×

بیوگرافی Rihanna

آشنایی با Robyn Rihanna Fenty

rihanna

ریحانا خواننده مشهور سبک پاپ برای بسیاری از ما آشناست. نام کامل او، Robyn Rihanna Fenty است و او در تاریخ ۲۰ فوریه سال ۱۹۸۸ در جزایر کارائیب به دنیا آمد. او بزرگترین فرزند خانواده خود می‌‌باشد. مادر او، Monica Fenty یک حسابدار بود و پدر او، Ronald Fenty، سرپرست یک انبار بود.

ریحانا در دوران کودکی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد که از جمله این مشکلات می‌توانیم به اعتیاد پدر او به الکل و همچنین مواد مخدر اشاره کرد. پدر و مادر ریحانا هنگامی که او ۱۴ سال سن داشت، از یکدیگر جدا شدند. همراه سازکالا باشید با سری بیوگرافی های خوانندگان تا با زندگی آن ها بیشتر آشنا شوید.

کودکی ریحانا

ریحانا همچنین در دوران کودکی خود با بیماری میگرن دست و پنجه نرم می‌کرد و در بسیاری از اوقات، روزهای خود را با سردردهای شدید می‌گذارند. او این موضوع را از خانواده و دوستان خود پنهان کرده بود و دلیل این پنهان کردن، این بود که او نمی‌خواست دیگران فکر کنند که او مانند دیگران یک انسان عادی نیست.

شروع خوانندگی ریحانا

شروع خوانندگی Rihanna

او در سن ۱۵ سالگی، به خوانندگی علاقه پیدا کرد و با دو تن از همکلاسی‌های خود، یک گروه خوانندگی را تشکیل داد تا در آن به ساخت آهنگ‌های مختلف بپردازند. او در آهنگ‌های خود از مشکلات شخصی خود سخن می‌گفت.

آن‌ها پس از مدتی، یک دمو را به همراه تنظیم کننده مشهور Evan Rodgers ضبط کردند. او پس از آن که استعداد ریحانا را دید، متوجه شد که ریحانا آینده ای بسیار روشن دارد. در یکی از مصاحبه‌ها، Evan می‌گوید: “روزی را که سه دختر پیش من آمدند تا آهنگ‌های خود را به من نشان دهند را به خوبی به یاد می‌آورم. هنگامی که ریحانا و استعداد او را دیدم، شوکه شدم. انگار که دو دختر دیگری که هم گروهی‌های او بودند اصلا پیش من نیامده بودند.”

پیشنهاد میکنیم که بیوگرافی بیلی آیلیش، خواننده محبوب را نیز مطالعه بفرمایید.

ریحانا هنگامی که ۱۶ سال داشت، از شهر خود به نام Barbados جدا شد و به خانه Rodgers و همسر او رفت تا بتواند یک دمو آلبوم را با او تنظیم و ضبط کند. ریحانا در این باره می‌گوید: “روزی که Barbados را ترک کردم را به یاد می‌آورم. هیچ گاه از تصمیم خود پشیمان نشدم. من می‌خواستم کاری را انجام دهم که باید انجام می‌دادم. حتی اگر آن کار، مهاجرت به آمریکا بود.”

آلبوم ها و آهنگ‌ها

در ماه ژانویه سال ۲۰۰۵، Rodgers با آشنایی که با خواننده‌ها و لیبل‌های مختلف داشت، تدارک یک اجرا برای ریحانا در رکورد لیبل Def Jam Records را داد. این رکورد لیبل، به تازگی مدیر خود را عوض کرد و رپر مشهور، Jay Z مدیریت آن را بر عهده داشت.

Rihanna می‌گوید: “هنگامی که در راهرو بودم، دست‌هایم می‌لرزید و استرس زیادی داشتم. اما هنگامی که جلوی آن‌‌ها شروع به خواندن کردم، به چشمانشان نگاه می‌کردم و دیگر ترسی در وجودم نبود. اما پس از آن که اجرایم تمام شد، با خود گفتم خدای من، Jay Z روبروی من نشسته است!”

نکته جالب اما آن است که Jay Z از خواندن او شگفت زده شده بود و پس از اجرای او، به سرعت ریحانا را در لیست آرتیست‌های لیبل خود قرار داد.

اولین آهنگ ریحانا

تنها ۸  ماه بعد، یعنی در آگوست سال ۲۰۰۵، ریحانا اولین آهنگ‌ خود را با نام Pon de Replay به بازار عرضه کرد. این تک آهنگ به رتبه ۲ جدول تک آهنگ‌های بیلبورد رسید و نشان داد ریحانا یک خواننده جدید اما آینده دار است. اولین آلبوم او، با نام Music of the Sun، کمی بعد تر در همان ماه عرضه شد و به ربه ۱۰ جدول آلبوم‌های بیلبورد رسید.

آلبوم A Girl Like Me

او سپس سال بعد آلبوم دوم خود را با نام A Girl Like Me به بازار عرضه کرد و با دو تک آهنگ با نام‌های Unfaithful و SOS، توانست به رتبه ۱ بیلبورد برسد، اولین آهنگ‌هایی از او که به رتبه یک این جدول رسیدند.

در سال ۲۰۰۷ اما او تغییر سبک داد و با خواندن و عرضه آهنگ‌هایی که دارای متن‌های بسیار جدی تر از گذشته بود، توانست طرفداران بسیار بیشتری را پیدا کند. در این سال، او آلبوم سوم خود با نام Good Girl Gone Bad را به بازار عرضه کرد که یکی از محبوب ترین تک آهنگ‌های او، یعنی Umbrella نیز در این آلبوم عرضه شده بود. این آهنگ با همکاری Jay Z ضبط شده بود.

آلبوم Umbrella

آهنگ Umbrella همچنین اولین جایزه گرمی را برای ریحانا به ارمغان آورد. او پس از آنکه محبوبیت بسیاری را به دست آورد، در سال ۲۰۰۹ آلبوم Rated R را به بازار عرضه کرد که سینگل‌هایی مانند Hard و Rude Boy را به بازار عرضه کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۰ آلبوم Loud خود را به بازار عرضه کرد که بار دیگر یک آلبوم موفق برای او به شمار می‌رفت.

از طرفی، در کنار آهنگ‌هایی که او در آلبوم‌های خود منتشر کرده، او همکاری‌های مختلفی با آرتیست‌های مختلف نیز داشته است که باعث شده تا محبوبیت او چند برابر شود.

از این همکاری‌ها می توانیم به آهنگ‌ Run This Town با Jay Z، آهنگ‌ Love The Way You Lie با Eminem، آهنگ If I Never See Your Face Again با گروه Maroon 5 و آهنگ All of the Lights با Kanye West اشاره کنیم.

آلبوم Unapologetic

سال ۲۰۱۲ او آلبوم محبوب خود به نام Unapologetic را عرضه کرد که با تک آهنگ‌های بسیار خاص نظیر Diamonds و Stay، توانست بار دیگر آلبومی را عرضه کند که رتبه‌های خوبی را در جدول بیلبورد به دست آورد. این آلبوم همچنین برنده جایزه گرمی نیز شده است.

آلبوم Anti ریحانا

جدیدترین آلبوم او اما در سال ۲۰۱۶ عرضه شد که نام آن Anti است. این آلبوم در سرویس استریمینگ مخصوص Jay Z به نام Tidal به طور اختصاصی زودتر از تاریخ رسمی آن منتشر شد. به همین دلیل، یک میلیون کاربر جدید در همان تاریخ برای گوش دادن به این آلبوم به این سرویس پیوستند. از محبوب ترین آهنگ‌های این آلبوم می‌توانیم به آهنگ Work اشاره کنیم که در آن با رپر مشهور Drake همکاری شده است.

ریحانا همچنین در فیلم‌های مختلف نیز بازی کرده است و در صنعت سینما نیز فعالیت دارد. از این فیلم‌ها می‌توانیم به فیلم Battle Ship و انیمیشن Blockbuster Home اشاره کنیم که موفقیت بسیار زیادی نیز به دست آوردند.

پیشنهاد می‌کنیم بیوگرافی خواننده ی معروف و محبوب، لیدی گاگا را نیز مطالعه کنید.

برچسب ها :     
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *