×

آهنگسازان از چه تجهیزاتی برای کار با خواننده استفاده می کنند؟

آیا به خوانندگی علاقه دارید؟ یا علاقه مند به کار در زمینه ی آهنگسازی هستید؟ برای انجام این کار تجهیزات مهمی وجود دارد و هر آهنگسازی نیاز دارد تا بهترین صدابرداری را از وکال مورد نظر خود انجام دهد. در این مقاله به اینکه آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند پرداخته ایم.

برخی از این تجهیزات عبارتند از: یک میکروفون خوب، پایه میکروفون، نرم افزار صدابرداری، یک محل ایزوله برای ضبط صدا و دیگر تجهیزات جانبی که صدای خواننده را بهبود می‌بخشند.

میکروفون ها

میکروفون، یک ابزار اساسی از هر استودیو ضبط صدا می‌باشد که هر آهنگسازی نیاز دارد، نحوه کار با آن را بداند. انواع اصلی میکروفون عبارت است از: کاندنسر، داینامیک، یو اس بی و ریبون. هر کدام از این میکروفون‌ها می‌توانند استفاده متفاوت و همچنین صدای مختص خود را داشته باشند.

میکروفون های کاندنسر

یک میکروفون کاندنسر می‌تواند رنج فرکانس بزرگی را ثبت کند و این قابلیت را دارد که تمامی طیف صوتی را بازسازی نماید. این نوع خروجی صدای بلندتری دارد و ممکن است به صداهای بلند حساسیت زیاد نشان دهد.

دو نوع میکروفون کاندنسر وجود دارد: میکروفون‌های با دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک.

مدل دیافراگم بزرگ،صدای عمیقی را ارائه می‌دهد و در مقابل دیافراگم کوچک، رنج فرکانسی بیشتر و پاسخ ترنزینت بهتری دارد.

میکروفون های کاندنسر

میکروفون های داینامیک

میکروفون‌های داینامیک، از لحاظ فیزیکی دارای بدنه مستحکم‌تری نسبت به میکروفون‌های کاندنسر هستند و به عنوان مثال در مقابل رطوبت مقاوم می‌باشند.

شما میتوانید از میکروفون‌های داینامیک برای زمانی که در حال حرکت هستید، بدون استفاده از منبع برق، از آن استفاده کنید.

به هر شکل، کیفیت صوتی این نوع میکروفون از کاندنسر پایین‌تر است و این موضوع در ضبط فرکانس‌های بالا بیشتر خود را نمایان می‌کند.

میکروفن داینامیک

میکروفون های یو اس بی

میکروفون Universal Serial Bus (USB) به جرئت به یکی از اجزای اصلی هر استودیو ضبط صدای حرفه‌ای تبدیل شده اند. این نوع میکروفون قابلیت این را دارد که صدا را درون خود پردازش و دیجیتایز کند (بر خلاف دیگر میکروفون‌ها که به تبدیل کننده آنالوگ به دیجیتال نیاز دارند).

یک میکروفون یو اس بی همچنین کنترل‌هایی بر روی خود دارد که می‌توانید توسط آن گین وارد شده به میکروفون را تعیین کنید. بسیاری از مدل‌های با کیفیت بالا، همراه با پاپ فیلتر ارائه می‌شود که موجب می‌شود تا نویز ناخواسته المان‌های مختلف اطراف میکروفون بیشتر حذف شود و در صدای ضبط شده شما قرار نگیرد.

به اضافه این موضوع، بیشتر میکروفون‌های یو اس بی دارای قابلیت “Plug And Play” است و به این معناست که شما می‌توانید بلافاصله بعد از اتصال به کامپیوتر یا کنسول میکس، از آن استفاده نمایید.

میکروفون های یو اس بی

در ادامه مقاله آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند با ما همراه باشید.

میکروفون ریبون

میکروفون‌های ریبون در استودیوهای صدابرداری و معمولا در کنار میکروفون‌های کاندنسر استفاده می‌شوند. آن‌ها صداهای گرم‌تری را ارائه می‌دهند و لزوما زمانی که ضبط صدا به ظرافت بیشتری نیاز دارد استفاده می‌شوند.

میکروفون ریبون

نرم افزار صدا برداری

آهنگسازان از انواع مختلف نرم افزار در پروسه ساخت موسیقی استفاده می‌کنند. این نرم افزارها شامل: تدوین، صدابرداری، میکس و مستر می‌باشند. برای خواننده‌ها، یک آهنگساز از نرم افزاری مانند Melodyne استفاده می‌کند. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که نت‌های صدا را تصحیح کنید و یک صدا را در شکل‌های مختلفی تدوین نمایید.

Auto-Tune

Autotune یک نرم افزار است که نت‌ها را به صورت خودکار تصحیح می‌نماید. مهندسین صدا از این نرم افزار در اجراهای زنده به صورت جزئی بهره می‌برند تا صدا واضح و در گام باشد. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک افکت مشخص برای ساختن صداهای کامپیوتری استفاد نمود. Autotune اشتباهات کوچک در لاین وکال را تصحیح می‌نماید و همچنین می‌تواند یک افکت خاص را روی صدای شما ایجاد نماید.

Auto-Tune

اتاق ایزوله صوتی

اگر افرادی در اتاق ضبط، در حال صحبت باشند و بیرون ساختمان هم پر از الودگی صوتی باشد، اتاق صدابرداری شما می‌تواند بسیار پر سر و صدا باشد. برای سکوت لازم، هنگام ضبط صدای خواننده، وی به صورت معمول باید به یک اتاق ایزوله شده از لحاظ صوتی دسترسی داشته باشد. اگر یک آهنگساز اتاق مناسب این کار را ندارد می‌تواند از چسب درز گیر پنجره، عایق‌های دیواری مناسب و همچنین وسایل دیگری برای پایین آوردن حجم فشار صوتی داخل اتاق استفاده نماید.

آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند

تجهیزات جانبی آهنگسازان

پاپ فیلتر

زمانی که خواننده پشت میکروفون می‌رود، فشار هوای زیادی را به سمت میکروفون وارد می‌کند. پاپ فیلتر کمک می‌کند که حرکت هوا به سمت میکروفون کاهش یابد و صداهای “پاپ” که در فرکانس‌های پایین ایجاد می‌شود را از بین می‌برد.

آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند

هدفون مانیتورینگ

زمانی که یک وکالیست در حال ضبط می‌باشد، آهنگسازان معمولا از یک هدفون مانیتورینگ استفاده می‌کنند که باعث می‌شود صدای دقیق و همزمان را روی گوش‌های خود داشته باشند. علاوه بر این، این نوع هدفون می‌تواند صدای خواننده را از آهنگ جدا کند. همچنین این میکروفون با میزان پایین خارج شدن صدا از محفظه اش، موجب می‌شود هنگام ضبط صدای آهنگ در حال اجرا، در وکال ضبط نشود.

هدفون مانیتورینگ

پردازش افکت روی وکال

پردازشگرهای مختلفی وجود دارد که برای جذاب کردن وکال از آن‌ها استفاده می‌شود. افکت‌هایی مانند ریورب، می‌تواند موجب جلوه یافتن صدای خواننده مانند یک مکان اکوستیک دیگر باشد.

آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند

افکت‌های سچوریشن و دیستورشن موجب می‌شود که صدا جذاب و یا خشن‌تر شود. پیشنهاد می‌‍کنیم که از راهنمای خرید میکروفون استفاده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازتان داشته باشید.

سخن نهایی

همه خوانندگان و آهنگسازان در زمینه صدا به کمک آیتم‌های مختلف نیاز دارند تا آهنگ‌ها و آوازی خوب به سمع نظر مخاطب برسند و به خوانندگان کمک کنند تا آواز خود را هماهنگ کنند. در این مقاله به اینکه آهنگسازان از چه تجهیزاتی استفاده می کنند پرداختیم. چه یک خواننده مبتدی یا پیشرفته باشید، میکروفون‌ها، نرم‌افزارها و لوازم جانبی مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بهترین آواز را بخوانید.

برای خرید تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *