×

برترین کتاب های یادگیری گیتار الکتریک

افرادی که می‌خواهند به تازگی به یادگیری گیتار بپردازند، راه های بسیاری دارند تا این ساز فوق العاده را یاد بگیرند. اما بسیاری از آن‌ها موقعیت این که با یک استاد مجرب به تمرین بپردازند را ندارند. با این که ویدئو‌های بسیاری در اینترنت وجود دارد که به شما گیتار را به بهترین شکل ممکن آموزش می‌دهد، اما ممکن است به تکنیک‌ها و یا موضوعاتی برخورد کنید که در هیچ ویدئویی وجود ندارد و شما می‌توانید از کتاب های یادگیری گیتار برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد با استفاده از کتاب‌های گیتار توانسته اند این ساز را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند. ما نیز در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای آموزش خود آموز گیتار تهیه کنید را به شما معرفی کنیم تا با تهیه آن‌ها، نوازندگی خود را بهبود ببخشید. بعد از آموزش می‌بایست به دنبال خرید گیتار باشید که سازکالا همراه شما خواهد بود.

۱- Learn 14 Chord Progressions for Guitar in 14 Days

یکی از ابتدایی ترین مهارت‌‌هایی که یک گیتاریست باید بلد باشد، انواع آکورد‌ها و همچنین توالی آکورد‌های مختلف است. این مهارت به شما کمک می کند تا آهنگ‌های بهترین بنویسید و بتوانید آهنگ‌های مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن آنالیز کنید. در این کتاب، شما قدم به قدم با انواع آکورد‌هایی که در گیتار می‌توانید بنوازید آشنا می‌شوید.

برای این که بتوانید آهنگ‌های بسیار فوق العاده ای بنویسید و یا هارمونی‌های زیبایی را تولید کنید، دانستن تعداد زیادی توالی آکورد یکی از ابتدایی ترین مهارت‌هایی است که به آن نیاز دارید.


۲- Alfred’s Teach Yourself to Play Guitar

یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین کتاب‌هایی که در این زمینه تولید شده است، این کتاب می‌باشد. از مهم ترین ویژگی‌های این کتاب این است که برای افرادی مناسب است که هیچ ذهنیتی از موسیقی ندارند و می‌خواهند برای اولین بار به یادگیری ساز گیتار بپردازند.

در این گیتار تمام نکات ابتدایی که برای نوازندگی صحیح به آن نیاز دارید به شما آموزش داده می‌شود. همچنین در کنار تکنیک‌های ابتدایی، این کتاب به شما روخوانی برگه نت و تبلچر را نیز آموزش می‌دهد.


۳- Ultimate Beginner Electric Guitar Basics

از دیگر کتاب‌هایی که برای نوازندگان مبتدی طراحی و تولید شده است می‌توانیم به این کتاب اشاره کنیم. این کتاب که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده است، نوازندگان بسیاری را وارد مسیر نوازندگی کرده است و این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده تا بتوانند با استفاده از تنها این کتاب، بسیاری از تکنیک‌های اولیه گیتار را به درستی آموزش ببینند.

این کتاب در کنار آموزش تکنیک‌های اولیه، تبلچر‌ها و نت های گیتار مختلف، به شما توالی آکورد‌های بلوز و تکنیک‌هایی برای نواختن لید گیتار را نیز آموزش می‌دهد. همچنین در کنار این کتاب، یک دی وی دی نیز قرار داده شده است که با استفاده از آن نیز می‌توانید بسیاری از تمرین‌ها را دقیق تر یاد بگیرید.

برترین-کتاب-ها-برای-یادگیری-گیتار-الکتریک-2

۴- Electric Guitar Playing

این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که تنها برای نوازندگان مبتدی مناسب است و برای نوازندگانی که کمی با ساز آشنایی دارند، کتاب مناسبی به شمار نمی‌رود. در این کتاب بیشتر بر روی یادگیری انواع قسمت‌های گیتار، آکورد‌های ابتدایی و به طور کلی، یادگیری ابتدایی گیتار و امکان تبادل اطلاعات با دیگر نوازنده‌ها تمرکز شده است و نمی‌توانید سال‌ها از این گیتار استفاده کنید. اگر هیچ چیزی را در مورد گیتار‌ها نمی‌دانید، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید.


۵- First 15 Lessons

در این کتاب بر روی مهارت‌های ابتدایی در نوازندگی گیتار تمرکز شده است و یکی از نکات جالب در مورد این است که نه تنها می‌توانید با استفاده از کتاب و نوشته‌های مفیدی که در آن قرار داده شده است، بسیاری از این تمرین‌ها را بنوازید، بلکه می‌توانید با استفاده از دی وی دی ای که برای این محصول در نظر گرفته شده و با گوش دادن به فایل‌های صوتی و یا ویدئو‌های این کتاب، به آسانی بسیاری از تکنیک‌های مختلف را یاد گرفته و در نوازندگی خود از آن‌ها استفاده کنید.


۶- How to Setup Your Guitar Like A Pro

این کتاب بر خلاف دیگر کتاب‌های موجود در بازار، بر روی نوازندگی تمرکز نکرده است بلکه با استفاده از گیتار می‌توانید به راحتی ساز خود را رگلاژ کنید و رگلاژ گیتار را به خوبی انجام دهید، سیم‌های گیتار خود را تعویض کنید و تمامی کار‌هایی که مربوط به ستاپ کردن گیتار است را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در این کتاب تمامی روغن‌هایی که می‌توانید برای تمیز کردن گیتار خود استفاده کنید توضیح داده شده است، همچنین تنظیم دسته، تراس رود و رگلاژ کردن گیتار به بهترین شکل ممکن نوشته شده است.


۷- Amplified

اگر به تاریخچه ساز گیتار الکتریک علاقه دارید، این کتاب مناسب شما می‌باشد. در این کتاب شما با تاریخچه ظاهری گیتار‌های الکتریک اشنا می‌شوید و دلیل طرح‌های مختلفی که برای تولید گیتار‌ها استفاده می‌شود را به طور کامل متوجه می‌شوید. همچنین در این کتاب نه تنها این طرح‌ها از نظر ظاهری با یکدیگر مقایسه می‌شوند، بلکه نوازندگی، حس و صدای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.


۸- The Electric Guitar Technique Workout

این کتاب نیز یکی دیگر از کتاب های یادگیری گیتار است و کتابی است که مناسب نوازندگان سطح متوسط و یا سطح بالا می‌باشد و هدف آن، بهبود تکنیک‌های سولو نوازی است. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از یک کتاب بسیار قوی، تکنیک‌های سرعتی همانند Alternate Picking، Sweep Picking و دیگر تکنیک‌هایی که برای نواختن سولو‌های سرعتی نیاز دارید را یاد بگیرید، این کتاب مناسب شماست.


۹- Build Your Own Electric Guitar

اگر شما به کار‌های فنی علاقه دارید و می‌خواهید گیتار مخصوص خود را تولید کنید، این کتاب یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. در این کتاب انواع چوب‌ها و تفاوت‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن شرح داده شده است و می‌توانید با خواندن آن، یک گیتار الکتریک مخصوص برای خود تولید کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین کتاب‌ ها برای یادگیری گیتار به صورت آسان و کامل


سخن آخر

در این مقاله راجع به برترین کتاب های یادگیری گیتار صحبت کردیم، شما می‌توانید در کامنت سوالات خود را با مشاورین ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *