×

چگونه استعداد موسیقی کودک خود را کشف کنیم؟  

نکاتی برای کشف استعداد موسیقی

کشف استعداد موسیقی فرزندتان و یادگرفتن نوع برخورد و اقدامات لازم در رابطه با استعداد موسیقی وی دارای اهمیتی زیادی میباشد و در عین حال دشوار است. روشها و راه حل های مختلفی وجود دارد که می تواند در تحقق استعداد موسیقی کودک به شما کمک کند. هر کودکی درک و اخلاقیات متنوعی دارند ، بنابراین آزمایش توانایی های آنها و تحقق علایقشان به شما نیازمند است تا راههای مختلفی را بررسی و انتخاب کنید. برای شروع اولین اقدام باید این باشد که کودک خود را در معرض موسیقی قرار دهید تا آنها را برای یادگیری و تمرین انگیزه بخشد. در این مسیر به افزایش شور و شوق کودک کمک کنید و بستر مناسبی برای بروز استعداد موسیقی کودک خود ایجاد کنید ، سپس راه هایی برای بهبود این مهارت ها انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در کشف استعداد موسیقی کودک کمک می کند:

آموزش-پیانو-کودکان

۱- شنیدن و دیدن اجرای موسیقی از نزدیک:

اگر می خواهید موسیقی را به جایگاهی مهم در زندگی کودک خود تبدیل کنید ، به کودک خود توجه نزدیک داشته باشید و به دنبال لحظه هایی باشید که هیجان خود را بروز میدهند چرا که توجه شما برای آنها مهم است و به آنها انگیزه میدهد. هر کودکی با محرکهای عصبی متولد می شود که در ذهن ناخودآگاه خود باقی می مانند. وقتی در معرض موسیقی قرار می گیرید ، می توانید لحظاتی را پیدا کنید که انرژی انگیزشی آزاد می شود. به دنبال آن جرقه باشید تا ایده ای از علاقه موسیقی او به دست بیاورید.

۲- انتخاب یک ساز:

با وجود انواع مختلف آلات موسیقی که در دسترس است ، اغلب درک این که کودک شما دوست دارد کدام ساز را بیاموزد دشوار است. آنها را در معرض انواع مختلف ساز قرار دهید تا بتوانند تصمیم بگیرند کدام یک را بیشتر دوست دارند. یکی از سازهای رایج در بین کودکان پیانو است. دیده می شود که کئکان در سنین پایینی پیانو یاد می گیرند. تئوری موسیقی و نمادها را می توان به راحتی در مورد این ساز آموخت. ساز محبوب دیگر ویولن است. کودک شما ممکن است عاشق یک ساز باشد و طی چند روز یا چند هفته بعد از آن صرف نظر کند. این طبیعی است ، به هیچ وجه تلاش اضافی نکنید و اجازه دهید کودک شما ابزارهای مختلفی را امتحان کند و با آنها آشنا شود.

۳- ساز مورد نظر را تهیه کنید :

هنگامی که کودک شما تصمیم خود را گرفت که کدام ساز را می خواهد یاد بگیرد و بازی کند ، می توانید آن ساز را تهیه کنید. بهتر است به جای خرید یک ساز جدید نسبتاً گران قیمت ، یک ساز ارزان قیمت و مبتدی بخرید. اگر مطمئن نیستید که فرزند شما با این ساز همچنان ادامه خواهد داد ، میتوانید او را در یک بازه زمانی با بردن به آموزشگاه موسیقی یا قرض گرفتن آن ساز آزمایش کنید ، اگر همچنان عاشق آن ساز بود میتوانید برایش تهیه کنید.

آموزش-گیتار-کودکان

۴- گزینه های واقعی و جدی را به کودک خود ارائه دهید:

هنگامی که متوجه شدید کودک شما برای موسیقی اهمیت قائل است ، باید انتخاب های واقعی را انجام دهید که به آنها در پیشرفت و بهبود مهارت های موسیقی کمک می کند. شما می توانید آنها را وارد درس های موسیقی کنید و به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند که آیا واقعاً دوست دارند با ساز مورد نظر خود ادامه دهند یا دوست دارند سازشان را تغییر دهند! به عنوان مثال ، می توانید فرزند خود را برای یک دوره پیانو ۶ ماهه ثبت نام کنید و ببینید بعد از ۶ ماه هنوز علاقه وجود دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما می داند این چیزی نیست که برای همیشه به اجبار باید به آن ادامه دهد. اگر دوست ندارد پیانو یا سازهای دیگری را برای این منظور بنوازد ، امکان تغییر گزینه خود را دارد.

۵- انگیزه دادن و فراهم سازی محیطی برای تمرین:

وقتی آنها برای کلاس موسیقی ثبت نام کرده اند ، بهترین راه این است که به آنها اجازه تمرین دهید تا بتوانند با گروه خود پیشرفت کرده و بهتر شوند. آنها را تشویق کنید که حداقل ۳۰ دقیقه در روز تمرین کنند. اگرچه شما نمی توانید بچه ها را مجبور به انجام کنید. به آنها بگویید که تمرین اهمیت زیادی دارد و به آنها انگیزه دهید تا تبدیل به یک نوازنده فوق العاده شوند و برای آینده در صنعت موسیقی رقابتی ، ایستادگی کنند.

۶- تشویق برای تقلید:

همانطور که کودک شما به یک نوع خاص از موسیقی یا ساز عشق می ورزد یا اگر آنها عاشق یک هنرمندی هستند ، ممکن است شاهد تقلید کردن آنها باشید. این یک میانبر برای یادگیری هر مهارتی است و کودکان دوست دارند از آنها به عنوان اولین قدم برای یادگیری موسیقی استفاده کنند.

موسیقی-کودک

۷- چگونه استعداد موسیقی کودک خود را کشف کنید؟ اشتیاق آنها را افزایش دهید :

در مورد اشتیاق فرزندتان داوری نکنید. شاید آنچه که برای شما غیرممکن به نظر برسد واقعاً غیرممکن نباشد. اگر فکر می کنید فرزند شما اشتیاق موسیقی کمی دارد ، از اشتیاق آنها دلسرد نشوید و اجازه دهید آرزوهای خود را دنبال کنند. این باید انجام شود حتی اگر فرزند شما استعداد کافی نداشته باشد. به تشویق آنها ادامه دهید و به آنها اجازه دهید همان چیزی باشند که می خواهند باشند.

۸- آنها را راهنمایی کنید اما به آنها دیکته نکنید:

همیشه بگذارید کودک شما تصمیم خود را بگیرد و به آنها اجازه دهید مسیر خود را  در موسیقی انتخاب کنند. شما فقط باید برای راهنمایی آنها به فکر باشید و نباید آنها را مجبور کنید. شما می توانید برای پیشرفت پیشنهاداتی به آنها بدهید و آنها را تشویق به شرکت در فعالیت های مرتبط کنید. سپس ، آنها به بهترین شکل ممکن استعداد موسیقی خود را مشخص می کنند.

نتیجه گیری :

هر کودکی متفاوت است و مهارت ها و توانایی های منحصر به فردی دارد. آنها احساسات و استعدادهای مختلفی دارند که با گذشت زمان و تمرین رشد خواهند کرد. هر فرد به طریقی  به دست خداوند تیزهوش آفریده شده است و از این رو می تواند سبک و سیاق متفاوتی را ایجاد کند. تنها نیاز به تحقق آن استعداد است. به عنوان والدین ، ​​وظیفه ما این است که استعداد فرزند خود را تحقق بخشیم تا بتواند ضمن احساس موفقیت با اشتیاق به پیشرفت خود ادامه دهد. اگر فرزند شما علاقه خود را به موسیقی نشان می دهد ، اجازه دهید با آن پیشرفت کند. گاها به فرزند خود بخاطر پیشرفت در موسیقی و ساز جایزه دهید تا برای آنها اشتیاق بیشتری برای صبر کردن ایجاد شود. اگر تخصص و علاقه موسیقی ندارید ، یک مربی حرفه ای یا راهنمای موسیقی را برای فرزند خود پیدا کنید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *