×

راهنمای جامع خرید پیانو آکوستیک

خرید یک پیانوی جدید، یک تصمیم هیجان انگیز است. ما می خواهیم در این انتخاب شما را یاری کنیم تا پیانویی مناسب بر اساس سطح نوازندگی خود انتخاب کنید. پیانوها انواع گوناگونی دارند، اما کدام یک از آن ها مناسب کار شما هستند؟  در سازکالا برخی از عوامل مهمی که باید قبل از خرید پیانو به آن ها توجه داشته باشید را مورد بحث قرار می دهیم. با سازکالا و مقاله راهنمای جامع خرید پیانو آکوستیک همراه باشید.

بررسی ، مشاهده مشخصات ، قیمت مدل های مختلف و خرید پیانو آکوستیک

قبل از خرید پیانوی گرند یا دیواری باید به نکات زیر توجه کنید:

 صدا

قبل از خرید پیانو، صدای آن را بشنوید زیرا هر پیانوی آکوستیک زنگ صدای مخصوص به خود را دارد. برخی افراد صدای شفاف تر و برخی صدای ملو تر را می پسندند. شما همچنین می توانید از یک معلم با تجربه در زمینه موسیقی یا یک تکنسین حرفه ای در زمینه پیانو برای انتخاب مدل مورد نظر مشاوره بگیرید. مواردی نظیر صدای ثابت کلاویه ها را در نظر بگیرید، به این صورت که با قدرت یکسان هر کلاویه را فشار دهید و به صدای هر نت توجه کنید.

خرید پیانوی آکوستیک

 کلاویه ها

از کیفیت کلاویه ها و نبود هر گونه شکستگی، ترک یا خمیدگی در آن ها اطمینان حاصل کنید. کلاویه ها باید از مقاومت مناسبی در برابر فشار برخوردار باشند. اگر نواختن کلاویه ها فشاری برابر با تایپ کردن بر روی کیبورد کامپیوتر دارد، پس مقاومت کلاویه های پیانوی شما مناسب نیست.

مطالب پیشنهادی : کلاویه پیانو چیست؟

 محل قرارگیری پیانو

باید به نسبت فضای خود، پیانویی که می خواهید را انتخاب کنید. اگر فضای زیادی ندارید، خرید یک پیانوی دیواری می تواند گزینه ی مناسبی باشد. همچنین ، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن پیانو نیز از جمله موارد حائز اهمیت است. پیانوهای آکوستیک نسبت به رطوبت و نوسانات دمایی آسیب پذیر هستند، بنابراین نباید آن ها را در کنار رادیاتور یا در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار داد. اگرپیانوی آکوستیک شما در محیط مناسبی نگهداری نشود، اجزای پیانو از قبیل چوب و نمد ممکن است دچار مشکل شود. در حالت ایده آل، پیانوی آکوستیک شما باید در محیطی با رطوبت نسبی ۴۵ تا ۷۰ درصد و دمای ثابت ۲۰ درجه سانتی گراد یا دمای اتاق نگهداری شود.

راهنمای خرید پیانو آکوستیک

مدت زمان گارانتی

پیانو های آکوستیک باید حداقل دارای ۵ سال گارنتی باشند. در خرید پیانو از خرده فروش دقت کنید، اکثر خرده فروشان برند های مشهور پیانو مانند Yamaha ، Steinway ، هیچگونه ضمانت معتبری در اختیار مشتری قرار نمی دهند، پس بهتر است از نمایندگی معتبر خرید کنید.

 برند

برخی از برند های معتبر در زمینه پیانوهای آکوستیک Yamaha، Steinway & Sons ، Kawai ، Baldwin و Bösendorfer به دلیل سابقه ساخت بالا، کیفیت بالا و نظرات مثبت مشتریان از جمله بهترین و ایمن ترین گزینه های خرید برای شما مشتریان عزیز به شمار می روند.

آیا خرید پیانو آکوستیک دست دوم منطقی است؟

نکته ای که در خرید یک پیانو آکوستیک دست دوم نظر شما را جلب می کند، قیمت آن است. پیانوهای آکوستیک با زنگ صدای خاص ممکن است گران قیمت باشند، بنابراین یک پیانوی دست دوم با کیفیت می تواند صرف مالی داشته باشد. در راهنمای خرید پیانو آکوستیک توصیه ما به شما این است که قبل از خرید پیانو باید شرایط نگهداری و سلامت کامل آن را مورد بررسی قرار دهید.

فروش پیانوی آکوستیک

مزایای پیانوی گرند نسبت به دیواری

اولین مورد تن صداست : یک پیانوی گرند، قطعا بیش از ۱۷۰ سانتی متر از لحاظ طولی، صدایی حجیم تر و طول سیم هایی طولانی تر از پیانوی دیواری دارد. این موضوع بدان معناست که پیانوی شما ساستین بیشتر بیس بهتر و صدای پر حجم تری را در اختیار شما قرار می دهد. پیانوی گرند همچنین اکشن متفاوتی نسبت به پیانو دیواری دارد، به این معنی که فرآیند بازگشت کلاویه و ضربه زدن آن سریعتراز پیانوی دیواری انجام می شود. دو فاکتور اصلی تاثیرگذار بر میزان صدا، ناحیه ساندبرد و طول سیم ها می باشد. به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه پیانوی شما بزرگتر باشد، صدای آن بهتر است. یک پیانوی دیواری بلند ( ارتفاع ۱۲۱ تا ۱۳۱) می تواند در سطح یک پیانوی گرند با کیفیت پایین باشد.

مزایای پیانوی آکوستیک

مطالب پیشنهادی : تفاوت پیانو دیجیتال، اکوستیک و گرند

برخی از پر فروش ترین پیانوهای آکوستیک بازار

پیانو آکوستیک Yamaha U1 و نسخه اندونزی آن یعنی U1J: کمپانی یاماها یکی از با سابقه ترین برند های ساخت انواع پیانو در دنیا محسوب می شود. یکی از شاهکار های طراحی پیانو، مدل U1 برند یاماهاست که از لحاظ طنین صدا، طراحی کابینت و اقلام داخلی آن نظیر چکش ها ، سیم ، پین بلاک و … به جرات می توان گفت یکی از بهترین پیانوهای آکوستیک موجود می باشد. این پیانو با ارتفاع ۱۲۱ سانتی متر ساندبرد از جنس چوب اسپروس ، بریج و پین بلاک های ساخت چوب میپل سخت و پولیش آبنوس بر روی بدنه ساز طراحی و عرضه شده است. سری ساخت اندونزی نیز کیفیت مشابهی با این مدل دارد و از لحاظ قیمتی مقرون بصرفه تر است. کمپانی یاماها به منظور کاهش هزینه های ساخت، پیانوهای خود را توسط کمپانی اندونزی عرضه می کند و مدل های ساخت ژاپن به مقدار محدود موجود می باشند.

پیانو آکوستیک Yamaha JU109 و JX113 : این پیانوهای ساخت اندونزی، نسخه های مقرون به صرفه تری به نسبت سری U می باشند. برای افرادی که به تازگی شروع به نواختن پیانو کرده اند یا حتی نوازندگان حرفه ای که به دنبال یک پیانو برای فضای آپارتمانی هستند، این دو مدل با ارتفاع ۱۰۹ و ۱۱۳ سانتی متری تن صدایی گرد و شفاف تولید می کند. از جمله پر فروشترین پیانوهای بازار می توان به JU109 اشاره کرد که کیفیت صدایی بسیار مناسب برای فضاهایآپارتمانی ارائه می کند و برای سنین مختلف قابل استفاده است.

پیانو آکوستیک Yamaha U1

شماره سریال پیانو آکوستیک

سال ساخت، کشور و شهر تولید کننده ساز از روی شماره سریال پیانو قابل شناسایی می باشد. بعنوان مثال یاماها برای پیانو های آکوستیک خود، بخشی تحت عنوان Serial Number Decoder دارد که امکان استعلام کالای خریداری شده و اطلاعات کامل توسط این بخش قابل دسترسی می باشد. شماره سریال پیانوهای آکوستیک دارای ۵ تا ۷ رقم می باشد که بسته به برند تولید کننده، مدل ساز یا حروف دیگری نیز در کنار این سریال نوشته می شود. بطور معمول سریال پیانو روی صفحه چدنی درج می شود که پس از بلند کردن درب بالای پیانو می توانید آن را ماهده کنید. اما گاها این سریال را می توان زیر درب بالای پیانو، به صورت مهر شده پشت کابینت ساز، چاپ بر روی یکی از همر ها و یا کلاویه ها نیز  مشاهده کرد.

شماره سریال پیانو آکوستیک

نکات پایانی برای خرید پیانو

  1. اگر به دنبال خرید آنلاین هستید، ویژگی های پیانو خود را از کارشناس مربوطه پرسیده و در سایت مرجع آن نیز مشخصات فنی را ملاحضه کنید. همچنین کلیپ های نوازندگی پیانوهایی که مد نظرتان را بررسی کنید تا قابلیت ها و کیفیت صدای آن را شنیده باشید.
  2. کامنت های مربوط به مدل خود را بررسی کنید. بهترین کار برای خرید یک پیاننوی دیجیتال با کیفیت، نظر افرادی است که قبلا آن مدل را خریداری کرده اند. با این کار می توانید اطمینان خاطر بیشتری در خرید خود داشته باشید.
  3. هنگام خرید پیانو به اندازه ساز توجه کنید. اگر شما آپارتمان نشین هستید، پیانوی دیواری با ارتفاع بین ۱۱۰ تا ۱۲۱ مناسب شماست. اگر فضای بزرگی دارید و حجم صدای بالاتری مد نظر شماستپ، پیانوهای دیواری بلند تر یا پیانوی گرند می تواند گزینه ی مد نظر شما باشد.
  4. از جمله نکات دیگری که حائز اهمیت است، پیانوهای آکوستیک از مواد طبیعی ساخته می شوند و نسبت به تغییرات دمایی حساس بوده و نیازمند کوک سالیانه و نگهداری می باشند.

در پایان و بعد از مطالعه راهنمای خرید پیانو آکوستیک می‌توانید سوال و یا دیگاه خود را درباره خرید پیانو آکوستیک در قسمت نظرات مطرح نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *