×

روش ساخت حرفه ای و براورد قیمت یک استودیوی خانگی

استودیوی خانگی

دهه‌ها قبل، بسیاری از افراد برای این که بتوانند آهنگ‌های خود را با کیفیت بسیار بالا ضبط کنند، نیاز داشتند تا به استودیو‌های بسیار بزرگ و مجهز بروند. همچنین مهندسین صدا برای ساخت استودیو‌های بزرگ نیاز به سرمایه بسیار زیادی داشتند. اما امروزه، بسیاری از نوازندگان و مهندسان صدا در خانه‌های خود به ضبط و یا میکس آهنگ‌های خود می‌پردازند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت ساخت استودیو‌ی خانگی روی بیاورند.

اما ما در این مقاله قصد داریم تا نگاهی عمیق‌تر به ساخت استودیو‌های خانگی داشته باشیم و راه‌هایی برای ساخت بهترین استودیوی خانگی را ارائه دهیم.

همچنین در مورد هزینه‌هایی که باید انجام دهید صحبت خواهیم کرد و قیمت کلی را برآورد می‌کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


هزینه مورد نیاز برای ساخت یک استودیوی خانگی چقدر است؟

این سوال ممکن است بسیار کلی به نظر برسد زیرا شما می‌توانید با حدود ۵-۶ میلیون تومان یک استودیوی خانگی با مهم‌ترین امکانات در اختیار داشته باشید.

این در حالی است که سال‌ها قبل اگر می‌خواستید یک استودیوی بزرگ و مجهز بسازید نیاز به صد‌ها میلیون تومان پول داشتید. اما این هزینه برای ساخت استودیو، کاملا به شما مربوط است.

در این مقاله سازکالا می‌توانید از بخش تجهیزات استودیویی ما استفاده کنید .

بگذارید این جمله را این گونه شرح دهیم. بر اساس تجهیزاتی که شما برای استودیوی خود تهیه می‌کنید، میکروفون‌ها، اسپیکر‌ها، هدفون‌ها و دیگر تجهیزاتی که تهیه می‌‌کنید، هزینه شما ممکن است تغییر کند.

به علاوه استفاده از پنل‌هایی آکوستیکی‌هم یکی دیگر از چیز‌هایی است که باعث می‌شود هزینه ساخت استودیو متفاوت باشد.

شما می‌توانید این پنل‌ها را با توجه به محیط استودیوی خود و یا جایی که می‌خواهید به ضبط و یا میکس بپردازید خریداری کنید و محیط استودیوی خود را آکوستیک کنید.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که با ساخت پنل‌های چوبی، استفاده از پارچه و همچنین پشم سنگ، پنل‌های آکوستیکی خود را تولید کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

اما بیاید در این قسمت در مورد تجهیزاتی صحبت کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید به ضبط موسیقی و یا میکس بهتر آهنگ‌های خود بپردازید.


چه تجهیزاتی برای ساخت یک استودیو خانگی نیاز است؟

یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که برای ساخت یک استودیوی ضبط و یا یک استودیو خانگی تهیه کنید، میکروفون و یک استند برای آن است. به طور کلی، در بازار، میکروفون‌ها به دو شکل داینامیک و کاندنسر تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها صدای متفاوتی دارند. نکته ای که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید این است که برای ضبط چه منبع صدایی به یک میکروفون نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید با استفاده از میکروفون خود به ضبط وکال بپردازید، بهترین گزینه برای شما خرید یک میکروفون کاندنسر است. حتی می‌توانید از این میکروفون‌ها برای ضبط ساز‌هایی همانند گیتار‌های آکوستیک نیز استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید با میکروفون خود به ضبط ساز‌هایی همانند پرکاشن و یا ساز‌های زهی بپردازید، می‌توانید یک میکروفون داینامیک تهیه کنید.

در بسیاری از استودیو‌های مطرح و بزرگ، بسیاری از افراد از میکروفون‌های متعددی برای ضبط صدا‌های مختلف استفاده می‌کنند اما به عنوان کسی که می‌خواهد اولین استودیوی خود را بسازد، خرید یک میکروفون می‌تواند کار شما را به بهترین شکل ممکن راه بیاندازد.

کامپیوتر، کارت صدا و نرم افزار میزبان

کامپیوتر، کارت صدا و نرم افزار میزبان

قلب هر استودیویی، یک کامپیوتر حرفه ای و یک کارت صدا می‌باشد که با استفاده از آن‌ها بتوانید صدا‌های مختلف را ضبط کرده و با استفاده از نرم افزار‌های مختلف به ادیت و یا میکس صدا‌های خود بپردازید.

ممکن است بسیاری از افراد به شما بگویند که از تبلت‌ها نیز می‌توانید برای ضبط صدا استفاده کنید اما ما به شدت با این مخالفیم! برای این که بتوانید صدایی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید، باید از ابزاری استفاده کنید که حرفه‌ای‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر به تازگی لپ تاپ و یا کامپیوتر جدیدی خریداری کرده‌اید، می‌توانید بدون نگرانی به نصب نرم افزار‌های مختلف بپردازید. در غیر این صورت، پیشنهاد ما به شما خرید یک سیستم کامپیوتری جدید است.

اگر می‌خواهید کامپیوتر جدید خود را بخرید، در نظر داشته باشید که برای استودیو مهم‌ترین قسمت‌های یک سیستم کامپیوتری، پردازنده، رم و حافظه آن است.

کارت صدا یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزاتی است که باید خریداری کنید. کارت صدا‌های مختلفی در بازار وجود دارند و اتصالات مشهور نیز اتصالات Thunderbolt و USB می‌باشند. به این ترتیب، بهتر است تا با توجه به پشتیبانی اتصالات سیستم کامپیوتری خود اقدام به خرید کارت صدا کنید.

همچنین تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز در کارت صدا‌ها نکته ای بسیار مهم به شمار می‌رود. هنگام خرید در نظر داشته باشید که به طور همزمان، چند میکروفون را به طور همزمان می‌خواهید ضبط کنید.

بیشتر کارت صدا‌ها، یک نرم افزار میزبان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند که برای شروع ضبط و میکس کار شما را به راحتی راه می اندازند. اما اگر می‌خواهید از نرم افزار میزبان دیگری استفاده کنید، باید برای خرید آن هزینه ای جداگانه در نظر بگیرید.

هدفون ها و اسپیکر ها

هدفون ها و اسپیکر ها

مانیتور کردن صدا، دیگر نکته ای است که باید در استودیو به آن توجه داشته باشید. برای این کار می‌توانید از اسپیکر‌های مانیتورینگ و یا هدفون‌های استودیویی استفاده کنید.

هدفون‌ها، یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای ضبط به شمار می‌روند و از هدفون ها برای ضبط وکال نیز می‌توانید بهره ببرید.

برای خرید اسپیکر نیز در نظر داشته باشید که خرید اسپیکر، باید در کنار اکوستیک کردن فضای میکس صورت بگیرد در غیر این صورت بسیاری از فرکانس‌ها را به اشتباه می‌شنوید و میکس هایتان بسیار متفاوت صدا می‌دهد.

میدی کیبورد/کنترلر

هنگامی که صحبت از ساخت موسیقی، ایجاد بیت و آزمایش می‌شود، داشتن یک کنترلر کیبورد MIDI یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید خریداری کنید. با این گفته، پیدا کردن کنترلر MIDI مناسب برای مبتدیان می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا اغلب در مورد آنچه نیاز دارید گیج می‌شوید.

نظر ما این است که مبتدیان به هیچ چیز عجیب و غریب نیاز ندارند، با این حال، آن‌ها همچنین به چیزی نیاز دارند که کاربردی باشد و استفاده از آن چالش برانگیز نباشد.

مقاله پیشنهادی: ارزان ترین میکروفون های استودیویی

سخن پایانی

با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله گفته شد، می‌توانید یک استودیوی خانگی برای خود بسازید. هزینه این تجهیزات نیز کاملا به شما و انتظارتان از کیفیت آن‌ها باز می‌گردد زیرا تمامی این تجهیزات در بازار دارای مدل‌های ارزان قیمت و گران قیمت می‌باشند و شما می‌توانید برای ساخت یک استودیوی خانگی با مشاوران سازکالا تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *