×

بیوگرافی کندریک لامار

کندریک لامار یک خواننده رپ و ترانه سرا و برنده جوایز مختلف است که بیشتر به خاطر نحوه نگاه خود به زندگی در جنوب کالیفرنیا و همچنین وابستگی  کاری با ستاره رپ و پرودوسر نامی دکتر دره، مشهور است.

کندریک لامار کیست؟

کندریک لامار داکورث، که با نام کندریک لامار شناخته می‌شود، در ۱۷ ژوئن ۱۹۸۷ در کامپتون کالیفرنیا متولد شد. پس از نوشتن داستان در دوران کودکی، او شعرهایی در مورد زندگی محله‌های کامپتون را که در آن بزرگ شده بود، موسیقی کرد. او با نام K-Dot رپ می‌کرد و مجموعه‌ای از میکس تیپ‌های معروف را که به طور فزاینده‌ای محبوب شده بود، منتشر کرد که باعث جلب توجه پرودوسر بزرگ هیپ هاپ داکتر دره شد.

اولین آلبوم مشهور لامار، good kid, m.A.A.d City ، با استقبال و فروش چشمگیری رو به رو شد. او همچنان به خاطر آلبوم سال ۲۰۱۵ خود، To Pimp a Butterfly ، و پیگیری‌های بعدی خود در سال ۲۰۱۷ ، DAMN، جوایز بسیار زیاد دریافت کرد. در حالی که DAMN و To Pimp A Butterfly هر دو برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم رپ شدند، DAMN به عنوان اولین بار در ژانر خود برای دریافت جایزه پولیتزر تاریخ ساز شد.

kenny-king

دیدار با داکتر دره

در سال ۲۰۱۰ لامار لقب K-Dot را رها کرد و شروع به استفاده از نام خودش کرد. او همچنین چهارمین میکس تیپ با نام Overly Dedicated را ارائه داد. در همان سال، لامار اولین آلبوم مستقل کامل خود را تحت عنوان Top Dawg Entertainment منتشر کرد. این آلبوم تحت لیبل  Section.80، به طور انحصاری در iTunes منتشر شد.

لامار به نوشتن موسیقی و شعر ادامه داد و به تور و همکاری خود با هنرمندان مشهور موسیقی رپ مانند Young Jeezy ،The Game ،Talib Kweli ،Busta Rhymes و Lil Wayne ادامه داد. داکتر دره، یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین تهیه کنندگان هیپ هاپ، این هنرمند جوان را زیر پر و بال خود گرفت و مربی او در موسیقی و بیزنس شد.

با ادامه ساخت موسیقی  لامار، داکتر دره او را در کنار ستاره‌های مشهور رپ امینم، و ۵۰ سنت (در یک همکاری مشترک با تاپ داگ) در لیبل ضبط مستقل خود، Aftermath Entertainment قرار داد. Aftermath توسط لیبل اصلی Interscope (Universal Music) پخش موسیقی خود را انجام می‌دهد، که دارای بازاریابی، فروش و توزیع می‌باشد تا حرفه لامار را به سطح بعدی برساند. حالا بچه کم حرف و کم نظیری که نمرات خوبی در مدرسه کسب کرده بود آماده تبدیل شدن به جدیدترین سوپراستار رپ شد.

در اکتبر ۲۰۱۲، اولین آلبوم مورد انتظار لامار، good kid, m.A.A.d City ، با استقبال گسترده مردم منتشر شد. (لیدی گاگا آهنگی را با آواز برای آلبوم ضبط کرد، اما در نهایت به دلیل “تفاوت های خلاقانه” در آن قرار نگرفت.) تک آهنگ هایی مانند Swimming Pools و Poetic Justice و حضور رپرهای با استعداد در این مجموعه، راه او را برای حضور در برنامه‌های  تلویزیونی بزرگ آمریکایی هنگام تبلیغ آلبوم، از جمله Saturday Night Live ، Late Night With David Letterman و Late Night With Jimmy Fallon باز کرد. این باعث محبوبیت وی بین طرفداران موسیقی شد، نه تنها در میان طرفداران هیپ هاپ، بلکه در بین دانشجویان دانشگاه و طرفداران راک الترنتیو نیز طرفداران زیاد پیدا کرد.

احیای هیپ هاپ

جذابیت لامار برای مردم در همین جا متوقف نشد. شعرهای قابل تأمل در آلبوم ابتدایی او مورد توجه منتقدان هیپ هاپ قرار گرفت و MTV وی را به عنوان محبوب ترین MC سال ۲۰۱۲ نامید – و وی را در جمع رپرهای دیگری که این عنوان را به دست آورده‌اند، از جمله لیل وین جی زی و کانیه وست قرار داد.

لامار به دلیل مشاهدات تند فرهنگ خیابانی، اغلب روانشناسی قربانیان جنایات را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی به روزنامه انگلیسی گاردین گفت: “این جالب‌ترین داستان برای من است.” “در ابتدا، من می‌ترسیدم که ترس از خود نشان دهم؛ زیرا شما هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که مردم چگونه شما را درک می‌کنند. اما خودم جرات کردم این کار را بکنم‌، تا برجسته شوم.”

برنده جایزه پولیتزر

لامار در آوریل ۲۰۱۸ با برنده شدن جایزه پولیتزر برای موسیقی برای آلبوم  DAMN، تاریخ ساز شد، و این باعث شد او نه تنها اولین کسی باشد که برای یک آلبوم هیپ هاپ برنده پولیتزر شد، بلکه همچنین اولین هنرمندی بود که این جایزه موسیقی که بسیار سخت به دست می‌آید را، دریافت کند. هیئت پولیتزر این آلبوم را “مجموعه ای از آهنگ‌های مجازی که با اصالت بومی و پویایی ریتمیک یکپارچه ساخته شده است و علائم تأثیرگذار در تصرف پیچیدگی زندگی مدرن انسان آفریقایی-آمریکایی را ارائه می‌دهد” نامید.

پیشنهاد می‌کنیم زندگی نامه لیدی گاگا را نیز مطالعه کنید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *