×

بیوگرافی مایکل جکسون

بیوگرافی مایکل جکسون

در میان هنرمندان دنیای موسیقی، نام مایکل جکسون از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بسیاری او را پادشاه و سلطان سبک پاپ خطاب می‌کنند و آهنگ‌های او را برای دهه‌ها گوش داده اند. در ادامه این مقاله، بیوگرافی مایکل جکسون را برای شما آورده ایم. با مجله سازکالا همراه باشید.

مایکل در تاریخ ۲۹ آگوست سال ۱۹۵۸ در ایالت ایندیانا آمریکا متولد شد. به دلیل حمایت‌های پدر او، مسیر موسیقایی مایکل از سن ۵ سالگی آغاز شد. مادر مایکل، یک زن خانه دار بود و پدر او، جوزف جکسون، یک گیتاریست ماهر بود که برای آن که بتواند مخارج خانواده خود را تامین کند، به کار با جرثقیل می‌پرداخت. نقل‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد پدر مایکل علاقه بسیاری به موفق شدن پسران خود داشت و گاهی نیز با آن‌ها با خشونت رفتار می‌کرد.

مایکل یکی از ۱۰ فرزند خانواده خود بود. جالب است بدانید که به غیر از او، دیگر خواهران و برادران او نیز در صنعت موسیقی فعالیت داشته اند.

گروه موسیقی The Jackson ۵

پدر مایکل اعتقاد داشت که فرزندان او استعداد موسیقی دارند و به همین دلیل، گروه موسیقی ای را در اوایل دهه ۱۹۶۰ بنیان گذاری کرد که بعدها به گروه The Jackson 5 مشهور شد.

در ابتدای کار این گروه، تنها برادران بزرگ‌تر مایکل، یعنی Jermaine، Tito و Jackie به اجرا می‌پرداختند. مایکل تنها هنگامی که ۵ سال سن داشت، وارد این گروه شد و به عنوان خواننده اصلی گروه شروع به فعالیت کرد. در همان سن کم، رنج صدا و عمق صدایی که مایکل از آن برخوردار بود همه را حیرت زده کرده بود. پس از مدتی، برادر بزرگتر آن‌ها یعنی Marlon نیز به این گروه پیوست تا در نهایت، گروه The Jackson 5 کامل شود و شکل بگیرد.

مایکل و برادرانش ساعت‌های زیادی را به تمرین برای اجرا می‌پرداختند. در ابتدای فعالیت آن‌ها، کنسرت‌های محلی مختلفی توسط این گروه اجرا شد که باعث شد تا طرفداران بسیاری پیدا کنند. پس از آن، آن‌ها اولین تک آهنگ خود را با نام Big Boy ضبط کردند. اما این آهنگ موفق نشد تا نظر افراد را به خود جلب کند.

پس از آن، گروه The Jackson 5 شروع به اجرا کردن اجرای آغازین کنسرت‌های بزرگ سبک R&B کردند. از جمله این گروه‌ها و هنرمندان می‌توانیم به Gladys Knight و James Brown اشاره کنیم. بسیاری از این افراد با لیبل Motown Records قرارداد داشتند. پس از آن که این گروه به اجرا در این کنسرت‌ها کرد، مدیر این لیبل قراردادی به گروه The Jackson 5 ارائه داد.

پروژه شخصی مایکل جکسون

پروژه شخصی مایکل جکسون

در سن ۱۳ سالگی، مایکل شروع به نوشتن آهنگ‌هایی کرد که می‌خواست آن‌ها را به عنوان پروژه شخصی خود جلو ببرد. اولین آهنگ او با نام Got to Be There وارد چارت‌های معتبر موسیقی شد. او سپس چهار آلبوم با نام‌های Got to Be There، Ben، Forever, Michael و Music and Me را با لیبل Motown Records به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۹۷۹، او با آلبوم Off the Wall توانست یک جایزه گرمی برای تک آهنگ Don’t Stop ’til You Get Enough دریافت کند. همچنین آهنگ‌های دیگری نیز در این آلبوم وجود داشتند که به عنوان آهنگ‌های هیت شناخته می‌شدند. از جمله این آهنگ‌ها می‌توانیم به She’s Out of My Life و Rock with You اشاره کنیم.

در سال ۱۹۸۲ اما، مایکل جکسون آلبوم ششم خود را به بازار عرضه کرد که این آلبوم، پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی به شمار می‌رود. آلبوم Thriller، توانست در ۱۲ فیلد مختلف نامزد جایزه گرمی شود و ۸ عدد از این جوایز را به دست آورد. این آلبوم همچنین در ۱۰ عدد از چارت‌های Top 10 حضور داشت و برای ۸۰ هفته، در چارت‌های معتبر دنیا، نام Thriller دیده می‌شد.

اما موفقیت این آلبوم به همینجا ختم نشد. موزیک ویدیویی که برای تک آهنگ Thriller ساخته شد، دارای یک داستان نسبتا ترسناک بود. رقص و جلوه ویژه ای که برای آن در نظر گرفته شد در زمان خود خارق العاده بود و محبوبیت این موزیک ویدیو پس از انتشار آن، به موفقیت هر چه بیشتر این آلبوم کمک کرد.

در سال ۱۹۸۳، مایکل در یک اجرای تلویزیونی محبوب‌ترین آهنگ خود یعنی Billie Jean را اجرا کرد و برای اولین بار، رقص معروف خود که به Moonwalk شهرت دارد را اجرا کرد.

آخرین آلبومی که با نام مایکل جکسون به بازار عرضه شده است، آلبوم Xscape است که شامل ۸ آهنگ است که او در بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۹ ضبط کرده است. این آلبوم بلافاصله در رتبه دوم چارت ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد قرار گرفت.

مطالب مرتبط: ۵ آهنگ برتر مایکل جکسون

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

در سال ۱۹۸۴، مایکل جکسون هنگام فیلم برداری برای تبلیغات شرکت پپسی، به شدت آسیب دید و پوست او دچار سوختگی شدید شد. در همین حین بود که برای اولین بار بینی خود را عمل کرد. پس از گذشت چند سال اما شایعات مختلفی مبنی بر تغییر پوست او منتشر شد.

در سال ۱۹۹۳، در یک برنامه تلویزیونی به میزبانی Oprah Winfrey، مایکل تایید کرد که عمل‌هایی که برای تغییر رنگ پوست انجام داده به دلیل نوعی بیماری به نام Vitiligo می‌باشد. او همچنین گفت که یکی دیگر از دلایل انجام این کار، خشونت‌های مختلفی بوده که از سمت پدر خود دیده است.

وفات

وفات

در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۹، جکسون از دنیا رفت. او در همان روز ابتدا به حالت کما پیدا می‌شود و پس از آن که نمی‌توانند او را به زندگی برگردانند، به سرعت او را به بیمارستان می‌فرستند. پس از مدتی اما علت مرگ مایکل جکسون اوردوز با ترکیب دیازپام، لیدوکائین و میدازولام اعلام شد.

هنگامی که خبر مرگ مایکل جکسون پخش شد، دنیا به شکل باور نکردنی ای به شوک فرو رفت. برنامه‌های تلویزیونی و مستندهای مختلفی با نام سلطان سبک پاپ یا King of Pop به نمایش در آمد که در آن‌ها، زندگی مایکل جکسون و همچنین و دستاوردهای او به نمایش در آمد.

بدهی‌هایی که جکسون پس از مرگ داشت، توسط سرمایه گذاری او در لیبا Sony/ATV پرداخت شد. خانواده او در سال ۲۰۱۶ سهام او را به مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار فروختند و پس از آن نیز، در سال ۲۰۱۸ آن‌ها ۲۸۷.۵ میلیون دلار را به دلیل داشتن سهام در شرکت EMI Music Publishing به دست آوردند.

برچسب ها :     
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =