×

مقایسه پیانوهای سری ۶ و ۷ Yamaha CLP

مقایسه پیانوهای سری ۶ و ۷ Yamaha CLP از لحاظ مشخصات فنی، طراحی و ویژگی‌های منحصر بفرد هر مدل را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

ویژگی های مشترک سری CLP-600

تمامی مدل‌های CLP-600 دارای ۸۸ کلاویه با مکانیزم escapement شبیه سازی شده، صداهای پیانوی CFX & Bosendorfer و دو سوکت هدفون برای نوازندگی‌های سایلنت می‌باشد. همه مدل‌های سری ۶ دارای سوکت USB برای اتصال به کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای اکسترنال می‌باشند. مدل‌های CLP-635 به بالا دارای یک صفحه کنترل مخصوص در سمت چپ کلاویه‌ها همراه با یک صفحه نمایش LCD 126*64 dot می‌باشد.

این سیستم طی چند سال گذشته محبوبیت خاصی بین پیانیست‌ها پیدا کرده و سری ۶ نیز از این ویژگی برخوردار است. مدهای سری ۶ Yamaha دارای نمونه صدای CFX با عمق و حجم صدای عالی می‌باشد.

حتما بخوانید : ویژگی های سری CLP پیانوهای Yamaha

مقایسه پیانوهای سری 6 و 7 Yamaha CLP

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-625

این پیانوی دیجیتال نسبت به مدل‌های بالاتر مقرون به صرفه تر بوده و دارای سری جدید کلاویه‌های GH3X (Graded Hammer X) می‌باشد و جنس کلاویه‌های آن از جنس آبنوس و عاج مصنوعی است. کنترل پنل CLP625 در انتهای سمت چپ دستگاه قرار دارد و دارای ۷ کلید مختلف می‌باشد. این پیانو نمایشگر LCD ندارد و توابع “hidden” با فشار دادن ترکیبی از کلاویه‌ها فعال می‌شود. در کتابچه راهنمای کاربر، لیستی برای همه توابع مختلف در نظر گرفته شده است. CLP-625 دارای ۱۰ صدای مختلف است.

شما می‌توانید این صداها را باهم لایه بندی کرده و ترکیبات زیادی ایجاد کنید. دو اسپیکر ۲۰ وات با اندازه هر کدام ۱۰ سانتی متر خروجی ۴۰ وات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سازکالا مرجعی برای مشاهده قیمت پیانو و خرید آن به صورت آنلاین و حضوری می‌باشد.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-625

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-635

این پیانو دارای کلاویه‌های GH3X همانند مدل قبلی ۶۲۵ می‌باشد، اما صداهای پیانوی بیشتری ( در کل ۳۶ صدا ) به صورت لایه ای برای این پیانو در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید دو صدای مختلف بر روی صفحه کلاویه را تقسیم کنید.

پیانوی CLP-635 دارای یک مترونوم اصلی، ۲۰ ریتم برای تمرین، و همچنین رکوردر آهنگ ۱۶ ترک امکان نوازندگی‌هایی به مراتب حرفه ای تر را برای شما فراهم می‌کند. این پیانوی دیجیتال اسپیکرهایی بزرگتر ( ۲ اسپیکر ۱۶ سانتی متری ) با خروجی هر کدام ۳۰ وات ارائه داده است.

حتما بخوانید : مقایسه پیانوهای CLP و YDP یاماها

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-635

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-645

مشخصات فنی این پیانو بسیار شبیه به CLP-635 است، اما از کلاویه‌هایی از جنس چوب طبیعی NWX (Natural Wood X ) ، ۴ اسپیکر با توان خروجی هر کدام ۲۵ وات و قابلیت پخش بلوتوث با استفاده از سیستم تقویت داخلی می‌باشد.

مدل CLP-545 یکی از محبوب‌ترین مدل پیانوهای مقرون به صرفه با کلاویه‌های چوبی به شمار می‌رفت و CLP-645 نیز ردپایی از همین مدل محبوب با قابلیت‌ها و کیفیت صدای قوی تر است.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-645

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP665-Gp

پیانوی CLP665-GP دارای کابینت یک پیانوی baby-grand می‌باشد. این مدل جدید تلفیقی از مشخصات CLP-635 و CLP-645 است. CLP665Gp با همان اکشن کلاویه GH3X Graded Hammer X مانند مدل CLP635 است، اما دارای قابلیت استریم صدای بلوتوث مانند مدل CLP645 و سیستم ۴ اسپیکر و اسپیکر اختصاصی است. پیانوی CLP665GP دارای فینیش آبنوس و سفید براق می‌باشد.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP665-Gp

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP675

این پیانو دارای اکشن کلاویه GrandTouch جدید و مکانیسم GP response damper pedal برای احساس نوازندگی با پیانویی شبیه به گرند، این پیانوی دیجیتال را تبدیل به یکی از قوی ترین پیانوهای جدید تبدیل کرده است. تمام ویژگی‌های دیگر پیانوی CLP-675 با CLP-645 یکی است، بجز سیستم آمپلی فایر ۲۱۰ وات با ۶ اسپیکر حرفه ای که کیفیت صدایی مطلوب را برای شما فراهم می‌کند.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP675

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-685

پیانوی دیجیتال جدید CLP-685 اکشنی counterweights ( با وزنی متقابل ) را به صفحه کلاویه خود اضافه کرده است که باعث بهبود قابلیت پخش در هنگام نواختن پیانو و بازگشت سریع‌تر کلاویه در نوازندگی‌های سریع می‌شود. CLP685 دارای ۴۹ صدای معمولی  و ۴۸ صدای XG جدید برای ایجاد ارکسترال‌های پیچیده با استفاده از رکوردر آهنگ ۱۶ ترک است.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-685

سری Yamaha CLP-700 و شروع با Yamaha CLP-735

بنابراین، این سری از پیانوهای دیجیتال دارای سیستم اسپیکر با کیفیت تر، ۸۸ کلاویه، و طراحی به روز و حرفه ای است. پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-735 دارای برخی نمونه صداهای جدید، نمونه‌های جدیدتری از CFX grand و bosendorfer است. شما همچنین صداهای مناسبی برای نواختن chopin و Mozart، برخی نمونه صداهای قدیمی پیانو را نیز در اختیار خواهید داشت.

همچنین ریتم‌های درام همراه با ۲۰ الگوی مختلف برای نوازندگی و خطوط بیس که به صورت خودکار همراه با آکورد ها نواخته می‌شوند را در اختیار خواهید داشت. CLP735 دارای کلاویه‌های پلاستیکی و مشخصاتی مشابه نسخه Baby Grand یعنی مدل CLP765GP است. به عنوان جمله ی آخر باید گفت که این پیانوی با کیفیت دارای دو اسپیکر ۲۵ واتی با کیفیت است.

مقایسه پیانوهای سری 6 و 7 Yamaha CLP

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-745

این پیانو دارای کلاویه‌های چوبی است، و این کلاویه‌ها باعث می‌شوند که تاچ و زیبایی این ساز منحصر به فرد باشد. این ساز دارای دو جفت اسپیکر ۵۰ واتی، کلاویه‌های چوبی و بلوتوث است. این ویژگی‌ها تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کنند.

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-745

پیانوی دیجیتال Yamaha CLP-775

پیانوی CLP775  دارای اکشن کلاویه جدید است که به آن grand touch گفته می‌شود، این بدان معناست که هر نت روی پیانو احساس متفاوتی دارد. کلاویه‌های اکتاو پایین سنگین و کلاویه‌های اکتاو بالا بتدریج سبک تر می‌شوند. این ویژگی به پیانوی شما اکشن کلاویه دقیق تری می‌دهد. CLP775 همچنین دارای یک پنل کلاویه کاملا جدید برای کنترل ها است. کنترل‌ها در سمت چپ پنل قرار دارند.

بنابراین به طور خلاصه پیانوی CLP775 دارای اکشن خطی Grand Touch ، اسپیکرهای با کیفیت تر نسبت به مدل‌های قبلی Yamaha یعنی یک جفت اسپیکر ۵۰ وات، یک جفت اسپیکر ۴۲ وات و یک جفت ۲۰ وات برای این پیانو در نظر گرفته شده است. در این مقاله ویژگی‌های مختلف هر مدل را بررسی کردیم و خلاصه ای از مقایسه پیانوهای سری ۶ و ۷ Yamaha CLP را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

چرا پیانوهای CLP سری ۷ محبوب هستند؟.

رزونانس صدایی واقعی و Grand Expression Modeling: مدل سازی رزونانس مجازی در پیانوهای سری CLP، صدای ایجاد شده توسط سیم‌های پیانو آکوستیک و ارتعاش بدنه ساز را به خوبی شبیه سازی می‌کند تا یک صدای کامل و غنی در اختیار داشته باشید. Grand Expression Modeling یک فناوری جدید در پیانوهای سری CLP 7 است که تنوع تونالیته بالا صدای منحصر به فرد یک پیانو گرند را در اختیار پیانیست‌های حرفه ای قرار می‌دهد.

همچنین توانایی تغییر شدت و سرعت لمس نوازنده برای تولید صداهای مختلف و لذت بردن از اکسپرشن موزیک نیز در این مدل‌ها دقیق تر و بهتر طراحی شده است. البته این‌ها بخشی از ویژگی‌های این پیانوهای با کیفیت هستند و مشخصه‌های جدید و کاربردی بسیاری که کمپانی یاماها برای پیانوهای خود در نظر گرفته همواره جزییات صدایی و دقت بالاتری را در اختیار پیانیست‌های مختلف قرار داده است.

برای مشاهده قیمت پیانوهای CLP یاماها و مشخصات فنی می‌توانید به قسمت فروشگاه اینترنتی سازکالا سر بزنید.

مقایسه پیانوهای سری 6 و 7 Yamaha CLP

پیشنهاد ما مطالعه مقاله پیانو سایلنت چیست؟ به شما عزیزان می‌باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
4 thoughts on “مقایسه پیانوهای سری ۶ و ۷ Yamaha CLP
  • اسفند ۶, ۱۳۹۹ at ۲:۲۹ ب٫ظ

    ای کاش قیمتارم میگفتید

    پاسخ
    • اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ at ۲:۴۹ ب٫ظ

      داخل مقاله به محصولات در فروشگاه لینک داده شده
      داخل فروشگاه قیمت روز هر محصول رو میتونید مشاهده بفرمایید

      پاسخ
  • مهر ۲۳, ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    سلام در خصوص پیانو یاماها مدل clp650 اطلاعات میخواستم ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارین بفرمایین؟

    پاسخ
    • دی ۱۹, ۱۴۰۰ at ۴:۲۷ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز لطفا با مجموعه تماس بگیرید

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *