×

بیوگرافی لیدی گاگا

چه چیزی Lady Gaga را به شهرت رسانده است؟

لیدی گاگا یا Stefani Joanne Angelina Germanotta به ستاره پاپ ، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی مشهور است. او ابتدا با اولین آلبوم خود ، با عنوان “The Fame” که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد ، به شهرت رسید. او بخاطر ظاهر عجیب و ساختارشکنانه خود پس از آغاز فعالیت به سرعت در بین مخاطبان دیده شد. در این مقاله و معرفی نامه لیدی گاگا همراه sazkala باشید.

او تقریبا توانست نظر مخاطبان زیادی را از طریق استایل‌های فشن و سبک آوانگاردش در موسیقی جلب کند. لیدی گاگا یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی در جهان است که در طول دوران حرفه ای خود افتخارات زیادی از جمله جایزه اسکار ، جایزه بفتا ، دو جایزه گلدن گلوب ، نه جایزه گرمی و جوایز و تقدیر از شورای طراحان مد آمریکا دریافت کرده است. او تنها فردی است که در یک سال برنده اسکار ، جایزه گرمی ، جایزه بفتا و گلدن گلوب شده است.

لیدی گاگا
لیدی گاگا در ۹۱ مین سال جوایز اسکار – اتاق مطبوعات در هتل Loews در هالیوود ، ایالات متحده در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹

زندگینامه

استفانی ژرمانوتا در ۲۸ مارس ۱۹۸۶ یعنی ۸ فروردین سال ۱۳۶۵ متولد شد و در حال حاضر ۳۵ ساله دارد. او در بیمارستان Lenox Hill در منهتن ، نیویورک متولد شد.

او دختر سینتیا لوئیز ، مدیر تجاری و جوزف ژرمانوتا ، کارآفرین اینترنتی است. وی همچنین یک خواهر کوچکتر به نام ناتالی دارد. خانواده گاگا دارای اصل و نسب ایتالیایی و دارای ریشه فرانسوی-کانادایی هم در آن‌ها وجود دارد. او در غرب منهتن بزرگ شد.

همچنین از چهار سالگی نواختن پیانو را فرا گرفت و موسیقی را با کمک گوش کردن فرا گرفت. او در نوجوانی در برنامه‌های open mic (اجراهای زنده ای که در کافه‌ها و کلاب‌ها برگزار میشد) اجرا می‌کرد ، همچنین علاقه زیادی به بازیگری داشت و در نمایش‌های مدرسه بازی می‌کرد.

او یک دهه بازیگری را در موسسه تئاتر و فیلم لی استراسبرگ آموخت و قبل از شروع حرفه موسیقی ، برای تعدادی از نقش‌ها در نیویورک تست داد. در ۱۷ سالگی او در مدرسه هنر تیش در نیویورک پذیرفته شد ، اما در سال دوم تحصیل خود را متوقف کرد و روی حرفه موسیقی خود تمرکز کرد.

زندگینامه لیدی گاگا
لیدی گاگا در مراسم عکاسی «A Star Is Born» در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز در کازینو سالا در ۳۱ اوت ۲۰۱۸ در ونیز ایتالیا شرکت کرد.

آغاز فعالیت هنری

لیدی گاگا در سال ۲۰۰۵ با تعدادی از دوستان خود گروهی تشکیل داد و نواختن در نیویورک را آغاز کرد. این گروه به یک وضعیت مناسبی در کلاب‌های منطقه‌های شرقی دست پیدا کرد. پس از حضور در The Cutting Room در ژوئن ۲۰۰۶ ، وندی یک استعدادیاب استارلند او را دید و او را به تهیه کننده Rob Fusari معرفی کرد که برای پروژه‌های موسیقی با او همکاری کرد.

آنها برای مدت کوتاهی بین ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ با هم کار کردند. این زوج تعدادی آهنگ الکتروپاپ را با هم ضبط کردند و به اشتراک گذاشتند.

او مدتی را در نمایش های Burlesque اجرا کرد و با کمک لیدی استارلایت شروع به توسعه کار خود در صحنه کرد. لیدی گاگا شروع به استفاده از موسیقی پاپ در کارهای خود کرد و باStreamline Records قرارداد بست و با Sony/ATV قرارداد انتشار گذاشت. در اواخر سال ۲۰۰۷ ، او شروع به کار بر روی اولین آلبوم خود ، The Fame کرد.

اولین پیشرفت های چشمگیر در فعالیت کاری لیدی گاگا

اولین آلبوم لیدی گاگا در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در سراسر جهان عملکرد خوبی داشت. تک آهنگ‌های “Just Dance” پرفروش ترین آهنگ سال ۲۰۰۹ شد و در کنار تک آهنگ “Poker Face” در تعدادی از کشورها به رتبه یک رسید.

همچنین در همان سال او در حین سفر تعدادی آهنگ نوشت ، از جمله “Bad Romance” که در ایالات متحده به رتبه دو رسید و علاوه بر آن جوایز متعددی از جمله :

  • جایزهٔ موسیقی ام‌تی‌وی اروپا برای بهترین آهنگ – ۲۰۱۰
  • جایزهٔ موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی برای نماهنگ سال – ۲۰۱۰
  • جایزهٔ موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی برای بهترین ویدئوی پاپ – ۲۰۱۰
  • جایزهٔ موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی برای بهترین رقص‌آرایی – ۲۰۱۰
  • جایزهٔ گرمی برای بهترین اجرای آواز پاپ زن – ۲۰۱۱
  • جایزهٔ موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی برای بهترین کارگردانی – ۲۰۱۰

و جوایز دیگری از این دست دریافت کرد. همچنین موزیک ویدئوی «عاشقانه بد» پربیننده ترین ویدیو در یوتیوب در سال ۲۰۱۰ بود.

او همچنین “Telephone” و “Alejandro” را منتشر کرد که در نمودارها عملکرد خوبی داشت. لیدی گاگا نامزد سیزده جایزه شد و هشت جایزه در MTV Music Awards 2010 برنده شد. موفقیت “The Fame”  و “The Fame Monster” به گاگا اجازه داد تا به دومین تور جهانی خود با عنوان ” The Monster Ball Tour” برود.

این تور ۲۲۷.۴ میلیون دلار فروش داشت و پرفروش ترین تور تاریخ برای اولین هنرمند شد.

ادامه پیشرفت ها در سالهای بعد

تک آهنگ اصلی آلبوم استودیویی گاگا با نام ، “Born This Way” در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این تک آهنگ در پنج روز اول بیش از پنج میلیون نسخه فروخت و سریع ترین فروش تک آهنگ در تاریخ iTunes شد. تک آهنگ های “Juas” و “The Edge of Glory” چند ماه بعد منتشر شد.

این آلبوم هشت میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و چندین جایزه برای لیدی گاگا بدست آورد.

گاگا تور Born This Way Ball خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد اما به دلیل مصدومیت مجبور شد تور را زود به پایان برساند. لیدی گاگا آهنگی را با The Lonely Island در سال ۲۰۱۱ ضبط کرد. در سال ۲۰۱۲ او کار بر روی سومین آلبوم استودیویی خود ، “Artpop” را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۳ او تک آهنگ ” Applause” را منتشر کرد که در ایالات متحده به رتبه چهار رسید.

لیدی گاگا با خواننده R.Kelly در “Do What U Want” همکاری می‌کند ، تک آهنگی که بعداً به دلیل اتهامات علیه این خواننده از پلتفرم های پخش حذف شد.

 Artpopاواخر سال ۲۰۱۳ منتشر شد و از سوی منتقدان پاسخ‌های متفاوتی دریافت کرد. لیدی گاگا سپس به تور ArtRave: The Artpop Ball رفت که ۸۳ میلیون دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۱۴ او با  Toy Bennett در یک آلبوم جز تحت عنوان “Cheek to Cheek” همکاری کرد.

لیدی گاگا در عرصه سینما

در این بخش به معرفی مشهور ترین فیلم‌ها و بازی‌های لیدی گاگا خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید.

American Horror Story: Hotel

American Horror Story: Hotel

داستان ترسناک آمریکایی: هتل پنجمین فصل از داستان ترسناک آنتولوژی مجموعه تلویزیونی داستان ترسناک آمریکایی از شبکه تلویزیونی اف‌ایکس است که لیدی گاگا نیز در دو فصل این سریال بازی کرد. این مجموعه نخستین‌بار ۷ اکتبر ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶ نمایش آن به پایان رسید. 

Gaga: Five Foot Two

Gaga: Five Foot Two

گاگا: پنج فوت دو یک فیلم مستند انتشار یافته سال ۲۰۱۷ دربارهٔ لیدی گاگا خواننده و ترانه‌سرای اهل ایالات متحده آمریکا است. مستند رویدادهای تولید و انتشار پنجمین آلبوم استودیویی جوآن و اجرای بین دو نیمه در مسابقه سوپربول ۲۰۱۷ لیدی گاگا را به تصویر می‌کشد.

A Star Is Born

A Star Is Born

ستاره‌ای متولد شده‌ است یک فیلم آمریکایی در ژانر درام رمانتیک موزیکال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بردلی کوپر است که در سال ۲۰۱۸ از سوی برادران وارنر منتشر شد. در این فیلم کوپر، لیدی گاگا، دیو چپل، اندرو دایس کلی و سام الیوت بازی می‌کنند.

این نقش نامزدی‌های او را برای اسکار ، جایزه بفتا ، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن صنفی بازیگران فیلم به ارمغان آورد. لیدی گاگا تعدادی آهنگ برای موسیقی متن فیلم از جمله “Shallow” تهیه کرد که در تعدادی از کشورها به رتبه یک رسید.

HOUSE OF GUCCI

HOUSE OF GUCCI

سرای گوچی که در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد ، یک فیلم جنایی زندگی‌نامه‌ای رو به انتشار آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات است. این فیلم بر اساس کتاب سال ۲۰۰۱ خاندان گوچی: داستانی پرهیز از قتل، جنون، زرق و برق و حرص نوشتهٔ سارا گی فوردن ساخته شده‌است.

لیدی گاگا در این فیلم در کنار بازیگران مشهوری مانند آل پاچینو ، جرد لتو ، آدام درایور ، سلما هایک ، تام فورد و …  بازی کرده است.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بیوگرافی لیدی گاگا
  • اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ at ۲:۴۶ ق٫ظ

    امثال انیو موریکونه، گوستاوو سانتائولا و هانس ویلیامز رو با این مقایسه کنید، این خانم به خاطر رفتارهای عجیب و ظاهرش معروف شده

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =