انواع پیانو انواع پیانوهای موجود در بازار، پیانوهای آکوستیک دیواری، گرند و پیانوهای دیجیتال هستند. هر کدام از این پیانوها دارای قطعات و ویژگیهای منحصر به فرد خود بوده و برای نوازندگان مبتدی تا حرفهای مدلهای مختلفی از این پیانوها
وبلاگ سازکالا
گیتاریست های فراوانی در دنیا وجود دارند اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که بهترین گیتاریست جهان چه اشخاصی هستند؟ سازکالا در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته است پس در ادامه همراه ما باشید.
در جلسه پنجم آموزش سه تار به ادامه تمرینات پرداخته و در آخر نیز قطعهای مشهور که احتمالا بسیاری از شما آن را شنیدهاید را خواهیم نواخت. در ابتدا برای یاد آوری اشارهای به پوزیسیونها میکنیم. در جلسات قبل آموختیم
آشنایی با نواختن مضراب چپ در ادامه میخواهیم به نوع دیگری از مضراب زدن اشاره کنیم که دقیقا مخالف مضراب راست یا معمولی انجام میشود. برای این نوع مضراب زدن باید برعکس حرکت مضراب راست انگشت اشاره را از داخل
هیچ پیانو دیجیتالی جایگزین کامل پیانو آکوستیک از لحاظ صدا نخواهد بود؛ اما شرایطی وجود دارد که استفاده از پیانو آکوستیک برای هر نوازندهای مقدور نباشد. ما در این مقاله میخواهیم در مورد بهترین برند پیانو دیجیتال صحبت کنیم. برای
پیکاپ گیتار چیست؟ آیا تا به حال تلاش کردهاید تا گیتار خود را بدون آمپلی فایر بنوازید؟ اگر این کار را کرده باشید متوجه میشوید که صدای گیتار در حالی که به آمپلی فایر متصل نیست، صدای بلندی ندارد و
یکی از لوازم جانبی که در بسیاری از سبکها توسط نوازندههای گیتار مورد استفاده قرار میگیرد، کاپو است. اما کاپو گیتار چیست و چه کارهایی میتوانید با آن انجام دهید؟ نکتهای که باید در مورد این محصول بدانید این است
برای اینکه بتوانید آهنگهای مورد نظر خود را همانند نوازندههای حرفهای بنوازید، نیاز دارید تا از تکنیکهای مهمی استفاده کنید. در ادامه این مقاله سازکالا به معرفی ۱۰ تکنیک برای نواختن آهنگ میپردازیم که میتوانید با استفاده از آن ها
آیا برای شما پیش آمده که آهنگی را بشنوید و با خود بگویید ” چقدر عالی میشد اگر میتوانستم این آهنگ را بنوازم!”. یکی از متداولترین روشها برای نواختن قطعات مختلف استفاده از برگه نت میباشد. در این مقاله سازکالا
در این جلسه قصد داریم راجع به مولفه زمانی وزنی موسیقی باهم صحبت کنیم و در ادامه تمرینهایی از کتاب استاد ذوالفنون را حل کنیم. پیش از این در جلسات قبل گفتیم که موسیقی از دو مولفه بنیادین “فضایی صوتی”