×

مهم ترین نکاتی که هنگام خرید یک درامز باید بدانید!

درامز را می‌توان به طور کلی، قلب هر گروه موسیقی دانست. درامز همواره ریتم آهنگ را حفظ می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از مهندسین صدا، درامز را به عنوان مهم‌ترین المان هر میکس تلقی کنند. اما نکته‌ای که بسیاری از افراد آن را نمی‌دانند این است که بسیاری فکر می‌کنند برای داشتن یک صدای درامز خوب لوازم و تجهیزات بسیاری لازم است.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که لازم نیست همه تجهیزات را از همان اول خریداری کنید و چگونه می‌توانید با هزینه درست و خرید تجهیزات بسیار مهم، صدای درامز بسیار خوبی را به دست بیاورید. در این مقاله در مجله فروشگاه اینترنتی سازکالا راهنمای جامع خرید درامز را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بدانید چگونه بهترین درامز ممکن را برای شروع نوازندگی و یا یادگیری تهیه کنید. در ادامه مقاله راهنمای خرید درامز با ما همراه باشید.

چگونه در ابتدای یادگیری یک درامز خوب بخریم ؟

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که برای شروع یادگیری نوازندگی درامز، لازم نیست تمام تجهیزاتی که درامرهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند را خریداری کنید. این که شما چه درامزی را خریداری کنید، کاملا به سن نوازنده، سبک، محل تمرین و مدت تمرین او بستگی دارد.

همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که درامز در انواع قیمت‌ها در بازار موجود هستند بنابراین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، هزینه‌ای است که می‌خواهید برای خرید این ساز بپردازید.

یکی از ویژگی‌های خوب درباره درامز این است که شما می‌توانید آن‌ها را در انواع مختلفی خریداری کنید. این موضوع به این معناست که تعداد تام‌ها، تعداد سنج‌ها و ابعاد درامز کاملا بر روی گزینه‌ها و صدای نهایی شما تاثیر می‌گذارند.

هنگامی که می‌خواهید برای یک نوازنده مبتدی درامز تهیه کنید، به این نکته توجه کنید که تنها قسمت‌هایی را خریداری کنید که برای یادگیری لازم و ضروری است. در غیر این صورت، قسمت‌های اضافی درامز تنها حواس نوازنده را پرت می‌کند و یادگیری تکنیک‌ها را برای افراد مبتدی دشوارتر می‌کند.

چه نکاتی را هنگام خرید درامز باید مد نظر داشته باشیم؟

اگر شما می‌خواهید برای فرزند خود یک ست درامز تهیه کنید، بهترین کار این است که به سراغ ست‌ها بروید. ست‌های درامز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا تمامی پارت‌ها و قسمت‌های مورد نیاز درامز را به صورت یک جا در اختیار داشته باشید. از دیگر مزیت‌های خرید ست درامز این است که قیمت آن‌ها به مراتب پایین‌تر است.

اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید درامز باید ابتدا ابعاد هر کدام از قسمت‌های آن را چک کنید و سپس به خرید درامز بپردازید. همچنین سبک صدای ساز بسیار مهم است برای مثال درامزی که برای سبک جز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مناسب برای سبک‌های راک و متال نیست. بنابراین بهتر است ابتدا سبک خود را مشخص کنید.

راهنمای خرید درامز-ست-درام

یک درام ست کامل، باید شامل اجزای اصلی درامز یعنی سنج‌ها، استندهای سنج، کیک، درام اسنیر، فلور تام، تام، صندلی مخصوص درامر، استیک‌ها و پدال‌ها باشد تا بتوانید به راحتی به نوازندگی بپردازید و صدای مورد نظر خود را دریافت کنید.

خرید یک درام ست برای نوازنده مبتدی

هنگامی که شما می‌خواهید اولین درام ست خود را برای یک نوازنده مبتدی خریداری کنید، نکته‌ای که به آن برخورد می‌کنید این است که گزینه‌های بسیار برای انتخاب وجود دارد. یکی از محصولاتی که در این سال‌ها در بازار بسیار دیده شده است، Shell Pack ها می‌باشند.

Shell Pack ها در واقع پک‌هایی هستند که قسمت‌های مهم درامز اعم از اسنیر، تام و کیک درام را شامل می‌شوند. باید توجه داشته باشید که در این پک‌ها، سنج‌ها و یا استندهای سنج وجود ندارد و باید آن‌ها را به طور جداگانه خریداری کنید.

اما نکته مثبت درباره این پکیج‌ها این است که بسیاری از شرکت‌ها به تولید آن‌ها می‌پردازند و باید بدانید که اکثر آن‌ها نیز از کیفیت ساخت و صدای بسیار فوق العاده ای بهره مند هستند که این موضوع باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

برای خرید این درام ست‌ها، پیشنهاد ما در راهنمای خرید درامز به شما این است که قبل از خرید حتما نقد و بررسی‌های اینترنتی را مطالعه کنید و درباره هر پک اطلاعات لازم را به دست بیاورید. همچنین به ابعاد هر کدام از قسمت‌ها نیز توجه داشته باشید. اما در کنار این پکیج‌ها، تجهیزات دیگری را نیز باید خریداری کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی : چگونه یک درامر حرفه ای شویم ؟ 

سخت افزار مناسب را از همان ابتدا خریداری کنید!

سخت افزار مناسب درامز

اگر به صورت حضوری برای خرید درامز به یک مغازه مراجعه کنید، فروشنده به شما می‌گوید که بهتر است نه تنها برای دریافت صدای بسیار خوب، بلکه برای صرفه جویی در هزینه‌ها، سخت افزار مناسب را از همان ابتدا خریداری کنید. این نکته کاملا درست است و پیشنهاد ما در راهنمای خرید درامز به شما این است که حتما از همان ابتدا به خرید سنج‌های با کیفیت بپردازید.

این موضوع نه تنها باعث می‌شود تا بتوانید صدای فوق‌العاده‌ای از ساز خود دریافت کنید، بلکه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در طولانی مدت، هزینه زیادی را بابت خرید درامز نپردازید. برای خرید سنج‌ها، شرکت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید با خرید محصولات آن‌ها می‌توانید صدای با کیفیت‌تری داشته باشید.

از این شرکت‌های مطرح می‌توانیم به Zildjian، Paiste و Meinl اشاره کنیم. این شرکت‌ها همواره به تولید سنج‌های فوق العاده پرداخته‌اند و با داشتن این سنج‌ها بدون شک کیفیت کار شما نیز افزایش می‌یابد.

آیا خرید درامز دست دوم فکر خوبی است ؟ 

اما نکته‌ای که باید در راهنمای خرید درامز به آن اشاره کنیم این است که کدام روش برای خرید درامز بهتر است؟ خرید درامز نو یا خرید درامز به صورت دست دوم؟ هر کدام از این درام‌ها مزیت‌ها و معایبی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خرید درامز نو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از یک ساز با کیفیت بسیار فوق العاده لذت ببرید. تمامی قسمت‌های این درامز نو می‌باشند و این موضوع حس خوبی را به نوازنده منتقل می‌کند. از دیگر امکاناتی که درامز نو دارد می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که این درامز عموما دارای گارانتی هستند و اگر مشکلی در این درامز وجود داشته باشد، شرکت گارانتی کننده آن را تعویض و یا تعمیر می‌کند.

اما نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که شرکت‌های بسیار مشهور در زمینه تولید درامز، همواره کیفیت ساخت بالایی را در کارهای خود در نظر می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود تا قسمت‌های مختلف درامز در طول زمان، از بین نروند و یا خراب نشوند.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت خرید درامز به صورت دست دوم بروند. از دیگر ویژگی‌هایی که در خرید درامز دست دوم وجود دارد این است که شما می‌توانید آن‌‎ها را با قیمت‌های بسیار کمتر خریداری کنید که این موضوع باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه‌ها می‌شود.

نکته‌ای که در راهنمای خرید درامز باید درباره خرید محصول به صورت دست دوم به شما توصیه کنیم، این است که حتما قبل از خرید آن‌ها، به صورت حضوری این درامز را چک کرده و در صورت امکان، به همراه یک نوازنده حرفه‌ای درامز ساز را بازدید کنید. این موضوع باعث می‌شود تا از سلامت درامز و صدای آن اطمینان حاصل کنید.

انواع درام ست ها

درام‌ها از ساده‌ترین سازهایی هستند که توسط بشر ساخته شده است. اما از دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که سینتی سایزرها به بازار آمدند، بسیاری از درامرها این فرصت را پیدا کردند تا صدای درامز خود را بر روی کامپیوتر داشته باشند. اما اگر شما طرفدار سمپل درامز نیستید، هنگامی که برای خرید درامز اکوستیک به فروشگاه‌ها می‌روید متوجه می‌شوید که دو نوع درامز آکوستیک وجود دارد. درامز فیوژن و درامز استاندارد.

به طور کلی، دارمز فیوژن، درام‌هایی هستند که قسمت‌های مختلف آن‌ها از ابعاد کوچک‌تری ساخته شده است که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدایی بسیار کوبنده و تیز را از این نوع درامز به دست بیاورید. از طرفی، درامز استاندارد، درام‌هایی هستند که از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به صدای بسیار کوبنده‌تر و فوق العاده حجیم‌تری دسترسی پیدا کنید.

عموما نوازنده‌ها از درامز استاندارد برای سبک‌هایی مانند راک و متال استفاده می‌کنند تا بتوانند صدای بسیار عمیق و هیجان انگیزی را داشته باشند. صدای این نوع درامز در کنار گیتارهای الکتریک، صدای بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

تفاوت درامز آکوستیک و درامز الکترونیک

acoustic-drum-vs-electronic-drums

به طور کلی، دارمزها به دو گروه اصلی تفکیک می‌شوند که این گروه اصلی، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید صداهای مختلفی را تجربه کنید. این دو گروه شامل درامز آکوستیک و درامز الکترونیک می‌شود. در راهنمای خرید درامز هر دو گروه را برای شما توضیح می‌دهیم.

درامز آکوستیک

درامز آکوستیک به درامزی گفته می‌شود که برای ساخت آن‌ها از چوب و یا فلز استفاده می‌شود. این درامز عموما صدای بسیار بلندی را تولید می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدایی مناسب برای انواع سبک‌ها را از این محصولات دریافت کنید. همچنین برای این نوع از درامز باید از سنج‌های فلزی استفاده کنید. از نکاتی که درباره درامز آکوستیک وجود دارد این است که حس بسیار بهتری را به نوازنده منتقل می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدای بسیار فوق‌العاده‌ای را در اختیار داشته باشید. همچنین تنظیم کردن آن‌ها و یا نوازندگی با آن‌ها بسیار ساده‌تر از درامز الکترونیک می‌باشد.

درامز الکترونیک

از طرفی، درامز الکترونیک دارای پدهایی است که هنگامی که با استیک‌های درامز بر روی آن‌ها ضربه می‌زنید، می‌توانید صدای سمپل را با استفاده از آمپلی فایر یا هدفون بشنوید. این موضوع باعث شده تا بسیاری از نوازندگان و یا هنرجویانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و یا نمی‌خواهند صدای بلند ساز درامز دیگران را اذیت کند، به سراغ این نوع از درامز می‌روند.

انواع چوب ها در ساخت درامز و صدای مختلف آن ها

یکی از موضوعاتی که هم درباره گیتارها و هم درباره درامز صدق می‌کند، این است که سازندگان این سازها می‌توانند از چوب‌های بسیاری استفاده کنند و این چوب‌‎های مختلف باعث می‌شود تا بتوانید به صداهای مختلفی دست پیدا کنید. در ادامه راهنمای خرید درامز به برخی از این چوب‌ها و صدای آن‌ها می‌پردازیم.

  • افرا (Maple): یکی از مشهورترین چوب‌هایی که برای ساخت درامز از آن استفاده می‌شود، چوب میپل است. دلیل استفاده از این چوب این است که نه تنها می‌توانید صدایی بسیار گرم را از آن دریافت کنید، بلکه شفافیت صدای بسیار عالی را به وجود می‌آورند که این موضوع باعث می‌شود تا صدای درامز شما به راحتی در میکس شنیده شود.
  • ماهون (Mahogany) : از دیگر چوب‌هایی که برای ساخت درامز استفاده می‌شود می‌توانیم به چوب ماهون اشاره کنیم. درامزهای بسیار اندکی با این چوب ساخته شده‌اند اما آن‌ها صدای بسیار گرم و عمیقی دارند که باعث می‌شود صدای ساز از حجم زیادی برخوردار شود.
  • توس (Birch) : یکی از چوب‌هایی که بیشتر برای تولید درامز از آن استفاده می‌شود، چوب توس است. این چوب صدای بسیار بلند و متعادلی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بسیاری از مهندسین صدا برای ضبط درامز، از درامزی استفاده می‌کنند که از این چوب ساخته شده باشد.
  • بوبینگا (Bubinga) : این چوب، یکی از چوب‌هایی است که به ندرت برای ساخت درامز از آن استفاده می‌شود. درامزهایی که با استفاده از این چوب ساخته شده‌اند، فرکانس‌های میدرنج بسیار خوبی دارند و صدای بسیار کوبنده ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکته مهم درباره رنگ بدنه درامز

در بسیاری از مواقع، هنگامی که شما یک درام کیت را می‌بینید، نمی‌توانید رگه‌های چوبی را در بدنه آن تشخیص دهید. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند تا درامز خود را با استفاده از رنگ‌هایی زیباتر کنند که همین موضوع باعث می‌شود تا رگه‌های چوب بدنه به خوبی دیده نشود.

انواع ست طبل برای درامز 

حال که دانستیم درامز اصولا با استفاده از چه چوب‌هایی ساخته می‌شوند، وقت آن است که قسمت‌های مختلف درامز را بشناسیم. قسمت‌های مختلف درامز شامل کیک درام، اسنیر، تام‌ها، سنج‌ها، پایه‌های سنج و صندلی مخصوص می‌باشد. هر کدام از این قسمت‌ها نه تنها دارای ابعاد مختلف هستند، بلکه با استفاده از متریال مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنید این است که درامز عموما به صورت ۴ تکه و ۵ تکه تولید می‌شوند و بسیاری از سازنده‌های درامز، پکیج‌های خود را به این صورت تولید می‌کنند. این تعداد، نشانگر تعداد اسنیر، تام‌ها و کیک درام می‌باشد. برای مثال، درامز ۴ تکه دارای یک کیک درام، یک اسنیر، یک رک تام و یک فلور تام می‌باشد.

درامز-آکوستیکپ(راهنمای خرید درامز)

درامز ۵ تکه نیز دارای یک کیک درام، یک اسنیر، یک فلور تام و دو عدد رک تام با ابعاد مختلف می‌باشد. برای نوازنده‌های مبتدی، درامز ۴ تکه کاملا کافی است، زیرا به این صورت می‌توانید به راحتی تکنیک‌های مختلف درامز را بر روی این کیت‌ها یاد بگیرید و به تمرین با آن‌ها بپردازید.

نکته جالب توجه این است که بسیاری از شرکت‌ها، درامز بسیار گران قیمت خود را به صورت ۴ تکه تولید می‌کنند تا افراد بتوانند با تهیه این درامز و سپس اضافه کردن اجزای دلخواه خود ست مورد نظر خود را جمع آوری کنند.

معرفی برند های مشهور درامز

مپکس (Mapex)

 مپکس به مارک ترجیحی بسیاری از درامرهای حرفه‌ای تبدیل شده است. درامز مپکس مدل Mars برای مبتدیان مناسب است و هنگامی که شما در نهایت آماده شروع ضبط و اجرای برنامه‌های زنده هستید، ست Black Panther برای شما مناسب خواهد بود.

مپکس همیشه با روش‌های هوشمندانه درام‌های خود را با قیمتی مقرون به صرفه و با کیفیتی عالی ارائه می‌دهد. درام‌های این برند با برخورداری از بدنه چند لایه ظاهری منحصر به فرد و با دوام به سازهای خود بخشیده است.

یکی از دلایلی که حس خوبی در هنگام نواختن با درامز مپکس داریم این است که از چوب‌های درجه یک مانند Maple Walnut ،Birch و Basswood در ساخت این سازها استفاده می‌شود. همچنین استفاده از سیستم نصب ایزوله باعث بهبود صدادهی این درام‌ها شده است.

پرل (Pearl)

بدیهی است که ما باید درام‌های پرل را به عنوان بخشی از لیست بهترین مارک‌ها قرار دهیم! پرل برای نوازندگان در هر سطحی درامز تولید می‌کند. به احتمال زیاد در اغلب کنسرت‌ها‌، ست درامز Pearl را مشاهده می‌کنید.

پرل برای دهه‌ها توزیع کننده عمده سازهای کوبه‌ای و درامز در ایالات متحده بوده است. دفتر مرکزی آن‌ها در ژاپن است و همچنین از شعبه‌هایی در نشویل آمریکا نیز برخوردار است. امروزه آن‌ها یکی از بهترین سازندگان درام‌های آمریکایی در بازار به شمار می‌روند. این کمپانی از بدو تاسیس تاکنون کمپانی بسیار پایداری بوده است و با گذشت زمان، توانسته ثبات و شهرت را برای مارک تجاری خود ایجاد کند.

درامز پرل سری Export lacquer یک ست کلاسیک است که معمولاً به درامرهای مبتدی پیشنهاد می‌شود. سری Pearl Export lacquer شماره یک در فروش درام در جهان بوده است و به همراه سخت افزار ارائه می‌شود، به همین دلیل ما به شدت آن را توصیه می‌کنیم.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، درامز را می‌توان از مهم‌ترین سازهای دنیا دانست. از این ساز در انواع سبک‌ها استفاده می‌شود و بسیاری از افراد از جز و پاپ گرفته تا راک و متال توانسته‌اند با استفاده از این ساز به صداهای فوق العاده‌ای دست پیدا کنند. با استفاده از نکاتی که در مقاله راهنمای خرید درامز گفته شد، شما می‌توانید به راحتی درامز مورد نظر خود را تهیه کرده و به یادگیری و یا تمرین با آن بپردازید. اگر سوال خاصی درباره خرید درامز برایتان به وجود آمده در قسمت نظرات سایت می‌توانید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “مهم ترین نکاتی که هنگام خرید یک درامز باید بدانید!
  • دی ۱۸, ۱۳۹۹ at ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    سلام.بنده علاقه مند به سبک راک اند رول هستم و به دو ساز گیتار الکتریک و درامز علاقه دارم.لطفا راهنمائی کنید چطور آغاز کنم؟

    پاسخ
    • دی ۲۰, ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۷ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      انتخاب نوع ساز بحثی کاملا سلیقه ای می باشد.برای درک بهتر این موضوع حتما باید با اساتید مجرب مشورت کنید. البته ساز گیتار الکتریک نقش بسیار محوری در گروه های راک دارد به همین دلیل پرطرفدار تر می باشد.

      پاسخ
  • دی ۲۸, ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۰ ب٫ظ

    توضیحاتتون ساده و گیرا بود،ممنون.

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *