×

۵ پدال مهم برای ساخت اولین پدالبورد

افکت پدال‌ها برای نوازندگان گیتار الکتریک، از جمله جذاب‌ترین تجهیزات به شمار می‌روند و بسیاری از نوازندگان گیتار به خرید افکت پدال‌های مختلف، سعی دارند تا به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. برای آن که بتوانید یک ست افکت پدال حرفه ای در اختیار داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید یک پدال بورد و چند عدد پدال به همراه آن است تا بتوانید از پدال‌های مختلف خود به شکل حرفه ای استفاده کنید و در موقعیت‌های مختلف صدایی زیبا را در اختیار داشته باشید. در ادامه ۵ پدال مهم برای ساخت اولین پدالبورد را به شما معرفی می‌کنیم.

5 پدال مهم برای ساخت پدالبورد

اما چه پدال‌هایی را به عنوان اولین پدال‌ها باید برای پدال بورد خود تهیه کنید؟ کدام پدال‌ها برای صدای گیتار شما مهم‌تر هستند و خرید آن‌ها اولویت دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال‌ها جواب دهیم و پدال‌های مختلف و اهمیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

برای آن که در مقاله ی ۵ پدال مهم برای ساخت اولین پدالبورد از زاویه دید یک گیتاریست استفاده کرده باشیم، پاسخ این سوالات را از گیتاریست گروه Red Letter Day جویا شدیم. این گروه به تازگی آهنگ Dying to Stay را در تمامی پلتفرم‌های معتبر موسیقی منتشر کرده است که می‌توانید آن را جستجو کرده و گوش دهید.


۱- پدال تیونر

فرقی نمی‌کند که چند عدد پدال برای پدالبورد خود خریده اید و چه صداهای عجیبی را می‌توانید از آن به دست آورید. تا هنگامی که ساز شما کوک نباشد، هیچ کدام از این پدال‌ها خوب صدا نمی‌دهند و نمی‌توانید صدای مورد نظر خود را از آن‌ها به دست آورید. شما حتی اگر بهترین نوازنده ممکن را در گروه موسیقی خود داشته باشید، اگر ساز کوک نباشد، به هیچ عنوان صدای خوبی را دریافت نخواهید کرد.

کوک نبودن گیتار در یک اجرا همچنین به راحتی قابل تشخیص است و شنونده‌ها به راحتی می‌توانند این موضوع را متوجه شوند. اما خوشبختانه حل کردن این مشکل، کاری نسبتا آسان خواهد بود. تنها کافی است تا یک پدال تیونر برای پدال بورد خود تهیه کنید و به این ترتیب ساز خود را همواره کوک نگه دارید.

بنظر ما، خرید یک پدال تیونر برای یک پدال بورد حرفه ای باید اولین قدم شما در ساخت پدال بورد باشد زیرا به این ترتیب، نه تنها می‌توانید در هنگام اجرای زنده از آن استفاده کنید، بلکه در هنگام ضبط استودیویی نیز می‌توانید با استفاده از یک پدال تیونر مناسب ساز خود را کوک کنید. با توجه به اندازه پدال بورد خود و استفاده ای که ممکن است از پدال تیونر داشته باشید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.


۲- پدال اوردرایو

از جمله پرفروش‌ترین پدال‌های دنیا می‌توانیم به پدال‌های اوردرایو اشاره کنیم که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف با استفاده از آن به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی از نکات مثبتی که باید در مورد پدال‌های اوردرایو در نظر داشته باشید این است که می‌توانید از این پدال‌ها در سبک‌های مختلف استفاده کرده و صدای مناسبی را دریافت کنید.

بسیاری از نوازندگان سبک بلوز از پدال‌های اوردرایو برای درایو کردن آمپلی فایرهای خود استفاده می‌کنند. از طرفی، نوازندگانی که در سبک متال به نوازندگی می‌پردازند از این پدال‌ها برای Tight کردن فرکانس‌های بیس گیتار خود استفاده می‌کنند. برخی از افراد پیشنهاد می‌کنند که بر روی پدال بورد خود از چندین پدال اوردرایو مختلف استفاده کنید اما بنظر ما، خرید یک پدال اوردرایو برای اولین پدال بورد شما بسیار ضروری خواهد بود.


در ادامه مقاله ۵ پدال مهم برای ساخت پدالبورد با سازکالا همراه باشید.


۳- پدال کمپرسور

با این که بسیاری از نوازندگان بر این باورند که خرید این پدال ضروری نیست، اما اگر شما با استفاده از گیتار خود به نواختن لاین‌های لید و یا کلین می‌پردازید، خرید یک پدال کمپرسور می‌تواند به شما کمک کند تا به صدایی حرفه‌ای و یکدست برسید. یکی از راه‌هایی که افراد از پدال‌های کمپرسور استفاده می‌کنند، این است که صدای گیتار خود را یکدست می‌کنند.

به این ترتیب که فرکانس‌های بیس و تربل هم اندازه با فرکانس‌های میدرنج خواهد شد. از سمت دیگر، با استفاده از این پدال‌ها می‌توانید داینامیک نوازندگی خود را بیشتر کنترل کنید. بسیاری از نوازندگان پدال‌های اوردرایو و کمپرسور خود را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و به این ترتیب، به صدایی بسیار حرفه‌ای دست پیدا می‌کنند.


۴- پدال‌های ریورب و دیلی

بسیاری از آمپلی فایرهایی که به بازار عرضه شده‌اند، دارای یک ریورب داخلی هستند که صدای ریورب‌های Spring را به دقیق‌ترین شکل ممکن بازتولید می‌کند. اگر شما از این آمپلی فایرها استفاده نمی‌کنید، خرید یک پدال ریورب برای شما ضروری خواهد بود. بسیاری از نوازندگان محبوب دنیا از افکت ریورب برای ضبط آهنگ‌های خود استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از پدال‌های ریورب در بازار وجود دارد که شامل افکت‌های ریورب Shimmer، Room و Plate می‌باشد.

پدال‌های ریورب و دیلی

از طرفی، تنها داشتن یک افکت ریورب در پدال بورد شما کافی نیست. در کنار پدال ریورب، شما نیاز به خرید یک افکت دیلی نیز دارید تا بتوانید صدای ساز خود را اکو کنید. بسیاری از نوازندگان حرفه‌ای این دو پدال را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و صدایی جادویی را خلق می‌کنند. داشتن هر دو پدال را به شما پیشنهاد می‌دهیم.


۵- پدال‌های ماژولیشن

پدال‌های ماژولیشن در واقع یک دسته بندی جامع برای تعداد زیادی افکت مختلف به شمار می‌رود. برای مثال پدال‌های Chorus، Flanger، Phaser و غیره را می‌توانیم از جمله پدال‌های ماژولیشنی بدانیم که می‌توانید برای پدالبورد خود خریداری کنید.

این که پدال ماژولیشنی برای شما مناسب خواهد بود، سوالی است که باید با توجه به سبک نوازندگی خود به آن پاسخ دهید. اما به طور کل، وجود یک پدال ماژولیشن باعث می‌شود تا بتوانید به صدایی عجیب و دلنشین دسترسی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی : دلیل محبوبیت پدال تیوب اسکریمر چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله، سعی داشتیم تا ۵ پدال مهم که برای ساخت یک پدالبورد حرفه‌ای به آن‌ها نیاز دارید را به شکل کامل به شما معرفی کنیم. با خرید این پدال‌ها و استفاده از آن‌ها در پدالبورد خود می‌توانید به صدایی بی نظیر دست پیدا کنید. هر کدام از این پدال‌ها توسط برندهای مختلف ساخته می‌شوند که هر کدام نیز صدای منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا پدال‌های مختلف را امتحان کرده و محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
4 thoughts on “۵ پدال مهم برای ساخت اولین پدالبورد
  • مهر ۲۶, ۱۴۰۱ at ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    سلام کاربرد پدالبرد چیه؟ برای افراد مبتدی هم نیازه؟

    پاسخ
    • آبان ۹, ۱۴۰۱ at ۲:۰۱ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      پدال برد برای حمل و جابجایی افکت پدالهای مختلف استفاده میشه که معمولا سیم کشیهای لازم هم درونشون تعبیه شده.

      پاسخ
  • مهر ۲۰, ۱۴۰۲ at ۵:۳۳ ق٫ظ

    سلام. اگر پدال برد کسی داشت من خریدارم. ترجیحا اندازه ۸ یونیت گیتار باس

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *