×

تانگ درام چیست؟ تفاوت هنگ درام و تانگ درام

تانگدرام چیست

سازی تازه متولد شده

هر ساله تعداد زیادی ساز جدید در نقاط مختلف دنیا متولد می‌شود. اما کم پیش می‌آید این سازهای تازه متولد شده بتوانند به سرعت در دنیا رواج پیدا کنند و محبوبیت زیادی کسب کنند. تانگ درام و هنگ درام از محبوب‌ترین سازهایی هستند که سال‌های گذشته متولد شده و در دست نوازندگان زیادی دیده می‌شوند. در ادامه به اینکه تانگ درام چیست می‌پردازیم. توضیحات بیشتری را در رابطه با ساز محبوب تانگ درام برای شما آماده کرده ایم.

با سازکالا همراه باشید.

تانگ درام چطور ساخته شد؟

ساخت هنگ درام باعث شد تا نوازندگان زیادی علاقمند به فراگیری آن شوند. اما در سال‌های ابتدایی ساخت هنگ درام قیمت بالای آن باعث شده بود تا در دسترس همه نباشد. قیمت بالای هنگ درام باعث شد تا دنیس هاولنا آمریکایی در سال ۲۰۰۷ اولین تانگ درام را بسازد. جالب است بدانید اولین تانگ درام ساخته شده با کپسول گاز ساخته شده بود.

دلیل اسم گذاری این ساز به زبانه‌هایی که روی آن وجود دارد برمی‌گردد. تانگ درام‌هایی که اکنون ساخته می‌شوند معمولا به صورت قالبی و یک تکه هستند و دیگر خبری از تانگ درام‌هایی که با کپسول گاز شاخته می‌شدند نیست. حتی سعی می‌شود در ساخت تانگ درام هیچ جوش و یا چسبی استفاده نشود تا صدای آن گرم و دلنشین باشد.

لیست قیمت تانگ درام در انواع مختلف در فروشگاه اینترنتی سازکالا

تفاوت تانگ درام با هنگ درام چیست؟

تفاوت تانگ درام با هنگ درام چیست؟

تانگ درام معمولا صدایی با ساستین بالاتر دارد همچنین صدای قدرتمندتری دارد. تانگ درام برای نوازندگی ملودیک مناسب‌تر است زیرا صدای آن شفافیت بیشتری دارد. هنگ درام شدت صدای کمتری دارد اما صدای آن گرم‌تر است. این صدا برای موزیک‌های اتمسفریک بسیار جذاب است و برای فضا سازی استفاده می‌شود، تا جایی که از هنگ درام در جلسات مدیتیشن استفاده می‌شود.

هنگ درام معمولا ۹ نت دارد اما تانگ درام با تعداد نت‌های مختلفی ساخته می‌شود. تانگ درام‌ها به دلیل ساختاری که دارند ماندگاری کوک بالاتری نسبت به هنگ درام دارند. هنگ درام حتی در کیفیت‌های بالا بعد از ۲ یا ۳ سال نیاز به کوک شدن دارد اما تانگ درام خیر.

نحوه نواختن تانگ درام

نحوه نواختن

تانگ درام هم به وسیله دست و هم به وسیله استیک نواخته می‌شود و نوازندگی آن تا حد بسیار زیادی شبیه به هنگ درام است. از این رو افراد زیادی ابتدا با تانگ درام نوازندگی را فرا می‌گیرند و بعد شروع به نوازندگی با هنگ درام می‌کنند زیرا هنگ درام قیمت بالاتری دارد.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره هنگ درام

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “تانگ درام چیست؟ تفاوت هنگ درام و تانگ درام
  • مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ at ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    پیکوپن همون تانگ درام کوچیکه؟

    پاسخ
    • مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ at ۳:۵۸ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      بله درسته

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *