که شما می‌توانید در هر دو سیستم عامل یک سیستم ضبط و تولید قابل اعتماد و پرطرفدار ایجاد کنید. درک یک واقعیت اساسی در مورد Mac در مقابل رایانه ویندوز بسیار مهم است – اپل تنها سازنده‌ای است که کامپیوترهای Mac را تولید می‌کند، در حالی که هر شرکتی (یا شما خودتان) می‌توانید یک رایانه شخصی Windows ایجاد کنید. به نکته ما در مورد توسعه سخت افزار صوتی برای یک سیستم عامل خاص فکر کنید:

اگر سازنده ای یک کارت صدا برای استفاده با Mac ایجاد کند، تعداد اندکی از تنظیمات وجود دارد که آنها باید پیش بینی کنند؛ نوع مادربرد، چیپست‌ها و پردازنده‌های استفاده شده تا حدودی در یک سنگ قرار گرفته‌اند. اگر آن‌ها بخواهند برای رایانه‌های ویندوزی نیز توسعه پیدا کنند، پس آن‌ها عملاً یک مجموعه ترکیبی بی پایان دارند که برای تثبیت و پشتیبانی آن دستگاه تلاش می‌کنند. از آنجا که همه رایانه‌های شخصی ویندوز یکسان ساخته نشده‌اند، ایجاد ثبات سخت و محکم برای هر پیکربندی موجود، عملاً غیرممکن است.

windows-vs-mac

مطالب پیشنهادی : تجهیزات لازم برای راه اندازی استودیو خانگی

این بدان معنا نیست که یکی از دیگری پایین‌تر است – این بدان معنی است که توسعه سخت افزار و نرم افزار صوتی برای Mac نسبت به رایانه‌های شخصی Windows بسیار ساده‌تر است. اگر از رایانه شخصی کم هزینه ویندوز با اجزایی استفاده می‌کنید که توسط کارت صدا یا نرم افزار ضبط پشتیبانی نمی‌شوند، مشکلی برای شما پیش می‌آید. اما اگر رایانه شخصی ویندوز شما از مادربرد، چیپست و سایر اجزایی که توسط کارت صدا و نرم افزار شما پشتیبانی می‌شوند استفاده می‌کند، می‌توانید از ثبات یکسانی که در Mac دارید استفاده کنید.

دنبال چه مشخصات فنی باید باشید؟

برای کمک به تعیین یک پایه برای مشخصات کامپیوتر جدیدتان، الزامات پیشنهادی نرم افزار آهنگسازی را که قصد استفاده از آن را دارید در نظر بگیرید. این موارد را به عنوان حداقل الزامات در نظر بگیرید – اگرچه سازنده ممکن است “حداقل” مورد نیاز خود را برای نرم افزار ذکر کند، بعید است با حداقل مشخصات سیستم بتوانید از نرم افزار خود در حد بالقوه خود استفاده کنید با این اوصاف، بیایید نگاهی به در دسترس‌ترین مشخصات رایانه بیندازیم و روشن کنیم که چه چیزی را جستجو می‌کنیم.

پردازنده

پردازنده به عنوان مغز رایانه شما، قابلیت‌های سیستم شما را تعیین می‌کند؛ چه تعداد ابزار مجازی را می‌توانید اجرا کنید، چه تعداد آهنگ را می‌توانید در جلسات خود داشته باشید و غیره. با در نظر گرفتن این موضوع، بیشتر مهندسین صوتی توصیه می‌کنند که قوی ترین پردازنده را برای رایانه انتخابی خود در دسترس داشته باشید. اگر در مورد توانایی تولید خود جدی هستید، به پردازنده کم مصرف رضایت ندهید که چند صد دلار پس انداز کنید.

آیا می‌توان پردازنده کامپیوتر آهنگسازی را در آینده ارتقا داد؟ اگر رایانه شخصی ویندوز دارید، اگر تصمیم بگیرید که قدرت بیشتری نیاز دارید، در آینده می‌توانید پردازنده را ارتقا دهید. با Mac نمی‌توانید پردازنده را ارتقا دهید. اگر در آن زمان سریع‌ترین پردازنده ممکن را در اختیار داشته باشید، پس از سال‌ها بدون توجه به این‌که در کدام پلتفرم قرار دارید، دیگر نیازی به در نظر گرفتن پردازنده مرکزی قدرتمند نخواهید داشت.

رم

مهم نیست که با رایانه خود چه کاری انجام می‌دهید، همیشه رم هرچه بیشتر باشد، بهتر بوده است. RAM یا حافظه دسترسی تصادفی به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد داده‌ها را برای دسترسی فوری در خود نگه دارد. RAM بیشتر، به معنای آهنگ‌های بیشتر، سازهای سمپل شده بیشتر، کارهای همزمان بیشتر و عملکرد کلی سریع‌تر سیستم است. اگرچه RAM به راحتی نسبت به CPU شما به روز می‌شود، اما از همان ابتدا افزودن هرچه بیشتر کار هوشمندانه ای است. هنگام خرید کامپیتر، اغلب مقدار RAM ذکر شده همراه با حداکثر میزان پشتیبانی کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد، باز هم، مراجعه به مشخصات توصیه شده برای نرم افزار آهنگسازی و کارت صدا شما نقطه شروع خوبی برای میزان RAM مورد نیاز شما خواهد بود، اما هرگز از ابتدا برای تقویت کردن سیستم خود پشیمان نخواهید شد.

مادربورد

وقتی به بخش‌های کامپیوتر فکر می‌کنیم، معمولاً به CPU یا مانیتور به عنوان عناصر مهم فکر می‌کنیم. با این حال، مادربرد یکی از ضروری ترین بخش های یک کامپیوتر است، بنابراین ما مادربرد برتر برای تولید موسیقی را به شما ارائه دهیم. قبل از اینکه به کار خود ادامه دهیم، فراموش نکنید که باقی قطعات برتر برای یک کامپیوتر آهنگسازی بی نقص تولید موسیقی را نیز بررسی کنید. اگر مادربرد شما دارای کارت صدای باکیفیت باشد، در تولید موسیقی بسیار جلو خواهید بود.

 کامپیوتر آهنگسازی

پس از انجام تحقیقات قابل توجهی، ما لیستی از مادربردها را جمع آوری کرده ایم. بهترین مادربرد برای تولید موسیقی، مادربرد ASUS ProArt Z490-CREATOR Content Creation است. ما این مادربرد را در بالای لیست خود قرار داده ایم زیرا دارای سوکت Intel LGA 1200 است و اتصال پرسرعت دارد.

آیا می شود در آینده رم کامپیوتر آهنگسازی خود را ارتقا بخشید؟

بستگی دارد، شما باید این مورد را برای رایانه خاصی که به آن نگاه می‌کنید قبل از تعهد به آن تأیید کنید. به احتمال زیاد، شما قادر خواهید بود RAM را در هر رایانه شخصی Windows که برای تولید موسیقی مناسب است، ارتقا دهید. در سمت Mac، برخی از مدل‌ها از ارتقا RAM توسط کاربر پشتیبانی می‌کنند، برخی از آنها قابل ارتقا هستند اما قطعات آن فقط توسط اپل وجود دارد، و برخی از مدل‌ها دارای RAM لحیم شده هستند و به هیچ وجه قابل ارتقا نیستند. در هر صورت، استفاده از RAM که به طور رسمی برای رایانه شما پشتیبانی می‌شود بسیار مهم است، حتی اگر توسط یک گزینه عمومی مناسب برای بودجه که “باید” کار کند وسوسه شوید.

حافظه آنبورد

درایو دیسک هارد  (HDD) یا درایو سالید استیت (SSD) رایانه شما مکانی است که می‌توانید برنامه‌ها و نرم افزارهای سیستم خود را در آن ذخیره کنید. برای تولید موسیقی، ویرایش ویدئو، طراحی گرافیک یا هر چیز دیگری که مربوط به رسانه باشد، استفاده از درایوهای هارد اکسترنال برای داده‌ها (فایل های صوتی و تصویری، کتابخانه عکس و غیره) و همچنین برای بک-آپ سیستم و بسیاری از رسانه‌ها کاملاً استاندارد است.

متخصصان به شما توصیه می‌کنند که اگر اطلاعات شما حداقل در دو مکان برای بک آپ تهیه نشود، به این معناست که به طور کل وجود ندارند. موضوع این است که می‌گویند حافظه داخلی رایانه شما مهم است، اما شما لزوماً به چند ترابایت حافظه داخلی احتیاج ندارید. باید از درایوهای اکسترنال برای محتوای خود و برای تهیه نسخه بک آپ استفاده کنید.

برای انتخاب حافظه آنبورد، نکته مهم‌تری که در این زمینه وجود دارد این است که آیا یک درایو دیسک سخت قدیمی را انتخاب کنید یا یک درایو SSD. درایوهای SSD در هنگام دسترسی به فایل‌ها بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند. سیستم شما سریع‌تر راه اندازی می‌شود، برنامه‌ها سریع‌تر راه اندازی می‌شوند و کارهای مدیریت فایل زمان کمتری دارند.

و از آنجا که درایوهای سالید استیت فاقد هرگونه قسمت متحرک هستند، در برابر ضربه و افت نسبت به درایوهای هارد دیسک تحمل بیشتری دارند. در حالی که درایوهای هارد دیسک نسبتاً ارزان تر هستند و از ظرفیت درایو بیشتری پشتیبانی می‌کنند، اکثر متخصصان رسانه موافقت می‌کنند که مزایای عملکرد درایوهای SSD باعث می‌شود درایوهای هارد دیسک مورد توجه قرار نگیرند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *