×

آموزش تار جلسه یازدهم

در آموزش تار جلسه یازدهم مروری بر درس جلسه قبل می‌کنیم. در جلسه قبل تا پایان درس ۳۲ کتاب اول هنرستان موسیقی اثر روح الله خالقی را کار کردیم. همچنین در جلسه قبل نیز توضیحات تکمیلی درباره ریتم ۶/۸ دادیم.

جلسه اول آموزش تار

جلسه دوم آموزش تار

جلسه سوم آموزش تار

جلسه چهارم آموزش تار

جلسه پنجم آموزش تار

جلسه ششم آموزش تار

جلسه هفتم آموزش تار

جلسه هشتم آموزش تار

جلسه نهم آموزش تار

جلسه دهم آموزش تار

جلسه دوازدهم آموزش تار

جلسه سیزدهم آموزش تار

جلسه چهاردهم آموزش تار

آموزش تار جلسه پانزدهم

در درس ۳۳ آموزش تار جلسه یازدهم نیز نت جدیدی به نام سل یاد می‌گیرید که ۴ پرده از نت فا پایین‌تر است و نکته مهمی در مقوله ملودی است همچنین یک فیگور ریتمیک جدید هم یاد خواهید گرفت.

در درس ۳۴ یک نکته جدید وجود دارد، اگر به نت‌های داخل میزان‌ها دقت کنید دو تا چنگ اول دولاچنگ است که به صورت چپ و راست نواخته می‌شود و نت اخر چنگ می‌باشد. در ویدئو می‌توانید نحوه نواختن این درس را به شکل صحیح ببینید و برای تمرین می‌توانید این قسمت فیلم را چندین بار مشاهده و تمرین کنید.

رِنگ چیست ؟

رِنگ یکی از فرم‌های اصلی در ردیف موسیقی ایرانی است که برای شادی و رقص نواخته می‌شده و معمولاً ضرب‌آهنگ آن شش ‌هشت ۶/۸ است.

رنگ نوعی موسیقی سازی است و آواز در آن نقشی ندارد. معمولاً رنگ در انتهای اجرای دستگاه و پس از اجرای تصنیف‌ها و آوازها نواخته می‌شود.

رنگی که در این جلسه می‌آموزیم یک قطعه ضربی با ریتم نسبتا سنگین می‌باشد. در این جلسه رنگ کوچک اثر استاد روح الله خالقی را تمرین می‌کنیم. در این قطعه یک فیگور جدید ریتمیک را یاد می‌گیرید، بنابراین توصیه می‌شود بخش نواختن رنگ را بیشتر تمرین کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =