×

بیوگرافی آرتور روپرت نیو (۱۹۲۶-۲۰۲۱)

آرتور روپرت نیو (۳۱ ژوئیه ۱۹۲۶ – ۱۲ فوریه ۲۰۲۱) یک مهندس الکترونیک و کارآفرین انگلیسی-آمریکایی بود که یک طراح پیشگام تجهیزات ضبط صدای حرفه ای بود. او تجهیزات ضبط آنالوگ و میکس صدایی را طراحی کرد که مورد توجه نوازندگان حرفه ای و تکنسین های ضبط بود.

برخی از مشتریان او گروه های موسیقی The Beatles، Aerosmith  و Nirvana و استودیوهای ضبط Sound City Studios و Abbey Road Studios بودند. شرکت هایی که او با آن‌ها مرتبط بود عبارتند از Neve Electronics، Focusrite، AMS Neve  و  Rupert Neve Designs. او در سال ۱۹۹۷ جایزه گرمی فنی را برای یک عمر دستاوردهای هنری دریافت کرد.

نوجوانی آرتور روپرت نیو

آرتور روپرت نیو در ۳۱ ژوئیه ۱۹۲۶ در نیوتن ابوت، انگلستان به دنیا آمد. او بیشتر دوران کودکی خود را در بوئنوس آیرس، آرژانتین گذراند، جایی که پدرش در انجمن انجیل بریتانیایی و خارجی یک مبلغ دینی بود. او شروع به طراحی تقویت کننده های صوتی و گیرنده های رادیویی از سن ۱۳ سالگی کرد.

شروع جنگ جهانی دوم تقاضا برای رادیو را افزایش داد و Neve شروع به تعمیر و فروش رادیو کرد. در سن ۱۷ سالگی، او در جنگ جهانی دوم خدمت کرد، و یکی از اعضای سپاه سلطنتی سیگنال‌های ارتش بود.

شروع به کار حرفه ای

نیو پس از جنگ کار خود را به عنوان طراح سیستم‌های اعلان عمومی آغاز کرد و سخنرانان و خوانندگان را بر روی دیسک های قدیمی ضبط کرد، از جمله اجرا ضبط سخنرانی‌های نخست وزیر وینستون چرچیل در دهه ۱۹۴۰ و توزیع ضبط‌های آن در ایستگاه های رادیویی.

او در افتتاحیه کلیسای سنت اندرو، پلیموت، پس از بازسازی پس از تخریب در حمله رعد آسا نازی‌ها، سیستم‌های نطق‌های عمومی ملکه الیزابت را ارائه کرد.

نوجوانی آرتور روپرت نیو

نیو در دهه ۱۹۵۰ با Rediffusion، روی سیستم های تلویزیون کابلی اولیه کار کرد. Neve شرکت را ترک کرد و CQ Audio را که یک شرکت متخصص در تولید سیستم‌های بلندگوی hifi بود، تأسیس کرد.

در سال ۱۹۶۱، او Neve Electronics را تشکیل داد و شروع به طراحی و ساخت کنسول‌های میکس برای استودیوهای ضبط کرد. او با طراحی و ساخت یک کنسول میکس برای آهنگساز دزموند لزلی، از قلعه لزلی، ایرلند، جایی که میز اصلی هنوز در آن قرار دارد، شروع به کار کرد.

او یک کنسول میکس مبتنی بر ترانزیستور با یک اکولایزر برای استودیوی ضبط فیلیپس در لندن در سال ۱۹۶۴ ساخت. یکی از مشتریان او در این دوره گروه بیتلز و تهیه کننده آن‌ها جورج مارتین بود.

او شرکت خود Neve Electronics را فروخت و با Amtek Systems مستقر در منچستر در سال ۱۹۷۵ کار کرد. در طول دهه ۱۹۷۰، او یک برنامه آموزشی برای مبلغان دینی برای استفاده از تجهیزات پخش رادیویی طراحی کرد.

Neve روی پری امپ‌های میکروفون، اکولایزرها، کمپرسورها و کنسول‌های میکس با فرمت بزرگ اولیه کار کرد. بسیاری از محصولات او که مدت‌ها متوقف شده بود، تجهیزات کلاسیک در نظر گرفته می‌شوند و حرفه‌ای‌ها در صنعت ضبط به دنبال آن هستند.

این باعث شده است که چندین شرکت محصولاتی را منتشر کنند که کپی یا کلون Neve هستند. او اغلب برای طراحی کنسول ضبط مدرن اعتبار دارد.

در سال ۱۹۸۹، او به تالار مشاهیر میکس معرفی شد، و در سال ۱۹۹۷ او سومین فردی بود که جایزه گرمی فنی را برای یک عمر دستاورد دریافت کرد.

در یک نظرسنجی که در سال ۱۹۹۹ توسط مجله Studio Sound انجام شد، او توسط همتایان خود به عنوان شخصیت صوتی شماره یک قرن بیستم انتخاب شد. دیو گرول با نیو برای مستند شهر صدا در سال ۲۰۱۳، مستندی درباره استودیوی ضبط به همین نام، مصاحبه کرد.

برخی از مشتریان او شامل گروه های موسیقی Aerosmith، Nirvana، در استودیوی ضبط Abbey Road Studios علاوه بر Sound City Studios بودند.

کمپانی هایی که با روپرت نیو مشارکت داشته اند

Neve and AMS Neve

اولین شرکت Neve تولید کننده کنسول‌های ضبط رده بالا در انگلستان بود.این شرکت در سال ۱۹۷۳ به گروه Bonochord فروخته شد و Rupert Neve در سال ۱۹۷۵ شرکت را ترک کرد.

گروه اصلی Neve در سال ۱۹۸۵ به زیمنس فروخته شد. سپس زیمنس Neve را با دیگر سازنده کنسول‌های صوتی بریتانیا AMS (Advanced Music Systems) ادغام کرد و AMS Neve را تشکیل داد. این شرکت بعداً به تام میسنر از دانشکده مهندسی صدا فروخته شد.

Neve and AMS Neve

شرکت Focusrite

Focusrite توسط Neve با همسرش Evelyn تاسیس شد. این شرکت اکولایزر، پردازنده و تقویت کننده تولید می کرد و تجهیزات ضبط رک، تجهیزات اکسترنال، پردازنده‌های داینامیک و اکولایزرها را می‌ساخت.

این شرکت در سال ۱۹۸۹ منحل شد. فیل دادریج، که یک شرکت جدید به نام Focusrite Audio Engineering Ltd را تأسیس کرد، دارایی‌‌های این شرکت را خریداری کرد.

Focusrite

شرکت ARN Consultants

Neve یک شرکت مشاوره ARN Consultants را با همسرش در سال ۱۹۷۵ در طی یک دوره قرارداد غیر رقابتی با Neve Electronics راه اندازی کرد. در سال ۱۹۸۹، این شرکت با Amek Systems در طراحی طیف وسیعی از تجهیزات و کنسول‌ها شریک شد.

مشاوران ARN همچنین به طراحی سیستم پیکاپ ES برای گیتارهای آکوستیک تیلور کمک کردند. روپرت همچنین پیش تقویت کننده K4 را برای تیلور طراحی کرد. مشاوران ARN همچنین جعبه مسترینگ ۲ کانالی به نام Masterpiece را برای صدای افسانه ای طراحی کردند.

شرکت Rupert Neve Designs

Neve در سال ۲۰۰۵ شرکت Rupert Neve Designs را برای عرضه انواع پری امپ‌های میکروفون، اکولایزرها، کمپرسورها و سایر تجهیزات ضبط تاسیس کرد. این شرکت با سری Portico خود وارد بازار استودیو پروژه شد، که میکس و ضبط اجزای مدولار را فعال می‌کرد و همچنین یک میکسر خطی به نام ۵۰۸۸ تولید می‌کند.

این شرکت برنده چندین جایزه TEC به خاطر نوآوری محصول خود شد.

شرکت Rupert Neve Designs

Neve در سال ۲۰۰۸ با sE Electronics همکاری کرد تا سری میکروفون های Rupert Neve Signature را طراحی کند. از آوریل ۲۰۱۵، سه مدل معرفی شد: میکروفون ریبون اکتیو RNR1، میکروفون کاندنسر با دیافراگم کوچک RN17 و میکروفون خازنی تیوب با دیافراگم بزرگ RNT.

زندگی شخصی

آرتور روپرت نیو تا زمان مرگش نزدیک به ۷۰ سال با همسرش Evelyn زندگی کرد. این زوج صاحب پنج فرزند شدند و در سال ۱۹۹۴ به ویمبرلی، تگزاس، ایالات متحده نقل مکان کردند و در سال ۲۰۰۲ شهروند ایالات متحده شدند.Neve  در ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ در ویمبرلی به دلیل ذات الریه و نارسایی قلبی درگذشت. او ۹۴ ساله بود.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *