×

نکات موثر برای استفاده از سینتی سایزر ها

سینتی سایزرها یکی از موثرترین و پر کاربردترین سازها و وی اس تی‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جلوه‌های بسیار خاصی را به آهنگ‌های خود ببخشید. با استفاده از سینتی سایزر ها قادر خواهید بود تا صداهای بسیار فوق‌العاده‌ای را تولید کنید که آهنگتان را بسیار جذاب‌تر خواهند کرد.

بسیاری از افراد با استفاده از سینتی سایزرها به صداسازی می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا با سینت به تولید صداهای بسیار منحصر به فرد بپردازند. می‌توانید از این محصولات برای تولید سمپل‌ها نیز استفاده کنید و با صداسازی تک تک المان‌های آهنگ خود، صدای بسیار فوق‌العاده‌ای را دریافت کنید.

اما کار کردن با این محصولات گاهی بسیار سخت می‌شود. در این مقاله قصد داریم هشت نکته را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین و بیشترین استفاده را از سینتی سایزرهای خود ببرید.

 استفاده از سینتی سایزر

 از سینتی سایزر ها به جای افکت استفاده کنید

سینتی سایزرها می‌توانند صداهای بسیار جالبی به آهنگ‌های شما اضافه کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجربه جدیدی برای شنوندگان خود ایجاد کنید. اما یکی از نکاتی که می‌توانید با استفاده از آن، آهنگ‌های خود را جذاب‌تر کنید، این است که از سینتی سایزرها به عنوان یک افکت در آهنگ‌های خود استفاده کنید. می‌توانید از پارامترهای مختلفی استفاده کنید و یا با استفاده از فیلترهای سینتی سایزر، به تولید صداهای جدید بپردازید.

 استفاده از سینتی سایزر

 صدا های تازه ای را با استفاده از سینتی سایزر ها تولید کنید

درست است که بسیاری از صداها را می‌توانید با استفاده از سمپل‌ها و یا پکیج‌های مختلف به دست بیاورید، اما یکی از مسائلی که ممکن است با آن برخورد کنید این است که نتوانید صدایی مناسب آهنگتان را پیدا کنید. در این مواقع، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با استفاده از  سینتی سایزر ها به صداسازی بپردازید. بسیاری از سینتی سایزرها این قابلیت را به شما می‌دهند تا با ترکیب و تغییر پارامترهای مختلف، به سرعت به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

خرید-volcadrum

سینتی سایزر خود را بسازید!

می‌توانید با استفاده از سینتی سایزر های مختلف به صداسازی و تولید صدا بپردازید، اما در بسیاری از مواقع، می‌توانید با استفاده از سمپل‌ها و یا Waveform هایی که در اختیار دارید، یک سینتی سایزر تولید کنید. با استفاده از سمپلرهایی نظیر Kontakt و Helion، می‌توانید به آسانی یک سینتی سایزر تولید کرده و با استفاده از سمپل‌هایی که در اختیار دارید، سینتی سایزر مخصوص خود را تولید کنید و با استفاده از آن، به تولید صداهای منحصر به فرد بپردازید.

مطالب پیشنهادی : معرفی بهترین سینت سایزرها برای افراد مبتدی

خرید-volcabass

 با استفاده از فرکانس ها، صدا های مورد علاقه خود را شبیه سازی کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید با استفاده از سینتی سایزر ها انجام دهید این است که می‌توانید فرکانس‌های یک ساز الکتریک و یا آکوستیک را در نظر بگیرید. سپس با استفاده از صدایی که شباهت بسیار زیادی به صدای ساز اصلی دارد، صدای آن را به شکل دلخواه تغییر دهید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با استفاده از پارامترهای سینتی سایزر خود، صدای آن را به شکل دلخواه تغییر داده و صدایی منحصر به فرد را تولید کنید.

خرید-volcanubass

 از سمپل ها استفاده کنید

کمی پیش تر گفتیم که می‌توانید با استفاده از سینتی سایزر ها به تولید صدای مورد نظر خود بپردازید و صداهایی تولید کنید که مناسب آهنگ شما هستند. اما یکی از واقعیت‌هایی که وجود دارد این است که تولید صدا با استفاده از سینتی سایزر ها، کاری بسیار وقت گیر است و می‌توانید به جای آن، تنها با استفاده از سمپل‌های بسیار خوش صدا به همان نتیجه دست پیدا کنید. پس بهتر است گاهی اوقات به جای صدای ساز، با استفاده از سینتی سایزر ها، از سمپل‌ها استفاده کنید.

 استفاده از سینتی سایزر

 پارامتر های مختلف سینتی سایزر ها را بشناسید

یکی از نکاتی که باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی به تولید موسیقی بپردازید این است که تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنید را کامل بشناسید. در این صورت، می‌توانید به راحتی به تولید صداها بپردازید و سریع تر به  نتیجه مورد نظر برسید. این موضوع در سینتی سایزر ها نیز صدق می‌کند و می‌توانید با استفاده از شناخت کامل پارامترهای آن، صداهای مورد نظر خود را سریع تر از گذشته تولید کنید.

خرید-minilogue-xd

 بیشتر از سینتی سایزرها استفاده کنید

هنگامی که از سینتی سایزر های زیادی استفاده می‌کنید، این امر باعث شلوغ شدن آهنگتان می‌شود و همچنین میکس این صداها نیز کار بسیار دشواری خواهد بود. بهتر است اگر به دنبال صدایی هستید، سعی کنید توانایی کار با سینت سایزر های مختلف اعم از درام ماشین، سمپلر، شبیه ساز ها و موارد بسیار دیگر را ارتقا دهید و صدایی مشابه با صدای سازهای آکوستیک و همچنین صداهای ابداعی داشته باشید.

برخی از بهترین نرم افزار های سینت

Arturia iMini (iOS)

این نرم افزار و شبیه سازی Minimoog کلاسیک صداسازی فوق‌العاده ای را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. این نرم افزار همراه با یک پنل کاربری راحت، برنامه‌های مختلفی را فراهم می‌‍کند. این برنامه با تنوع زیادی از پریست‌های مختلف و امکان برنامه نویسی و نوشتن برنامه‌های مختلف یک نرم افزار کاربردی است. شما می‌توانید با استفاده از X/Y به صورت Real Time ( زمان واقعی )، پارامترها را تغییر دهید و علاوه بر آن از افکت‌های کروس و دیلی نیز استفاده کنید.

Arturia iMini (iOS)

Beepstreet Sunrizer (iOS)

این نرم افزار از شکل موج‌های SuperSaw، و ترکیب آن‌ها با اوسیلاتورهای آنالوگ استفاده کرده و با بارگذاری ماژولیشن و فیلترینگ، صدای مد نظر شما را می‌سازد. به گفته نوازندگانی که از سینت سایزر Roland JP-8000 استفاده کرده اند، این نرم افزار یک برنامه کاربردی و مهیج است.

Beepstreet Sunrizer (iOS)

Jasuto (iOS & Android)

نکته جالب این است که با استفاده از برنامه‌های Jasuto و Reactable که برای پلتفرم‌های iOS و Android عرضه شده‌اند، می‌توانید دو سینت ماژولار را در اختیار داشته باشید که قادر خواهید بود ماژول‌های خود را drag and link کنید تا صداها و سکوئنس‌های مختلفی بسازید. نرم افزار Jasuto همراه با ۷۵ node بعلاوه ۲۰۰ نمونه ارائه می‌شود.

Jasuto (iOS & Android)

Moog Music Animoog (iOS and Blackberry)

کمپانی Moog که سینت سایزر های سخت افزاری فوق‌العاده‌ای طراحی می‌کند، با این نرم افزار شبیه سازی سینت جان تازه ای گرفته است. Animoog توسط کمپانی Anistropic Synthesis Engine طراحی شده و هدف آن حرکت دادن فاصله X/Y به منظور morph بین صداهای کلاسیک است.

 استفاده از سینتی سایزر

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *