×

آموزش تار قسمت هفتم

در قسمت ششم از آموزش تار به دلیل وقفه ای که در آموزش افتاده بود نکات جلسه اول تا پنجم را مرور کردیم و در ادامه، درس ۱۹ را شروع کردیم. در آموزش تار قسمت هفتم به بیان نکات جدید در این قسمت پرداخته‌ایم.

جلسه اول آموزش تار

جلسه دوم آموزش تار

جلسه سوم آموزش تار

جلسه چهارم آموزش تار

جلسه پنجم آموزش تار

جلسه ششم آموزش تار

جلسه هشتم آموزش تار

جلسه نهم آموزش تار

جلسه دهم آموزش تار

جلسه یازدهم آموزش تار

جلسه دوازدهم آموزش تار

جلسه سیزدهم آموزش تار

جلسه چهاردهم آموزش تار

آموزش تار جلسه پانزدهم

با آموزش تار قسمت هفتم (سری متوسطه) در خدمت شما عزیزان هستیم. در این جلسه طبق معمول به آموزش نکات تئوری و نواختن جدید خواهیم پرداخت و مروری بر تمرین‌های قبلی خواهیم کرد. هدف از این سری آموزش‌ها تقویت مهارت نوازندگی شما و آشنایی با تئوری موسیقی برای نواختن قطعات می‌باشد.

چکیده ای از نکات مهم آموزش تار قسمت هفتم

کته درس ۲۱ تمرین برای پرش انگشت از دو به فا با انگشت سوم است که می‌توانید سریع‌تر و در زمان مناسب و درست انگشت سوم را به فا برسانید. نکته مهم در این تکنیک رعایت ارزش زمانی هم نت است زیرا یکی از مشکلات رایج هنرجویان سریع‌تر یا کندتر زدن نتی است که باید پرش بر روی آن انجام شود.

یکی دیگر از نکات مهم این درس دو دوقلو است که در میزان اخر خط پایانی مشاهده می‌کنید. در این قسمت شما باید دو سیم دوم و دو دست باز سیم اول را همزمان بنوازید. این تکنیک برای بیان تاکید بر روی نت پایانی است.

 درس ۲۳ نکته دیگری دارد که مربوط به ارزش زمانی نت‌ها در کسر میزان ۴/۲ است. یعنی در سه میزان اول ۴ تا دو لا چنگ در ضرب اول می‌نوازید و ضرب بعدی را یک سیاه می‌نوازید. به یاد داشته باشید ۴ تا دولاچنگ را با مضراب راست و چپ بنوازید تا تمرینی بر نواختن ریز و راست و چپ باشد. همچنین در انتهای خط یعنی دو میزان اخر عدد ۱ و ۲ را مشاهده می‌کنید که اصطلاحا ولت ۱ و ۲ نامیده می‌شود یعنی ما دو پایان برای این خط خواهیم داشت برای دفعه اول ولت ۱ را می‌نوازیم سپس خط را از ابتدا تکرار می‌کنیم و دفعه دوم ولت ۲ را می‌نوازیم.

در پایان جلسه ی آموزش تار قسمت هفتم، مروری بر تمرین ریز می‌کنیم تا برای شما عزیزان یادآوری و رفع اشکال باشد. حتما این تمرین را در کنار تمرین‌های روتین خود داشته باشید زیرا نواختن ریز احتیاج به تمرین مکرر برای تقویت دست شما دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *