×

بیوگرافی Ariana Grande

آریانا گراند کیست؟

آریانا گراند

آریانا گراند یکی از محبوب ترین خواننده‌های حال حاضر سبک پاپ است. او هنگامی که یک نوجوان بود کار خود را آغاز کرد. او در اجراهای مختلف در سن ۱۵ سالگی به روی صحنه رفت و پس از آن، در برخی از برنامه‌های تلویزیونی به بازی کردن پرداخت.

از محبوب ترین نقش‌های وی می توانیم به نقش گربه در برنامه Victorious اشاره کنیم. او پس از موفقیت در بازیگری، به سمت صنعت موسیقی کشیده شد و تا کنون ۵ آلبوم موفق را به بازار عرضه کرده است. این آلبوم‌ها با نام‌های Yours Truly در سال ۲۰۱۳، My Everything در سال ۲۰۱۴، Dangerous Woman در سال ۲۰۱۶، Sweetener در سال ۲۰۱۸ و Thank U, Next در سال ۲۰۱۹ عرضه شده اند.

.در این مقاله نیز به مانند سایر بیوگرافی های جذاب، همراه سازکالا باشید

سال‌های ابتدایی زندگی آریانا گراند

آریانا در تاریخ ۲۶ ماه ژوئن سال ۱۹۹۳ در شهر Boca Raton در ایالت فلوریدا متولد شد. پدر او Edward Butera، یک طراح گرافیک بود و مادر او، Joan Grande، یک تاجر. او از همان بچگی به فیلم بازی کردن و خوانندگی علاقه داشت و قبل از نوجوانی در بسیاری از تئاترهای شهر خود به اجرا پرداخته بود.

اما اولین تجربه حرفه ای او در هنر در سال ۲۰۰۸ رخ داد، جایی که او در سن ۱۵ سالگی نقش Charlotte را در برنامه ۱۳ بازی کرد. برنامه ای که داستان آن، زندگی کردن در شهر نیویورک بود. بازی کردن در این نقش موفقیت بزرگی برای آریانا بود و او حتی برنده جایزه بهترین بازیگر جوان تئاتر را نیز دریافت کرد.

دو سال بعد، او در یک برنامه موزیکال اجرا داشت و همچنین در یک برنامه تلویزیونی به نام The Battery’s Down نیز به نقش آفرینی پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بیوگرافی بیلی آیلیش را مطالعه فرمایید.

آهنگ‌ها و آلبوم‌ها آریانا گراند

آریانا گراند

“آلبوم‌های Yours Truly و My Everything”

اولین آلبوم گراند در صنعت موسیقی، آلبوم Yours Truly بود که اولین سینگلی که از این آلبوم منتشر شد، آهنگ The Way بود. این آلبوم همچنین دارای آهنگ‌هایی بود که بعدا در کارنامه او آهنگ‌های بسیار محبوبی تلقی شدند. از این آهنگ‌ها می‌توانیم به Baby I و Right There اشاره کنیم. این آلبوم، توسط یکی از بهترین تنظیم کنندگان موسیقی یعنی Babyface تنظیم شد و به خوبی می‌توان تاثیر موسیقی Soul دهه ۹۰ میلادی و یا خوانندگان پاپ نظیر Mariah Carey را بر این آلبوم دید. بیوگرافی سلنا گومز را نیز می‌‌توانید مطالعه فرمایید.

یک سال بعد در سال ۲۰۱۴، آریانا آلبوم دوم خود به نام My Everything را به بازار عرضه کرد. این آلبوم در هفته نخست خود ۱۶۹ هزار نسخه فروخت و در رتبه یک چارت‌ها قرار گرفت. سینگل Problem که به همراه خواننده رپ استرالیایی Iggy Azalea خوانده شده بود، تک آهنگی بود که انتشار این آلبوم با آن تایید شد.

این تک آهنگ همچنین هنگام عرضه در رتبه ۳ جدول Billboard Hot 100 قرار گرفت و باعث شد تا بیش از ۴۰۰ هزار نسخه از آن به فروش برسد. پس از آن، آهنگ‌هایی همانند Break Free که در آن با دی جی مشهور Zedd همکاری شده بود و همچنین آهنگ Love Me Harder که خواننده مشهور The Weeknd در آن همکاری کرده بود عرضه شدند و هر کدام از آن‌ها به صدر جدول‌های مختلف رسیدند. پیشنهاد می‌کنیم که بیوگرافی موزیسین برتر عصر حاضر، یانی را مطالعه فرمایید.

در تابستان سال ۲۰۱۴، آریانا گراند با جسی جی و نیکی میناژ بر روی تک آهنگ جدیدی کار کردند که نتیجه آن، آهنگی به نام Bang Bang بود. آهنگی که به رتبه ۶  رسید و در کشور آمریکا رتبه ۳ را از آن خود کرد. تک آهنگ بعدی آریانا با نام One Last Time در همین زمان منتشر شد. این تک آهنگ به رتبه ۱۳ جدول Billboard Hot 100 رسید. جالب است بدانید که در همین بازه زمانی، گراند ۳ سینگل از آلبوم My Everything را همچنان در جدول بیلبورد داشت.

“آلبوم Dangerous Woman”

در سال ۲۰۱۵، گراند یک آلبوم را برای تعطیلات کریسمس عرضه کرد که نام آن Christmas & Chill می باشد. همچنین او یک تک آهنگ جدید به نام Focus را عرضه کرد که این تک آهنگ، رتبه ۷ جدول بیلبورد را از آن خود کرد. در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، گراند سومین آلبوم رسمی خود با نام Dangerous Woman را به بازار عرضه کرد.

اولین آهنگ این آلبوم در ماه مارس رتبه ۱۰ بیلبورد شد. او پس از انتشار این آلبوم به اولین خواننده ای تبدیل شد که تک آهنگ‌های هر سه آلبوم اولش در جدول بیلبورد به رتبه زیر ۱۰ می رسد. این آلبوم به رتبه ۲ جدول ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد رسید و در آن، با خواننده‌ها و آرتیست‌های مشهوری همانند Lil Wayne، Nicki Minaj، Future و Macy Gray همکاری شده است.

“آلبوم Sweetener”

گراند در آپریل سال ۲۰۱۸ با آهنگ No Tears Left to Cry به جدول بهترین‌ها بازگشت. این آهنگ در واقع پاسخی به بمب گذاری در کنسرت منچستر او در سال ۲۰۱۷ بود که یکی از احساسی ترین آهنگ‌های آریانا نیز به شمار می‌رود. او در ماه ژوئن آهنگ The Light is Coming را به همراه نیکی میناژ منتشر کرد.

دو آهنگ بعدی او نیز با نام‌های God is a Woman و Breathin عرضه شدند که همگی آن‌ها در آلبوم محبوب او به نام Sweetener در اواسط ماه آگوست عرضه شدند. این آلبوم یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین آلبوم‌های گراند تا به امروز است و عرضه آن باعث شد تا اون جایزه بهترین آلبوم پاپ وکال سال را از مراسم گرمی دریافت کند.

“آلبوم Thank U, Next”

پس از انتشار آلبوم Sweetener، گراند به سرعت به استودیو بازگشت تا آلبوم پنجک خود با نام Thank U, Next را ضبط کند. او دو تک آهنگ از این آلبوم را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ عرضه کرد. آلبوم به همراه یک تک آهنگ به نام Break Up with Your Girlfriend, I’m Bored در فوریه سال ۲۰۱۹ عرضه شد.

او همچنین در تک آهنگ‌هایی از جاستین بیبر و لیدی گاگا نیز حضور داشت.

“آلبوم Positions”

جدیدترین آلبوم آریانا آلبومی است که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این آلبوم نیز برای هفته‌ها بالاترین رتبه را در میان جدول‌های معتبر موسیقی داشت و طرفداران او را بسیار راضی نگه داشت. در این آلبوم او با کسانی همچون The Weeknd و Doja Cat همکاری داشته است. این آلبوم سومین آلبوم او در فاصله زمانی دو سال است. حالا از شما دعوت می کنم که با بیوگرافی خواننده‌های محبوب adele و لیدی گاگا بیشتر آشنا شوید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *