×

۱۱ آهنگساز و تجهیزات حیاتی آن ها

چه چیزی در استودیوی شما وجود دارد که نمی‌توانید بدون آن کاری انجام دهید؟ ابزاری که قلب و روح تنظیم موسیقی شما را فراهم می‌کند؟ ما برای شما این سوال را از نوازندگان و آهنگسازان مطرح می‌کنیم. در زیر، ده نوازنده و آهنگساز موسیقی الکترونیک توضیح می‌دهند که چه چیزی ساختار خلاقانه آن‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد.

پس همراه سازکالا باشید تا انتهای این مقاله جذاب و دیدنی در مورد آهنگساز های برتر …

۱. MNDSGN

“من همیشه باید یک کیبورد در اطراف داشته باشم. من به مدل خاصی وابستگی ندارم. این تنها ساز اصلی من برای نوشتن و آهنگسازی است. وقتی نوبت به آهنگسازی از ابتدا می‌رسد، من احساس می‌کنم که بدون آن، کمی ناتوان هستم. من یک Roland Juno Di دارم که مدتی است از آن استفاده می‌کنم. من عاشق صداهای آن هستم.”

MNDSGN یک آهنگساز برتر

۲. Moullinex

“Louder than Liftoff Silver Bullet. این یک ترانسفورماتور پیش استریو، یک ترانسفورماتور EQ ،Neve و API از نوع Pultec / مرحله اشباع در یک واحد است. من از آن برای اهداف ردیابی و پردازش استریو در میکس داون‌ها استفاده می‌کنم.

در مورد سینت ها، رولند SH-1000. وقتی سعی می‌کنید یک قطعه الکترونیک با صدایی فوری به دست آورید، چیزی به آن نزدیک نمی‌شود. من عاشق ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن هستم. آن‌ها همیشه بسیار موزیکال به نظر می‌رسند.

در نرم افزار، هر کاری که توسط u-He انجام شود. Diva و Repro قطعات مهندسی باورنکردنی هستند. اغلب، من در حال حرکت با استفاده از آن‌ها یک قسمت مصنوعی می‌نویسم، و فکر می‌کنم “این برای Moog در استودیو عالی به نظر می‌رسد” و سپس صدای دمو اصلی را انتخاب می‌کنم.”

Moullinex

۳. Amirali

“احتمالا Prophet-6 من، چون شما آن را وصل می‌کنید و به نظر بزرگ‌تر از هر چیز دیگری می‌آید، غنا و بافتی که به شما می‌دهد در سطح متفاوتی است، واقعا یک هیولاست.”

Amirali

۴. Jennifer Touch

“در حال حاضر Nord Lead چون من هنوز همه چیز مورد نیاز خود را در آن پیدا می‌کنم، از صداهای بم گرفته تا صداهای برایت. من همیشه به Emulator VST خود برمی‌گردم، که حال و هوای قدیمی دارد که ترکیب آن با صداهای Nord جالب است. و من تنبورم را دوست دارم، حال و هوای طبیعی خاصی را به موسیقی و صداهای الکترونیکی می‌آورد.”

Jennifer Touch

۵. Niklas Paschburg

“احتمالا سینت آنالوگ من OB6 از دیو اسمیت. من از همان ثانیه اول عاشق آن صدا شدم. صدای بسیار گرمی دارد که با سایر سازهای آکوستیک مانند پیانو کاملاً تلفیق می‌شود.”

Niklas Paschburg

۶. Andres Campo

“Elektron Digitakt – من فکر می‌کنم این الهام بخش‌ترین ماشین در استودیوی من است. همچنین، TR-8S – ایجاد ریتم با آن بسیار آسان است.

Andres Campo

۷. Jas Shaw

“اگر من در حالت نوشتن هستم احتمالاً Cirklon یا Norns، اما یک سیستم مانیتورینگ خوب نیز واقعاً ستون فقرات یک استودیو است. انتخاب سختی است و داشتن مانیتورهای شگفت‌انگیز عالی است، اما شرط می‌بندم مانیتورهای جدید من مشابه مانیتورهای قدیمی ما در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از مخروط اندازه‌گیری شوند.

“داشتن یک اتاق بزرگ‌تر با آکوستیک مناسب به اندازه نمودار فرکانس روی دیوایس‌های شما مهم است. با گفتن آن، من ۹۰ درصد از آهنگ‌های اخیر را در یک اتاق آکوستیک نشده ضبط کردم و صدای آن‌ها را واقعا دوست دارم؛ بنابراین اگر فقط هدفون یا قطعاتی از فوم آکوستیک روی دیوارهایتان باشد، نگران نباشید.”

Jas Shaw

۸. Evvol

“تکه ای که نمی‌توانستم بدون آن زندگی کنم احتمالاً سینت مونو مدل D Behringer من خواهد بود. بسیار ساده و آشکارا ارزان است، اما بسیار همه کاره است. از زمانی که آن را خریدم، اساساً در هر آهنگی که ایجاد کرده‌ام از آن استفاده کرده‌ام. یا آن یا اسپیر آدام من کار مانیتور را می‌کند. آن‌ها مثل بچه‌های من هستند.”

Evvol

۹. Sebastian Plano

“قطعاً ویولنسل من. در مورد ساخت موسیقی مطمئناً این صدای من است. این یک ساز بسیار همه کاره است، من دائماً در جستجوی راه‌های غیر متعارف برای ساخت موسیقی با آن با آزمایش و کاوش تکنیک‌های گسترده هستم.”

Sebastian Plano

۱۰. Rudosa

“نسخه Mac Pro Rack من، زندگی استودیوی من است. مهم نیست که پروژه‌ها هر چقدر هم عمیق باشند، حتی پلک نمی‌زند. من مطمئن هستم که می‌تواند ناسا را تامین کند، و چیزی که عالی است این است که کاملاً ماژولار است، بنابراین می‌توانم بیشتر و بیشتر به آن اضافه کنم.”

Rudosa آهنگساز کاربلد

۱۱. Dr.Dre

من عاشق استفاده از MPC3000 هستم. من دوست دارم چهار یا پنج MPC3000 مختلف راه اندازی کنم، بنابراین مجبور نیستم به تغییر دیسک ادامه دهم. بنابراین من همه آن‌ها را ردیف کرده ام و در هر یک صداهای درام متفاوتی دارم، و سپس از یکی برای سیکوئنس کردن کیبورد استفاده می‌کنم.

Dr.Dre آهنگساز حرفه ای

برای خرید تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *