×

معرفی بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان

گیتار کلاسیک را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین سازهای دنیا بنامیم که دهه‌هاست که بسیاری از افراد از آن برای ساخت قطعات و یا نواختن قطعات مشهور استفاده می‌کنند. این ساز صدایی بسیار دلنشین دارد و در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، به عنوان یکی از پرطرفدارترین سازها شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان را به شما معرفی کنیم.

گیتار کلاسیک در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی ساخته شد و به سرعت طرفداران خود را پیدا کرد. اما در قرن ۲۰ و ۲۱ میلادی، بسیاری از نوازندگان توانستند تا با بازنوازی بسیاری از قطعات مشهوری که برای این ساز تولید شده، بار دیگر این ساز را به یکی از محبوب‌ترین سازهای دنیا تبدیل کنند. این نوازندگان انقلابی را در نوازندگی این ساز بوجود آورده‌اند و الگوی بسیاری از هنرآموزان هستند. در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : یادگیری گیتار چقدر طول می کشد

۱- Andres Segovia

بهترین گیتاریست های کلاسیک جهانAndres Segovia

یکی از محبوب‌ترین نوازندگان این ساز، Andres Segovia اسپانیایی است که می‌توان او را یکی از به نام‌ترین نوازندگی، آهنگسازان و مدرسان گیتار کلاسیک دانست. او در ماه فوریه سال ۱۸۹۳ میلادی به دنیا آمد و بسیاری از قطعات محبوب او مربوط به دوران موسیقی کلاسیک، دوران رمانس و باروک می‌باشد.

بسیاری از طرفداران او بر این باور هستند که Andres در اجرا کردن قطعات مختلف نیز بسیار توانمند بوده و نگاه کردن به نواختن گیتار توسط او بسیار لذت بخش بوده است. از طرفی، بسیاری از نوازندگان مشهور دنیا از جمله شاگردان Segovia بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به John Williams اشاره کنیم.

۲- John Williams

John Williams

از جمله محبوب‌ترین شخصیت‌هایی که در این لیست نام برده می‌شود، می‌توانیم به John Williams اشاره کنیم. او نه تنها نوازنده ای بسیار توانمند و حرفه‌ای بوده، بلکه شخصیت بسیار جالبی نیز داشته است.

با این که Williams در استرالیا به دنیا آمده است، اما او را می‌توان یک انگلیسی اصیل دانست. پدر او هم یک موزیسین بوده و با ثبت نام پسرش در یک آکادمی گیتار اسپانیایی، مسیر یادگیری گیتار کلاسیک را برای او هموار کرد.

اگر بخواهیم یک نوازنده را به عنوان نماینده نوازندگان سبک کلاسیک در دوران مدرن نام ببریم، قطعا John Williams جزو این افراد خواهد بود. اولین اجرای او در BBC باعث شهرت او و ساز گیتار کلاسیک شد. او اکنون ۸۰ سال دارد و در لندن زندگی می‌کند.

۳- Pepe Romero

Pepe Romero

از جمله حرفه‌ای‌ترین نوازندگان سبک فلامنکو می‌توانیم به Pepe Romero اسپانیایی اشاره کنیم. او در سال ۱۹۴۴ در اسپانیا به دنیا آمد و بسیاری از قطعاتی که او ساخته، می‌توان وضوح المان‌هایی از موسیقی فلامنکو را مشاهده کرد. او همچنین در یک خانواده هنری به دنیا آمده و پدر و برادرانش نیز نوازندگان گیتار هستند.

او اجراهای مختلفی را سراسر دنیا برگزار کرده و تورهای متعدد او در کشورهای مختلف همانند چین، آمریکا و یا اروپا برگزار شده است. او یکی از بزرگ‌ترین مدرسان گیتار در سبک فلامنکو بوده است.

۴- Julian Bream

Julian Bream

یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در قرن ۲۰ ام، Julian Bream است که یک نوازنده حرفه‌ای در سبک کلاسیک بوده است. او در کشور انگلستان به دنیا آمده و همانند بسیاری از افرادی که در این لیست به آن‌ها می‌پردازیم، او هم در یک خانواده هنری به دنیا آمده و پدر او اولین کسی بود که ابتدایی‌ترین آکوردهای گیتار را به او یاد داد. Bream یکی از نوازندگانی بود که قرن ۲۰ ام، تلاش کرد تا بسیاری از قطعات کلاسیک را باز نوازی کند و محبوبیت این موسیقی را بار دیگر بازگرداند.

۵- Ana Vidovic

Ana Vidovic

یکی از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان که محبوبیت خود را عمدتا مدیون ویدئوهای خود در سایت یوتیوب است، Ana Vidovic است. او یکی از محبوب‌ترین نوازندگان گیتار کلاسیک خانم در جهان است و در کرواسی به دنیا آمده است.

بسیاری از طرفداران او بر این باور هستند که او هنگام نوازندگی قلب و روح طرفداران خود را به تسخیر در می‌آورد. او از سن بسیار کم نوازندگی گیتار را آغاز کرد و در سن ۱۳ سالگی جایزه ای را در یک مسابقه نوازندگی برنده شد. او چند آلبوم تاکنون منتشر کرده است و اکنون ۴۰ سال سن دارد.

۶- Sharon Isbin

Sharon Isbin

یکی دیگر از نوازندگان مشهور خانم ساز گیتار کلاسیک، Sharon Isbin نوازنده آمریکایی است که اهل ایالت مینیاپولیس می‌باشد. او نه تنها یکی از حرفه‌ای‌ترین نوازندگان این ساز در دنیا می‌باشد، بلکه به عنوان یکی از مدیران دپارتمان گیتار مدرسه Juilliard، یکی از تاثیرگذارترین افراد در تربیت نسل جدید نوازندگان این ساز نیز به شمار می‌رود.

از طرفی، او در بیش از ۲۰۰ گروه ارکستر مختلف نوازندگی کرده است و هنر خود را به نمایش گذاشته است. یک مستند درباره زندگی او به نام Troubadour نیز منتشر شده است.

۷- David Russell

David Russell

نوازنده ایرلندی، David Russell را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین نوازندگان گیتار کلاسیک در اروپا بدانیم. بسیاری از افراد او را به نواختن قطعات بسیار دشوار و تکنیکی می‌شناسند و طرفداران او، Russell را یکی از تکنیکی‌ترین گیتاریست‌های دنیا خطاب می‌کنند. او در سال ۲۰۰۵ جایزه گرمی بهترین تک نوازی را در سبک کلاسیک به خود اختصاص داد.

با این که او در کشور ایرلند شمالی و در شهر Glasgow به دنیا آمده، خانواده او تنها هنگامی که او پنج سال سن داشت به جزیره اسپانیایی منورکا مهاجرت کردند. او در ابتدا به عنوان یک مدرس گیتار فعالیت کرد و سپس، قطعات خود را ضبط کرد.

برای مشاهده لیست قیمت انواع گیتار به فروشگاه اینترنتی سازکالا مراجعه کنید.

۸- Francisco Tarrega

Francisco Tarrega

از جمله قدیمی‌ترین و پر آوازه‌ترین نوازندگان این ساز، Francisco Tarrega می‌باشد که بسیاری او را “پدر گیتار کلاسیک” می‌نامند. او به جرات یکی از بهترین نوازندگان گیتار در تاریخ بوده است و کشور اسپانیا به دنیا آمده است.

پدر او یک نوازنده حرفه‌ای نبوده اما یکی نوازندگی گیتار را در سن کم آموخته بود. هنگامی که پدر به سرکار می‌رفت، Francisco با استفاده از گیتار پدر خود سعی داشت تا قطعات مختلف را بنوازد. Tarrega به قطعات خود شهرت دارد که بسیاری قطعات او را دلیلی بر محبوبیت دوباره سبک کلاسیک در دنیای مدرن می‌دانند.

۹- Christopher Parkening

Christopher Parkening یکی از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان

یکی دیگر از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان که اصالتی آمریکایی دارد، Christopher Parkening می‌باشد که در حال حاضر نیز نوازنده ای بسیار فعال به شمار می‌رود. او نه تنها تسلط بی نظیری بر روی ساز گیتار دارد، بلکه در حال حاضر به عنوان مدرس و استاد گیتار در دانشگاه Pepperdine در حال تدریس اصولی این ساز می‌باشد.

او در ابتدا با استفاده از اصولی‌ترین متدها، نوازندگی با ساز گیتار را آموخت و سپس در سن ۱۹ سالگی شروع به فعالیت حرفه‌ای کرد.

۱۰- Xuefei Yang

Xuefei Yang

یکی دیگر از نوازندگانی که در دنیای مدرن به نوازندگی در سبک کلاسیک می‌پردازد و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده، Xuefei Yang، نوازنده گیتار چینی است. از جمله موضوعاتی که باعث شده تا Yang بر سر زبان‌ها بیفتد، مهارت او در نوازندگی سازی است که در کشور چین محبوبیت زیادی ندارد.

از او همچنین به عنوان یک نوازنده حرفه‌ای یاد می‌شود که بسیاری از طرفداران او، نوازندگی او را بسیار دلنشین و احساسی می‌دانند. او در سال‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را در سراسر دنیا و به خصوص شهرهای مختلف چین داشته است و موسیقی کلاسیک را به دنیا معرفی کرده است.

۱۱- Narciso Yepes

 از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان Narciso Yepes

کشور اسپانیا را می‌توانیم یکی از کشورهایی بدانیم که ساز گیتار کلاسیک در آن شهرت بی همتایی دارد. به همین دلیل است که نام دیگر این ساز را گیتار اسپانیایی قرار داده‌اند. Narciso Yepes یکی دیگر از نوازندگان اسپانیایی در این لیست است که به ساخت قطعات مختلف شهرت دارد و بسیاری از هنرآموزان این ساز، قطعات او را تمرین می‌کنند.

یکی از جالب‌ترین داستان‌ها، این است که پدر او کیلومترها او را به کلاس گیتار می‌برده. همچنین بسیاری از طرفداران او بر این باور هستند که او در هفته سه بار به کلاس گیتار می‌رفته است.

۱۲- Liona Boyd

 یکی از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان Liona Boyd

یکی دیگر از نوازندگان خانم که در این لیست قرار دارد، Liona Boyd است که اصالتی انگلیسی دارد اما در کشور کانادا بزرگ شده است. او نه تنها به دلیل تسلط بی نظیر خود بر روی ساز گیتار شهرت بسیار زیادی به دست آورد، بلکه لقب “بانوی گیتار کلاسیک” را نیز به خود اختصاص داده است.

از طرفی، او بسیاری از تکنیک‌های گیتار را از نوازندگان این لیست همانند Yepes، Segovia و Julian Bream آموخته است. بسیاری از گیتاریست‌های محبوب دنیا از جمله Eric Clapton نیز از هنر او تمجید کرده‌اند.

۱۳- Manuel Barrueco

Manuel Barrueco

یکی از تاثیرگذارترین نوازندگان سبک کلاسیک در قاره آمریکا، Manuel Barrueco می‌باشد. او که اصالتی کوبایی دارد، یک نوازنده حرفه‌ای و یک استاد گیتار بسیار تکنیکی می‌باشد. او تنها هنگامی که ۱۵ سال سن داشت، از کشور کوبا به آمریکا رفت و در این کشور هنر و علاقه خود را دنبال کرد. پس از مدتی، او شروع به ساخت قطعات مختلف کرد و ایده‌ها خود را ضبط کرد. او اکنون ۷۰ سال سن دارد و بسیاری از قطعات او، جزو احساسی‌ترین قطعات گیتار کلاسیک به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی: بهترین گیتاریست‌ های جهان

سخن پایانی

در این مقاله ۱۳ عدد از بهترین گیتاریست های کلاسیک جهان را به شما معرفی کردیم. در این لیست نه تنها از مشهورترین نوازندگان تاریخ نام بردیم، بلکه نوازندگانی را نیز معرفی کردیم که در حال حاضر مشغول به نوازندگی هستند. در صورتی که با نواختن گیتار آشنایی ندارید، ما دوره آموزش گیتار زدن را برای شما آماده کرده ایم تا با مطالعه آن بتوانید به این ساز مسلط شوید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *