×

بیوگرافی Selena Gomez

سلنا گومز کیست؟

سلنا گومز(Selena Gomez) متولد ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲ یعنی ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۷۱ است. او در Grand Prairie تگزاس به دنیا آمد است. سلنا گومزی که امروزه می‌شناسید یکی از بازیگران سابق نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موسیقی دنیای دیزنی بود، که پس از آن زمان به عنوان یک هنرمند مستفل و محبوب میان مردم شناخته شد.

این مقاله درباره زندگی نامه، فعالیت‌ها و موفقیت‌های بزرگ وی است پس اگر از طرفداران پروپا قرص سلنا گومز هستید با ما همراه همراه باشید.

سلنا کودکی سختی داشت زیرا مادرش در سن ۱۶ سالگی او را به دنیا آورد و پدر و مادرش در سنین جوانی از هم جدا شدند. مادرش برای تأمین معاش خانواده سخت کار می‌کرد با این وجود هنوز درگیر مشکلات مالی بودند. از آگوست سال ۲۰۲۰، سلنا بیش از ۱۸۵ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، ۶۱.۸ میلیون دنبال کننده در توییتر، ۶۱ میلیون دنبال کننده در فیسبوک، ۲۰.۹ میلیون دنبال کننده در TikTok و ۲۶ میلیون سابسکرایبر در YouTube دارد که اکنون بیشتر شده است و این همان موفقیت بزرگ پس از سال‌ها تلاش و فعالیت برای سلنا بوده است.

جالب است بدانید سلنا گومز هنرمند که خواننده ، بازیگر مشهوری است و در سپتامبر ۲۰۰۹ به عنوان سفیر یونیسف منصوب شد. سلنا به عنوان سفیر یونیسف ، با شرکت در کمپین ها ، رویدادها و اقدامات  متعدد نقش فعالی در حمایت از آسیب پذیرترین کودکان جهان ایفا کرده است.

سبک آهنگ های سلنا گومز

همانطور که میدانید گومز به عنوان یک هنرمند پاپ شناخته شده است و به عنوان یک خواننده در سبک پاپ دارای محدوده آوازی متزوسوپرانو است و میتوان گفت اغلب آهنگهایش دارای ریتم رقص میباشد. با پیشرفت در این حرفه ، سلنا تعداد زیادی از ژانرهای موسیقی را آزمایش کرده است. در حالی که اولین آلبوم او به همراه گروه the Scene از electronic rock و pop rock الهام گرفته بود ، ضبط های بعدی را در سبک dance-pop اجرا کرد. در البوم A Year Without Rain از سبک synth-pop نیز استفاده شده است. همچنین در آلبوم When the Sun Goes Down به سمت موسیقی electropop و electro-disco رفت. اولین رکورد مستقل وی Stars Dance بود که در ژانر EDM-pop  یا همان  (Electronic Dance Music) محسوب میشد و خود گومز این آلبوم را “baby dubstep” معرفی کرد ، که شامل عناصری از ژانرهای مختلف مانند الکترونیکی ، دیسکو ، تکنو یا رقص است.ترک های”The Heart Wants What It Wants” و “Good for You” به عنوان آهنگ های”مینیمالیستی” و “بزرگسال” توصیف شده اند ، که صدای او را به پاپ بزرگسالان تبدیل می کند.

مطلب پیشنهادی : بیوگرافی لیدی گاگا

برخی از فیلم ها، نمایش‌های تلویزیونی و آهنگ‌های معروف گومز

برنامه “Barney & Friends”

سلنا بین سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ با دو سال اجرا در برنامه کودک بارنی و دوستان در نقش جیانا، کار خود را در زمینه نمایش آغاز کرد. گومز پس از دو سال از این سریال کنار گذاشته شد و برای شرکت در نمایش‌های دیگر تست داد.

سریال های مشهور

در سال ۲۰۰۶، گومز در نقش گوئن در فیلم Suite Life of Zack & Cody در کانال دیزنی بازی کرد. با بدست آوردن سابقه بیشتر در دیزنی، گومز برای بازی در نقش مایکایلا شیطانی در سریالHannah Montana مورد استفاده قرار گرفت.

وی اولین نقش اصلی خود را در Wizards of Waverly Place در سال ۲۰۰۷ بازی کرد و این سریال برنده جایزه هم شد. این مجموعه موفق تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت.

صدا پیشگی در انیمیشن ها

در سال ۲۰۰۸ ، گومز در نقش هلگا در انیمیشن Horton Hears a Who صدا پیشگی کرد. در سال ۲۰۱۲، گومز در انیمیشن Hotel Transylvania صدای میوس را اجرا کرد.

فیلم های مشهور

 او در فیلم Spy Kids 3-D: Game Over در سال ۲۰۰۳ نقش کوتاهی را بازی کرد و در سال ۲۰۰۵ کمی در نقش جولی Walker, Texas Ranger: Trial by Fire بازی کرد. او همچنین برای بازی در نقش امیلی گریس گارسیا در Brain Zapped در سال ۲۰۰۶ قرارداد امضا کرد، و حتی آهنگی را برای آن نمایش ضبط کرد.

از دیگر پروژه‌های موفق او فیلم Cinderella Story در سال ۲۰۰۸ بود که با بازیگر کانال دیزنی، اندرو سیلی بازی کرد. همچنین سلنا در برنامه Princess Protection که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد در کنار دمی لواتو نیز بازی کرد.از دیگر پروژه‌های مشهورسال‌های بعد می‌توان به فیلم Spring Breakers در سال ۲۰۱۳ نیز اشاره کرد. از فیلم‌های جدید و درخشان وی که در ژانر کمدی بود می‌توان به The Dead Don’t Die در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد.

اولین آلبوم “Kiss & Tell” و سایر آهنگ های مشهور

در سال ۲۰۰۸، گومز یک قرارداد ضبط با هالیوود امضا کرد و اولین آلبوم خود، Kiss & Tell را در  سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر کرد.

آلبومRevival 2015، همچنین تک آهنگ “Good for You” و آلبوم Rare در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد که آهنگ Lose You to Love یکی از موفق‌ترین ترک‌های این آلبوم محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۸، گومز قطعه ” Back to You” را برای سریال درام نتفلکیس به نام Reasons Why13 منتشر کرد.

روزهای پشت سر هم در اکتبر ۲۰۱۹، گومز تک آهنگ‌های “Lose You to Love Me” و “Look at Her Now” را منتشر کرد، آلبوم Rare در در ژانویه ۲۰۲۰ رتبه نخست به خود اختصاص داد.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *