×

زندگی نامه Elvis Presley

بسیاری از افرادی که به موسیقی راک ان رول گوش می دهند، به خوبی با نام الویس پریسلی آشنا هستند. او در اواسط دهه ۵۰ کار خود را با اجرا در تلویزیون و رادیو آغاز کرد. در ۱۶ آگوست سال ۱۹۷۷، در سن ۴۲ سالگی به دلیل ایست قلبی فوت کرد و دلیل ایست قلبی او اعتیاد او به مواد مخدر گزارش شد. اما الویس پریسلی که بود و زندگی او چگونه گذشت؟ در این مقاله قصد داریم تا نگاهی جامع تر به بیوگرافی این ستاره جاودان موسیقی بیاندازیم پس همراه sazkala باشید.

سال‌های ابتدایی زندگی الویس پریسلی

الویس پرسلی

الویس آرون پریسلی، در ۸ ژانویه سال ۱۹۳۵ در شهر Tupelo ایالت میسیسیپی آمریکا به دنیا آمد. (او بعد ها نام میانی خود را از Aron به Aaron تغییر داد تا نوشتار آن شبیه به نوشتار انجیل باشد.) پدر مادر او قرار بود هنگام تولد الویس، یک دو قلو داشته باشند اما برادر دوقلو او Jesse هنگام تولد از دنیا رفت.

الویس همواره به عنوان کسی شناخته می شد که بسیار فروتن است و بسیاری از افراد نزدیک به او، او را بسیار دوست داشتند. از یک فرد بسیار متواضع به یکی از ستارگان راک ان رول تبدیل شدن، خلاصه ترین تعریفی است که می توان در مورد زندگی او نوشت. تاریخ موسیقی راک را می دانید؟ پیشنهاد میکنیم که این مقاله سازکالا را مطالعه نمایید.

پدر و مادر الویس پریسلی

او در خانه ای بزرگ شد که پدر و مادری بسیار احساساتی و مراقب داشت. نکته ای که در مورد خانواده او وجود دارد این است که خانواده او، خانواده ای پولدار نبودند و برای گذران زندگی آن‌ها مدام باید خانه و محل زندگی خود را عوض می کردند. الویس در تمامی دوران نوجوانی خود، عاشق خانواده خود بود.

به خصوص او رابطه بسیار خوبی با مادر خود، Gladys داشت. مادر او فردی مذهبی بود و به همین دلیل بود که الویس اعتقاد قوی به خدا و کلیسا داشت. او هر هفته با مادر خود به کلیسا محل زندگیشان می رفت و موسیقی ای که در کلیسا پخش می شد، تاثیر بسیاری بر او می گذاشت. حالا که به موسیقی راک پرداخته ایم، آیا با آثار مشهور موسیقی راک آشنایی دارید ؟

هدیه ایی از جنس گیتار

پریسلی اولین گیتار خود را به عنوان هدیه در سن ۱۱ سالگی از مادر خود دریافت کرد. این گیتار، کادوی تولد او بود و چند سال بعد، او توانست استعداد خود را در یک مسابقه استعداد یابی در ایالت ممفیس نشان دهد و برنده آن مسابقه در رشته موسیقی شد. هنگامی که او در سال ۱۹۵۳ از دبیرستان فارغ التحصیل شد، شروع به پیدا کردن کارهای متفاوتی کرد تا با درآمد خود از این کارها، بتوانید رویای موسیقایی خود را به حقیقت تبدیل کند. او اولین دمو از آهنگ‌های خود را در استودیویی ضبط کرد که بعدها به نام Sun Studio شناخته شد.

همچنین، پس از مدتی کوتاهی Sam Phillips، مدیر یک رکورد لیبل قراردادی را با الویس امضا کرد و او را زیر بال‌های خود آورد. او پس از قراردادی که با رکورد لیبل Phillips امضا کرد، به سرعت به اجرا در تورهای مختلف و همچنین ضبط آهنگ‌های خود پرداخت. اولین سینگل الویس با نام That’s All Right در سال ۱۹۵۴ منتشر شد. پیشنهاد میکنیم که بیوگرافی Kurt Cobain از خوانندگان سبک راک را مطالعه نمایید.

اولین آلبوم هیت او با نام “Heartbreak Hotel”

آلبوم Heartbreak Hotel

در سال ۱۹۵۵، پریسلی با آهنگ‌های خود طرفداران بسیاری پیدا کرد که نه تنها از آهنگ‌های او لذت می برند، بلکه شیفته ظاهر جذاب او نیز بودند. در همان سال، الویس با رکورد لیبل RCA Records قراردادی امضا کرد که این قرارداد توسط مدیر برنامه او، یعنی Tom Parker تنظیم شده بود.

پس از امضای این قرارداد، محبوبیت الویس روز به روز بیشتر شد و اولین سینگل از آلبوم جدید او با نام Heartbreak Hotel، به اولین ترک هیت او تبدیل شد. همچنین این آلبوم نیز طرفداران او را بیشتر کرد و بسیاری از افراد از شنیدن آن لذت بردند. پس از انتشار این آلبوم، الویس قراردادی را برای بازی در یکی از فیلم‌های Paramount Pictures امضا کرد. همه این اتفاق‌ها در سال ۱۹۵۶ افتاد. او در این سال در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی مختلف به اجرا پرداخت.

خدمت به عنوان نیروهای نظامی

خدمت سربازی الویس پریسلی

پس از گذشت زمان کوتاهی، نام الویس پریسلی را می توانستید در همه جا ببینید. او آهنگ‌های مختلفی را خوانده بود، در بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اجراهای مختلفی داشت و فیلم اول او، Love Me Tender، در سال ۱۹۵۶ جزو فیلم‌های پرطرفدار باکس آفیس بود. اما در سال ۱۹۵۷ او به خدمت سربازی رفت اما این خدمت نیز نتوانست جلوی شهرت او را بگیرد. او در ماه مارس آن سال به خدمت سربازی رفت و به مدت یک سال و نیم در کشور آلمان به خدمت برای نیروهای نظامی آمریکا پرداخت. پیش از آن که او به اروپا برود، مادر او فوت کرد. این موضوع الویس را بسیار غمگین کرد اما توانست مرخصی ای را برای حضور در مراسم مادرش به دست آورد. او پس از این مرخصی به اروپا باز گشت. هنگامی که او در کشور آلمان بود، یک زن جوان به نام Priscilla Beaulieu را دید و عاشق او شد. آن‌‎ها در یکم ماه می سال ۱۹۶۷ در لاس وگاس ازدواج کردند.

بچه دار شدن، طلاق و اعتیاد

پس از آن که در سال ۱۹۶۷ الویس و Priscilla ازدواج کردند، آن‌ها به سرعت بچه دار شدند. اما این زندگی مشترک دوام چندانی نداشت و در دهه ۱۹۷۰، ازدواج آن‌ها رو به نابودی رفت. این زوج در سال ۱۹۷۳ طلاق گرفتند و همسر الویس مسئولیت بزرگ کردن دختر آن‌ها یعنی Lisa Marie را بر عهده گرفت. الویس اما با مشکلاتی دیگری نیز دست و پنجه نرم می کرد که از جمله آن می توانید به اعتیاد او به مواد مخدر اشاره کنیم.

این موضوع باعث شده بود تا او کنترل زندگی اش را به طور کامل از دست بدهد و همین موضوع مشکلات دیگر از جمله اضافه وزن و چندین بار بستری را برای او به همراه داشت. شخصی که روزگاری جزو ستارگان بزرگ سبک راک ان رول بود، کنترل زندگی خود را از دست داده بود.

او آخرین کنسرت خود را در ماه ژوئن سال ۱۹۷۷ در ایالت ایندیاناپلیس برگزار کرد.

مرگ الویس پریسلی

مرگگ الویس پریسلی

در صبح روز ۱۶ آگوست ۱۹۷۷، پلیس جسد الویس پریسلی را پیدا کرد که به دلیل ایست قلبی جان باخته بود. او که تنها ۴۲ سال سن داشت، دلیل مرگش ایست قلبی به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر ثبت شده است.

امیدواریم که از مطالعه بیوگرافی الویس پریسلی لذت برده باشید و می خواهیم توجه شما به بیوگرافی بیلی آیلیش جلب نماییم و با این ستاره موسیقی بیشتر آشنا شوید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =