×

نحوه میکروفون گذاری در هنگ درام

نحوه میکروفون گذاری در هنگ درام

هنگ درام یکی از سازهایی است که صدای بلند و مناسبی دارد و می‌توانید در شرایط مختلف نه تنها از آن برای تمرین و اجرا، بلکه برای ضبط استودیویی نیز می‌توانید از این سازها استفاده کنید. اما برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، همانند دیگر سازهای کوبه ای، باید از تکنیک‌های مختلف میکروفون گذاری استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا به شکل کامل، استانداردترین تکنیک نحوه میکروفون گذاری در هنگ درام را برای شما شرح دهیم تا بتوانید صدای ساز خود را برای استودیویی و یا اجراهای زنده ضبط کنید. در ادامه با سازکالا همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت هنگ درام با تنوع بی نظیر در فروشگاه اینترنتی سازکالا

به فاصله میکروفون تا هنگ درام دقت کنید

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که فاصله ای که میکروفون را در مقایسه با هنگ درام قرار می‌دهید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر میکروفون را بسیار نزدیک به ساز قرار دهید، اتک بسیار زیادی را دریافت می‌کنید و صدا کوبش بسیار واضحی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چقدر که میکروفون را از ساز دورتر قرار دهید، ریورب بیشتری را دریافت می‌کنید.

آشنایی با مکانیزم صدایی هنگ درام

دیگر نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، مکانیزم صدایی ساز هنگ درام است که شامل نت‌های بسیار بم و نت‌های بسیار زیر می‌شود. برای این که بتوانید بهترین صدا را از هر کدام از این نت‌ها دریافت کنید، نیاز است تا با مکانیزم و نت‌‎های ساز هنگ درام آشنا باشید و از طرفی، تجربه خوبی در زمینه صدابرداری و همچنین میکروفون گذاری داشته باشید.

چه روش‌هایی برای ضبط صدای هنگ درام وجود دارد؟

برای این که بتوانید این ساز را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن‌ها آشنا می‌شویم.

استفاده از رکوردر های کوچک و قابل حمل

یکی از راه‌هایی که می‌توانید ساز هنگ درام خود را ضبط کنید، این است که از رکوردرهای کوچک و قابل حمل استفاده کنید. برای مثال، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، رکوردرهای برند زوم است که به دلیل بهره مندی از دو میکروفون این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید صدایی استریو و بسیار واضح را از آن دریافت کنید.

استفاده از این رکوردر باعث می‌شود تا بدون نیاز به استفاده از کارت صدا و یا میکروفون‌های متعدد، بتوانید به صدایی مناسب دست پیدا کنید. بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای تولید محتوا و یا اجراهای ساده صدابرداری کنند، این گزینه می‌تواند بهترین روش ضبط باشد.

استفاده از میکروفون کاندنسر

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید هنگ درام خود را ضبط کنید، استفاده از دو میکروفون کاندنسر است. شما می‌توانید برای این کار از میکروفون‌های کاندنسر با دیافراگم بزرگ و یا کوچک استفاده کنید. دلیل آن که پیشنهاد می‌کنیم از دو میکروفون استفاده کنید، این است که می‌توانید ساز را به شکل استریو ضبط کنید و با پن کردن این میکروفون‌ها در داخل نرم افزارهای میزبان، می‌توانید صدایی بسیار زیبا را دریافت کنید.

استفاده از میکروفون کاندنسر

عموما از این تکنیک برای ضبط‌های استودیویی استفاده می‌شود و یا افرادی که می‌خواهند به بهترین صدای ممکن دست پیدا کنند، از این تکنیک استفاده می‌کنند.

استفاده از میکروفون کیک درام در زیر هنگ درام

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید صدایی بسیار دقیق را ساز خود به دست آورید، این است که همانند روش قبلی، از دو میکروفون کاندنسر دیافراگم کوچک استفاده کنید اما یک میکروفون کیک درام را نیز در زیر ساز قرار دهید تا به این ترتیب، صدای بسیار دقیقی را به دست آورید.

در واقع صدای بیسی که از ساز هنگ درام به دست می‌آید، به دلیل ارتعاش بدنه فلزی این ساز است که از خروجی ساز، یعنی حفره گو که در قسمت پایین ساز قرار گرفته است، خارج می‌شود. بنابراین هنگامی که می‌خواهید صدای بسیار بمی را از ساز خود به دست آورید، بهترین راه این است که از یک میکروفون کیک درام در زیر ساز خود استفاده کنید تا تمامی این فرکانس‌ها توسط این میکروفون ضبط شود.

میکروفون‌های کیک درام در واقع میکروفون‌هایی هستند که به طور اختصاصی برای کیک درام طراحی شده اند. به همین دلیل این میکروفون‌ها فرکانس‌های بیس را به خوبی ضبط می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها برای ضبط المان‌هایی با صدای بیس زیاد، همانند سازهای کوبه ای مثل هنگ درام و یا کابینت‌های گیتار بیس استفاده کنید.

استفاده از پری امپ برای دریافت صدای بهتر

دیگر هزینه ای که می‌توانید برای دستیابی به صدای بسیار خوب انجام دهید، خرید چند پری امپ با کیفیت و حرفه‌ای است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید و با استفاده از آن‌ها، به میکروفون‌های خود رنگ صدای خاصی را ببخشید.

مطلب پیشنهادی : همه چیز درباره هنگ درام

سخن پایانی

در این مقاله تمامی نکاتی که درباره نحوه میکروفون گذاری در هنگ درام باید مد نظر داشته باشید ذکر شده و با استفاده از تکنیک‌های مختلف میکروفون گذاری که در این مقاله نام برده شد، می‌توانید صدای بسیار خوبی را با توجه به موقعیتی که در آن هستید، ضبط کنید. با استفاده از نکاتی که در این مقاله وجود دارد می‌توانید بهترین صدای ممکن را از ساز خود به دست آورید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “نحوه میکروفون گذاری در هنگ درام
  • مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ at ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    سلام، خواستم تشکر کنم ازتون من تا الان هرچی سوال داشتم، تو وبلاگ شما بهش رسیدم. ممنون بابت وبلاگ خوبتون

    پاسخ
    • مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ at ۹:۲۸ ق٫ظ

      🙏🌸

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =