×

Taylor Swift

اوایل زندگی تیلور سوئیفت، خواننده مشهور سبک پاپ و کانتری

بیوگرافی تیلور سوئیفت ( Taylor Swift ) : وی در همان سنین کودکی به موسیقی علاقه داشت، از نقش آفرینی در تئاتر کودک گرفته تا اولین نقش در حضور هزاران نفر به سرعت پیشرفت کرد. تیلور در سن ۱۱ سالگی آهنگ “The Star-Spangled Banner” را قبل از بازی بستکتبال Philadelphia 76ers اجرا کرد ، و در همان سال با گیتار خود شروع به نوشتن آهنگ کرد. سوئیف با الهام گرفتن از هنرمندان سبک کانتری مانند Shania Twain و Dixie Chicks ، موارد لازم برای ساخت موسیقی مخصوص خود را پیدا کرد.

هنگامی که ۱۳ ساله بود، والدین وی مزرعه خود در Pennsylvania را فروختند تا به Hendersonville نقل مکان کنند. یک قرارداد با RCA Records به تیلور سوئیف اجازه داد تا با پیشکسوتان صنعت ضبط آشنا ششده و در سال ۲۰۰۴ وقتی ۱۴ سال داشت، قراردادی با Sony/ATV بعنوان ترانه سرا امضا کرد. وی در در منطقه Nashville آهنگ های بسیاری اجرا کرد و در همان اجرا مورد توجه Scott Borchetta قرار گرفت. Borchetta قرار دادی با سوئیف امضا کرد، و اولین تک آهنگ خود به نام “Tim McGraw” را در تابستان سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.

خواننده مشهور سبک پاپ و کانتری

اولین آلبوم و آلبوم Fearless تیلور سوئیفت ( Taylor Swift )

آهنگ وی در سال ۲۰۰۶ موفقیت زود هنگامی بدست آورد و هشت ماه در جدول بیلبورد تک آهنگ های سبک کانتری باقی ماند. در سن ۱۶ سالگی با اولین آلبوم خود به تور رفت. تیلور سوئیفت در سال ۲۰۰۷ بالغ بر یک میلیون نسخه در ایالات متحده فروخت و سوئیفت با برنامه ریزی دقیق برای تور خود را ادامه داد.

در ماه نوامبر سوئیفت جایزه The Horizon، بهترین هنرمند جدید از انجمن موسیقی کشور یا همان CMA را دریافت کرد و بعنوان مشهورترین ستاره جوان موسیقی کشور ظاهر شد. در آلبوم دوم سوئیفت بنام Fearless در سال ۲۰۰۸ ، وی سبک متفاوتی از موسیقی پاپ را بدون فاصله گرفتن از سبک کانتری نشان داد. با فروشی بالغ بر نیم میلیون نسخه در هفته اول ، این آلبوم در جدول Billboard 200 رتبه یک را بدست آورد.

اولین آلبوم و آلبوم Fearless تیلور سویفت

اتفاقات بین سوئیفت و  Kanye West ( رپر ) در VMAs ، Red و ۱۹۸۹

در سال ۲۰۰۹ سوئیفت اولین تور خود را به عنوان یک headliner شروع کرد. در همان سال سوئیفت جایزه های مختلفی را دریافت کرد. آلبوم Fearless بعنوان آلبوم سال از طرف آکادمی موسیقی کانتری ( Academy of Country Music ) شناخته شد و در ماه سپتامبر جایزه بهترین ویدیو موزیک را برای آهنگ “You Belong with Me” دریافت کرد. در طی سخنرانی سوئیفت در VMA، Kanye West خواننده سبک رپ سخنرانی او را لغو کرد، این خواننده اعتقاد داشت که این جایزه باید به Beyoncé می رسید.

بعدتر در این برنامه وقتی Beyoncéجایزه بهترین ویدیو سال را دریافت کرد، وی از سوئیفت دعوت کرد تا روی استیج رفته و سخنرانی خود را تمام کند، حرکتی که مورد استقبال هر دو آن ها قرار گرفت. در برنامه جوایز CMA که در نوامبر برگذار شد، سوئیفت در هر ۴ گروهی که نامرد دریافت جایزه شده بود، برنده شد و وی بعنوان جوانترین برنده جایزه و همچنین بعنوان اولین سولو آرتیست نیز برگزیده شد. در همان سال در فیلمی بنام Valentine’s Day که یک فیلم کمدی-رومانتیک ظاهر شد و بعنوان سخنگوی جدید لوازم آرایشی CoverGirl انتخاب شد.

این سوپر استار در مصاحبه های خود از بحث در رابطه با زندگی شخصی اش خودداری می کند. سومین آلبوم او در سال ۲۰۱۰ ، پر از کنایه در رابطه با روابط عاشقانه اش با John Mayer، Joe Jonas و هنرپیشه سریال Twilight یعنی Taylor Lautner بود. سوئیفت در سال ۲۰۱۱ جایزه CMA entertainer of the year را دریافت کرد و سال بعد برنده جایزه Grammys برای بهترین اجرای سولو در سبک کانتری و بهترین آهنگ کانتری بنام Mean شد.

سوئیفت پیش از انتشار مجموعه آهنگ های بعدی خود، آهنگ Red در سال ۲۰۱۲ ، با گویندگی در انیمیشن Dr. Seuss’ The Lorax حرفه بازیگری خود را ادامه داد. آهنگ Red در هفته اول در ایالات متحده چیزی بالغ بر ۱.۲ میلیون کپی فروخت، و این مقدار بالاترین رقم فروش هفتگی در ۱۰ سال گذشته بود. علاوه بر این، تک آهنگ اصلی او بنام “We Are Never Ever Getting Back Together ، باعث شد تا تیلور سوئیفت اولین موفقیت در رسیدن به رتبه یک جدول بیلبورد آهنگ های پاپ را بدست آورد.

اتفاقات بین سویفت و  Kanye West

آلبوم ها و جنجال های بعدی تیلور سوئیفت (Taylor Swift)

در سال ۲۰۱۶ اختلافات تیلور سوئیفت و Kanye West پس از انتشار تک آهنگ Famous از سر گرفته شد. این ترانه شامل متنی توهین آمیز در رابطه با تیلور سوئیفت بود. جنجال های سوئیفت همچنان ادامه داشت و وی در دادگاهی در سال ۲۰۱۷ شرکت کرد که در آنجا سوئیفت متهم به دروغگویی در هنگام عکس گرفتن با David Mueller و تخریب حرفه وی شده بود. در جلسه دادگاه، سوئیفت تبرعه شد. اندکی بعد از آن سویفت آهنگ محبوب Look What You Made Me Do را منتشر کرد و آلبوم Reputation او بعنوان پرفروشترین آلبوم  American LP در سال ۲۰۱۷ شناخته شد. در سال ۲۰۱۸، سوئیفت با استودیوی Republic Records و Universal Music Group قرارداد همکاری نوشت. وی در سال ۲۰۱۹ هفتمین آلبوم خود به نام Lover منتشر کرد.

آلبوم ها و جنجال های بعدی تیلور سویفت

آهنگ های جدید تیلور سوئیفت

تیلور سویفت نه یک بلکه دو آلبوم جدید در سال ۲۰۲۰ ارائه کرده است و این ملکه پاپ همچنان رو به جلو و پیشرفت حرکت می کند. پس از موفقیت آلبوم های  “folklore” و “evermore” سال گذشته، این خواننده با انتشار آلبوم Fearless که یک نسخه از آن در سال ۲۰۰۸ ضبط شده بود، بار دیگر انتظارات هواداران خود را برآورده کرد.

این آلبوم اولین پروژه سوئیفت بود که ۶ آلبوم خود را دوباره ضبط کرد و کنترل بهتری رو موسیقی خود پیدا کرد. طبق ثبت بیلبورد، سوئیفت رسما تایید کرد که در نوامبر ۲۰۲۰ موسیقی خود دوباره ضبط کرده است.  خوشبختانه، آهنگ های جدید بیشتری از تیلور سوئیفت در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

آهنگ You All Over Me مقدمه ای بر نوستالژی آلبوم  ‘Fearless’

به عنوان اولین آهنگی که تیلور سوئیفت منتشر کرد، شکی نیست که You All Over Me یکی از بهترین آهنگ هایی بود که امسال از این خواننده شنیده ایم. NME با اشاره به این موضوع که خاوننده سبک کانتری بعنوان صدای بک ووکال، یک تصنیف زیبا به این آهنگ بخشیده است.

آهنگ ‘Mr. Perfectly Fine’ یک آهنگ اعتیادآور از تیلور سوئیفت

یکی از اعتیادآورترین آهنگ های تیلور سوئیفت ، Mr. Perfectly Fine می باشد. مووضع این آهنگ در رابطه با یک جدایی دردناک است که لیریک آن “Hello, Mr. casually cruel / Mr. everything revolves around you / I’ve been Miss misery since your goodbye / And you’re Mr. perfectly fine” می باشد.  این آهنگ هیاهوی زیادی ایجاد کرد.

یکی دیگر از آهنگ های جذاب “Don’t You” می باشد یک سناریوی عاشقانه دارد، لیریک این آهنگ دلخراش : “Don’t you smile at me and ask me how I’ve been / Don’t you say you’ve missed me if you don’t want me again / You don’t know how much I feel I love you still” است.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “Taylor Swift
  • بهمن ۱۵, ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۴ ب٫ظ

    Ilove you tylor😘🌺💘

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *