×

Steve Vai

جادوگر نوازندگی گیتار ۶ سیم Steve Vai، بهمراه معلم همیشگی خود یعنی Joe Satriani ، استاندارد هایی برای گیتار راک در دهه ۸۰ تعیین کردند. وی متولد ژوئن سال ۱۹۶۰ در Carle Place ، نیویورک می باشد و از طریق برخی نوازندگان بنام یعنی Jimi Hendrix, Led Zeppelin و Alice Cooper در سن نوجوانی به نوازندگی علاقه مند شد. در دوره دبیرستان ، با نوازنده قدیمی Joe Satriani به تمرین پرداخت. وی در چندین گروه محلی نواخته و در سن ۱۸ سالگی مشغول به تحصیل در مدرسه موسیقی Berklee واقع در بوستون شد. Steve Vai در دوران دانشجویی، تکنیک های مختلفی از Frank Zappa را رونویسی کرد و حتی یک نسخه از این رونوسی ها را برای خود Zappa فرستاد. Zappa چنان تحت تاثیر این گیتاریست جوان قرار گرفته بود که پس از دیدار با Vai ، او را به عضویت گروه خود دعوت کرد.

 

جادوگر-نوازندگی-گیتار-6-سیم-Steve-Vai

 

رزومه هنری Steve Vai

پس از ورود به گروه Zappa ، وی در آلبوم هایی نظیر Rebellion and You Are What You Is سال ۱۹۸۱ ، Ship Arriving Too Late سال ۱۹۸۲ ، Man from Utopia سال ۱۹۸۴ بعلاوه Them or Us و Thing-Fish در سل ۱۹۸۴ به نوازندگی پرداخت. یکی از آلبوم های سولو این نوازنده، Thing-Fish در سال ۱۹۸۴ توسط خود Vai ضبط شد و شامل Flex-Able و Flex-Able Leftovers بود، هر دو استعداد نوازندگی و ترانه سرایی Steve Vai را نشان داد.

در اواسط دهه ۸۰ جایگزین Yngwie Malmsteen در گروه متال Alcatrazz شد، و در  آلبومی بنام Disturbing the Peace که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد بعنوان نوازنده نقش آفرینی کرد. در همان سال ، Vai در فیلم Crossroads نقش آفرینی کرد ، همچنین توسط دوستش و نوازنده بیس Billy Sheehan دعوت به تکنوازی با گروه David Lee Roth شد. Roth و این گروه ، آلبوم تکنوازی Eat ‘Em and Smile را در سال ۱۹۸۶ منتشر کردند و به این اجرا بعنوان یکی از بهترین اجراهای هارد راک این سال شناخته شد. Vai و Sheehan به دلیل استعداد بالایی که در نوازندگی داشتند، در مجله های گیتار مختلف، به افتخارات عالی دست یافتند.

 

رزومه هنری Steve Vai

 

دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰

Vai به تور های خود ادامه داد، و همراه با گروه خود و دوست خود Joe Satriani در سری تور های G3 شرکت کرد. David Lee Roth و بیسیست معروف Billy Sheehan نیز برای تور جهانی به Vai پیوستند. در سال ۱۹۹۰ ، آلبوم انفرادی Passion و Warfare را منتشر کرد. آهنگ Love of God در نظرسنجی خوانندگان از بین ۱۰۰ تکنوازی برتر گیتار در مجله Guitar World رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داد. در سال ۱۹۹۴ همراه با Ozzy Osbourne به ضبط و نویسندگی پرداخت.

تنها یک ترک به نام “My Little Man” در آلبوم Ozzmosis منتشر شد. علی رغم اینکه Vai این اهنگ را نوشت، در این آلبوم حضور پیدا نکرد. بخش های گیتار وی با نوازنده مشهور Zakk Wylde جابجا شد. اعضای گروه Vai در دهه ۱۹۹۰ شامل درامر Mike Mangini، گیتاریست Mike Keneally و بیسیست Philip Bynoe بود. در سال ۱۹۹۴ به خاطر اجرای فوق العاده اش در آهنگ Frank Zappa آلبوم Zappa’s Universe برنده جایزه گرمی شد.

 

Vai و تورهای جهانی

 

۲۰۰۰ به بعد

در جولای سال ۲۰۰۲، Steve Vaiهمراه با ارکستر Tokyo Metropolitan Symphony در سالن Suntory توکیو در اولین نمایش جهانی Ichiro Nodaira’s Fire Strings اجرا کرد. در سال ۲۰۰۴ ، تعدادی از آهنگسازی های او برای ارکستر، و همچنین تنظیم ارکستر قطعات ضبط شده قبلی را به عهده گرفت و در سری کنسرت های Aching Hunger کشور هلند به اجرا پرداخت. در سال ۲۰۰۳، درامر Jeremy Colson جایگزین درامر قبلی یعنی Virgil Donati شد. آخرین آلبوم Vai ، Sound Theories در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.  آخرین آلبوم ایگزین درامر قبلی یعنی هلند برای ارکستر، و همچنین  ر مختلف، افتخارات عالی

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *