×

میکس درام وی اس تی

به عنوان یک مهندس میکس و مستر، بسیاری از آهنگ‌هایی که با آن‌ها برخورد خواهید کرد، دارای درام وی اس تی هستند. اما مشکلی که بسیاری از افراد دارند، این است که نمی‌توانند این درام‌ها را به بهترین شکل ممکن میکس کنند. در این مقاله نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که با رعایت کردن آن‌ها، می‌توانید صدای درام بسیار خوبی را داشته باشید. اما این را در نظر داشته باشید، که نحوه میکس درام وی اس تی بسیار متفاوت است و بسیای از افرادی که از روش میکس کردن درام‌های واقعی برای درام های وی اس تی استفاده کرده اند، به ندرت به نتیجه خوبی رسیده اند.

آموزش میکس درام وی اس تی

وی اس تی Steven Slate Drums یکی از وی اس تی های برتر درامز

انتخاب صدا در میکس درام وی اس تی

این نکته، یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد آن را دست کم می‌گیرند. اگر صداهایی که در داخل وی اس تی می‌شنوید، صداهایی نیستند که به دل شما بشیند، به سختی می‌توانید صدای مورد نظر خود را در هنگام میکس به دست بیاورید.

فروش انواع درام ست های حرفه ای از برندهای معتبر در سازکالا.

انتخاب صدای اولیه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام ضبط و یا میکس درام و به طور کلی هر المانی در میکس باید رعایت کنید. سعی کنید زمان زیادی را صرف پیدا کردن صدای مورد نظر خود کنید تا این که بخواهید این صدا را بعدا در هنگام میکس درست کنید. از این بابت هم نگران نباشید. وی اس تی های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

دقت در پارامتر ها و افکت ها باید رعایت شوند

اولین موضوعی که درباره میکس کردن درام های وی اس تی بهتر است مد نظر داشته باشید، این است که بهتر است آن‌ها به بهترین شکل ممکن شبیه به درام‌های واقعی کنید. برای این کار می‌توانید با تغییر Velocity فایل MIDI، صدایی شبیه به صدای درام واقعی به دست بیاورید. همچنین می‌توانید برای واقعی‌تر شدن صدای Snare خود، می‌توانید با تغییراتی در پارامترهای وی اس تی خود، ساستین صدای Snare خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد به جای این کار، Snare خود را به شدت کمپرس می‌کنند و این باعث می‌شود تا صدای نه چندان جالبی دریافت کنید.

automation-fl-studio

از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید، این است که بهتر است از اجزای درامی استفاده کنید که کوک شده باشند تا صدای آهنگ شما را بهتر کنند. استفاده از یک درام که صدای بسیار بدی دارد و تلاش برای بهتر کردن صدای آن با استفاده از اکولایزرها، یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید بکنید. همانطور که گفتیم، بیشتر وقت خود را بر روی انتخاب صداهای اولیه بگذارید.

مولتی ترکینگ در میکس درام وی اس تی

یکی از بهترین ویژگی‌های درام‌های ویرچوال، این است که می‌توانید اجزای مختلف آن‌ها را به صورت Multi Output در آورده و اکسپورت بگیرید. این موضوع باعث می‌شود تا شما لاین‌های Kick، Snare، Tom و … را به صورت ترک‌های جدا در اختیار داشته باشید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با این درام‌ها کاملا به شکل یک درام واقعی رفتار کنید و به همان شکل آن‌ها را میکس کنید.

از دیگر ویژگی‌های این دارم‌ها، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که بیشتر آن‌ها این امکان را برای شما به وجود می‌آورند که بتوانید با استفاده از آن‌ها، یا صداهای خام را در اختیار داشته باشید و یا صداهای میکس شده. می‌توانید از این ویژگی نیز در بسیاری از آهنگ‌ها استفاده کنید. اما اگر در حال میکس کردن ویرچوال درام هستید، یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که نیاز دارید تا توجه خود را بر روی آن قرار دهید، صدای اتاق درام و یا Room است.

میکس درام وی اس تی

اکثر درام‌هایی که در آلبوم‌های مورد علاقه خود می‌شنوید، در اتاق‌های ضبط بسیار خوش صدا ضبط شده اند. خوشبختانه شرکت‌های تولید کننده وی اس تی های درام نیز، محصولات خود را در این اتاق‌های با کیفیت ضبط کرده اند و این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید با استفاده از این صداها، صدایی مشابه با صدای بهترین آلبوم‌های دنیا در اختیار داشته باشید. برای رسیدن به صدای استاندارد، استفاده از این صداها را در میکس هایتان پیشنهاد می‌کنیم.

بالانس

اولین قدم برای به دست آوردن صدای درام قوی، یافتن تعادل مناسب است – نه فقط بین هر یک از عناصر کیت، بلکه بین درام و سایر سازها نیز باید این کار صورت گیرد.

با گوش دادن به کیت درام شروع کنید و مطمئن شوید که می‌توانید هر عنصر را به وضوح بشنوید. اسنیر معمولاً بلندترین عنصر در کیت است و به دنبال آن کیک و تام. با استفاده از میکروفون‌های بالای سر(اوور هد)، هدروم مناسب برای اجزای درام ایجاد کنید و صدای همه میکروفون‌های نزدیک را یکپارچه کنید.

حتی زمانی که می‌دانید به چه صدایی با دقت گوش کنید، تشخیص اینکه چه زمانی تعادل درست را به دست آورده‌اید دشوار است. به همین دلیل است که باید همیشه از میکس‌های رفرنس استفاده کنید تا مطمئن شوید که در مسیر صحیح باقی می‌مانید.

رفرنس، مقایسه سریع آهنگ خود را با میکس‌های مورد علاقه شما آسان می‌کند. مخلوط‌های مرجع خود را به Wave Transport بکشید، ویژگی Level Match را درگیر کنید و play را فشار دهید.

بین میکس و رفرنس به جلو و عقب بروید و با دقت به تعادل بین هر عنصر در میکس گوش دهید. سپس سطوح هر جزء درام را آنقدر تغییر دهید تا تعادل را به درستی بدست آورید.

همچنین می‌توانید صفحه نمایش Trinity در پایین را بررسی کنید تا ببینید که چگونه تعادل فرکانس، عرض استریو و پانچ آهنگ شما با مرجع شما مقایسه می‌شود. هر مشکلی را یادداشت کنید و در حین کار آن‌ها را حل کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین وی اس تی های درامز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *