×

بیوگرافی Adele

بیوگرافی ادل

ادل (Adele) یک خواننده بریتانیایی است که در طول دوران کاری خود، میلیون‌ها نسخه از آلبوم‌های خود را در سراسر جهان به فروش رسانده و تا کنون برنده ۱۵ جایزه گرمی و یک جایزه اسکار شده است.

دو آلبوم اول او به نام‌های ۱۹ و ۲۱، موفقیت چشمگیری برای او داشته اند و به عنوان یک خواننده تازه کار در آن زمان، رکورد فروش بسیار بالایی را به ثبت رسانده اند.

پس از آن که در سال ۲۰۱۲، اولین فرزند او به دنیا آمد، او بار دیگر شروع به ساخت آهنگ کرد و کمی بعد در سال ۲۰۱۵ با آهنگ زیبای Hello، به جدول تاپ چارت بازگشت. این تک آهنگ، اولین آهنگ از آلبوم جدید او بود که بعد تر به نام ۲۵ عرضه شد و به نوعی بازگشت باشکوه او به صنعت موسیقی به شمار می‌رفت.

در سال ۲۰۱۷، او برای آلبوم ۲۵ خود برنده ۵ جایزه گرمی شد و جوایز آلبوم سال، بهترین ضبط و بهترین آهنگ سال را از آن خود کرد. در این بیوگرافی همراه سازکالا باشید و می توانید بیوگرافی بیلی آیلیش را نیز مطالعه فرمایید.

کودکی، تحصیلات و الگو ها ادل

نام کامل ادل، Adele Laurie Blue Adkins می‌باشد و او در تاریخ ۵ مِی سال ۱۹۸۸ در شمال لندن متولد شد. او تنها فرزند Penny Adkins، هنرمند بریتانیایی بود. پدر ادل، Mark Evans تنها هنگامی که ادل ۴ سال داشت، خانه را برای همیشه ترک کرد.

پدر ادل تا هنگامی که او یک نوجوان بود، با او در ارتباط بود. پس از آن به دلیل اعتیاد پدر او به الکل، رابطه آن ها کمرنگ شد و ادل در آن دوران بیشتر زمان خود را با مادر خود می‌گذراند. یکی از نکاتی که مادر ادل همواره به او گوشزد می‌کرد، این بود که در زندگی خود ماجراجویی کند و تنها به دنبال یک چیز در زندگی خود نباشد.

او در همان سن کم، علاقه زیادی به موسیقی داشت و آرتیست‌های مورد علاقه او در آن زمان  Lauryn Hill, Marj J. Blige و Destiny’s Child بوده اند. اما آرتیست‌هایی که باعث شدند تا ادل وارد عرصه موسیقی شود، Etta James و Ella Fitzgerald بوده است.

او در سن ۱۵ سالگی به گوش دادن به این آهنگ‌ها پرداخت و بسیاری از آهنگ‌های حال حاضر او، تاثیر گرفته از آهنگ‌های دهه ۴۰ میلادی می‌باشد.

یکی از نکات جالب در مورد او، این است که در خانواده آن ها کسی به طور حرفه ای به دنبال موسیقی نرفته است و او در واقع اولین موزیسین خانواده به شمار می‌رود. همچنین ادل به کلاس و درس علاقه ای نداشت و به همین دلیل بود که مادر او به جای مدارس عادی، او را در هنرستان BRIT ثبت نام کرد، همان هنرستانی که پیش از ادل، Amy Winehouse از جمله فارغ التحصیلان آن می‎‌باشد.

هنگامی که او در این هنرستان مشغول به تحصیل بود، یکی از پروژه‌های آن ها ساخت یک آلبوم سه آهنگ بود که او برای آن، سه کار را به شکل دمو بر روی سایت MySpace آپلود کرد. هنگامی که کارمندان رکورد لیبل XL این دمو را در اینترنت شنیدند، با ادل تماس گرفتند و به او پیشنهاد همکاری دادند. ادل در سال ۲۰۰۶، تنها چهار ماه پس از فارغ التحصیلی قراردادی را با لیبل XL امضا کرد.

معرفی آلبوم های Adele

اولین آلبوم او، آلبوم ۱۹ است که در واقع، سن ادل به هنگام ساخت این آلبوم می باشد. این آلبوم در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد و دو آهنگ Hometown Glory و Chasing Pavements از تک آهنگ‌های محبوب این آلبوم به شمار می‎‌رود.

هنگامی که این آلبوم به بازار عرضه شد، بسیاری از افراد در بریتانیا و ایالات متحده با آن ارتباط گرفتند و آن را خریداری کردند. این آلبوم هنگام عرضه رتبه ۴۰ را در آیتونز کسب کرد و تنها ۲۴ ساعت پس از آن، به رتبه ۱ این فروشگاه رسید.

آلبوم بعدی او، آلبوم ۲۱ می‌باشد که باز هم نام آن از سن ادل برگرفته شده است. آلبوم ۲۱ دارای قطعاتی است که برای ساخت آن‌ها از آهنگ‌های R&B آمریکایی و جز الهام گرفته شده است.

این آلبوم در هفته اول انتشار خود ۳۵۲ هزار نسخه فروش داشت و تک آهنگ‌های بی نظیری همانند Rolling in the Deep و Someone Like You را به همراه داشت که این آهنگ‌ها، تاثیر بسزایی در محبوبیت جهانی ادل داشته اند. او در یک هفته، ۵ تک آهنگ اول و دو آلبوم در میان ۵ آلبوم برتر تاپ چارت را کسب کرد و پس از گروه The Beatles و ۵۰Cent، به این مهم دست پیدا کرد.

در اکتبر سال ۲۰۱۵، او اعلام کرد که در حال ساخت آلبوم جدید خود به نام ۲۵ است. او کاور آرت این آلبوم را در اینستاگرم خود آپلود کرد و آن را آلبومی توصیف کرد که بازگشت او به صنعت موسیقی خواهد بود. آهنگ های این آلبوم از بسیاری از آهنگ های پاپ الهام گرفته شده است.

این آلبوم در سایت آیتونز به رتبه ۱ در ۱۱۰ کشور مختلف رسید. در ایالات متحده، ۳.۳۸ میلیون کپی از آن در هفته اول فروخته شد. این آلبوم، تنها آلبومی است که به فروش یک میلیون نسخه در ۱۰ روز دست پیدا کرده است.

جدیدترین آلبوم ادل، نوامبر امسال به بازار عرضه شده است و نام ۳۰ برای آن در نظر گرفته شده است، آیا آلبوم ۳۰ ادل را شنیده اید ؟

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *