×

زندگینامه Slash

زندگینامه Slash

اسلش، گیتاریست افسانه ای گروه Guns N’ Roses یکی از مشهورترین گیتاریست‌های تاریخ ارک است که طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله، قصد داریم تا بیوگرافی او به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین گیتاریست‌های دنیا را مرور کنیم. در مقاله زندگینامه Slash با ما همراه باشید.

تولد و دوران کودکی

ساول هادسن، که بسیاری او را با نام اسلش می‌شناسند، در سال ۱۹۶۵ در شهر لندن به دنیا آمد. مادر او یک آفریقایی/آمریکایی بود و پدر او یک بریتانیایی. جالب است بدانید که نام اسلش را خانواده ساول به او داده اند و دلیل آن این است که او هواره در حال جنب و جوش بود.

اسلش به همراه پدر و مادر بزرگ و پدربزرگش در شهر Stoke-On-Trent تا سن ۵ سالگی زندگی کرد. پس از آن، او به همراه پدرش به لس آنجلس رفت تا بار پیش مادر خود باشد. چند سال پس از این موضوع، پدر و مادر اسلش از یکدیگر جدا شدند و اسلش بچه ای بود که هیچکدام از پدر و یا مادر خود او را نمی‌خواستند.

در همین مدت بود که اسلش دیگر دیگر علاقه ای به مدرسه نداشت و علاقه او مسابقات BMX بود. او در سن ۱۴ سالگی، شروع به یادگیری ساز گیتار کرد و به قدری از نوازندگی لذت می‌برد که گاهی تا ۱۲ ساعت نیز به نوازندگی می‌پرداخت. در سال ۱۹۸۱، او اولین گروه موسیقی خود با نام Tidus Sloan را تشکیل داد و برای اجرای تورهای موسیقی، دیگر به دبیرستان نرفت و شروع فصل جدیدی از زندگینامه Slash بود.

زندگی شخصی

اسلش تاکنون در زندگی خود دو بار ازدواج کرده و همچنین صاحب دو فرزند نیز هست. او اولین ازدواج خود را در سال ۱۹۹۲ با یک مدل به نام Renee Suran انجام داد اما این ازدواج تنها ۵ سال دوام آورد و در سال ۱۹۹۷ این دو نفر از یکدیگر جدا شدند. ازدواج دیگر اسلش در سال ۲۰۰۱ با Perla Ferrar صورت گرفت و این زوج دارای دو فرزند نیز هستند. اسلش در سال ۲۰۱۰ تقاضای طلاق خود از Perla را به دادگاه ارائه کرد اما این زوج دو ماه بعد به زندگی با یکدیگر ادامه دادند.

یکی از موضوعات جالب در مورد اسلش، بیماری ای است که او در سن ۳۵ سالگی به آن دچار شد. این بیماری که نام Cardiomyopathy می باشد، به دلیل مصرف مواد مخدر و همچنین استفاده زیاد الکل در دوران جوانی او بروز کرد. جالب تر آنکه پزشکان انتظار داشتند تا اسلش تنها چند هفته زنده بماند و بیماری او را بسیار سخت در نظر داشتند.

اما او برخلاف بسیاری از شواهد و انتظار ها هنوز هم زنده است. او در سال ۲۰۰۶ هم الکل و هم مواد مخدر را به شکل کامل ترک کرد. همچنین در سال ۲۰۰۷، او یک کتاب Auto Biography از خود منتشر کرد که زندگی او را بازگو می‌کند. نام این کتاب نیز Slash می‌باشد.

تشکیل گروه Guns N’ Roses

گروه Guns N' Roses

از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۸۵، اسلش در گروه‌های موسیقی مختلف شروع به نوازندگی کرد و یا گروه‌های متعددی را تشکیل داد. از جمله گروه‌هایی که او در آن‌ها به نوازندگی پرداخته می‌توانیم به گروه Hollywood Rose اشاره کرد که از اعضای این گروه می‌توانیم به Axl Rose و Izzy Stradlin اشاره کرد.

با این که این گروه نتوانست برای مدت طولانی ای فعالیت کند، اما در سال ۱۹۸۵ هنگامی که این گروه از بین رفت، Rose و Stradlin از اسلش خواستند تا در گروه جدید آن‌ها به نوازندگی گیتار بپردازد.

گروهی که نام آن Guns N’ Roses بود. پس از این که اسلش این موضوع را قبول کرد، آن‌ها شروع به نوشتن آهنگ‌های مختلف کردند. یکی از موضوعاتی که آن‌ها در سر داشتند، این بود که آهنگ‌هایی را بسازند که باعث معروفیت آن‌ها شود. در میان آهنگ‌هایی که این گروه در آن زمان نوشتند می‌توانیم به Sweet Child o’ Mine، Paradise City و Welcome to the Jungle اشاره کرد. پس از نوشتن این آهنگ‌ها این گروه با رکورد لیبل Geffen Records قرارداد امضا کرد.

انتشار اولین آلبوم

پس از آن که گروه Guns N’ Roses اولین آلبوم خود به نام Appetite for Destruction را منتشر کرد، اسلش و دیگر اعضای این گروه به مصرف مواد مخدر پرداختند. دو سال بعد، در یکی از کنسرت‌هایی که در آن بند برای گروه The Rolling Stones اجرا کرد، Axl Rose، خواننده گروه اعلام کرد که اگر دیگر اعضای این گروه مصرف مواد را ادامه دهند، از این گروه جدا می شود.

در سال ۱۹۹۱، این گروه وارد یک تور موسیقی بسیار بزرگ شد که دو سال به طول انجامید. در همین حین نیز، آنها دو آلبوم Use Your Illusion 1 و Use Your Illusion 2 را به بازار عرضه کردند. هر دو آلبوم در جدول تاپ چارت به صدر جدول رسیدند اما نکته ای که وجود داشت این بود که پس از عرضه شدن این دو آلبوم، این گروه دیگر نتوانست به صدر جدول باز گردد.

Stradlin پس از عرضه شدن آن دو آلبوم، از گروه جدا شد و پس از آن، گروه به ضبط چند کاور از گروه‌های مشهور پانک و Glam پرداخت و آنها را تحت یک آلبوم با نام The Spaghetti Incident به بازار عرضه کرد. این آلبوم نیز بر خلاف آلبوم‌های اول این گروه، مورد توجه واقع نشد. آخرین اجرایی که اسلش با گروه Guns N’ Roses انجام داد، در تاریخ ۱۷ جولای سال ۱۹۹۳ بود و پس مدت طولانی ای در سال ۱۹۹۶، او اعلام کرد که دیگر به عنوان گیتاریست در این گروه فعالیت نمی‌کند.

پس از گذشت ۲۰ سال از این ماجرا، در سال ۲۰۱۶، اسلش و اعضای قدیمی این گروه اعلام کردند که در یک تور در قاره آمریکا و آمریکای جنوبی اجرا خواهند داشت.

ماجرای جدا شدن Slash از گروه Guns N’ Roses

پس از گروه Guns N’ Roses، اسلش گروه‌های متعددی را تشکیل داد که از جمله این گروه‌ها می‌توانیم به گروه Slash Snakepit و یا پروژه سولوی بلوز او به نام Slash’s Blues Ball اشاره کرد.

او در سال ۲۰۰۳ گروه Velvet Revolver را تشکیل داد که بسیاری آن را به عنوان یکی از بهترین گروه‌های او پس از Guns N’ Roses می‌دانند. او همچنین دو آلبوم شخصی به بازار عرضه کرد که یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۸ و دیگری در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

پس از تور گسترده چین، اسلش و مک‌کاگان در سال ۲۰۱۶ برای تور Not in This Lifetime… دوباره به گروه ملحق شدند، که سومین تور پردرآمد کنسرت تاریخ شد و تا پایان آن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۸۴ میلیون دلار فروش داشت. امیدواریم که از این مقاله(زندگینامه Slash) سازکالا استفاده کرده باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *